کد خبر : 60996
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰

سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی:

قرارگاه خاتم‌الانبیاء اسکله رو رو در منطقه آزاد انزلی احداث می‌کند

قرارگاه خاتم‌الانبیاء اسکله رو رو در منطقه آزاد انزلی احداث می‌کند

سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: ۲ پست اسکله جدید با مشارکت بخش خصوصی و یک پست اسکله رو رو نیز توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا در منطقه آزاد انزلی احداث می‌شود.

به گزارش گیلانستان، مهدی کاظمیان در گفت‌وگویی، با بیان اینکه اولویت اصلی سازمان منطقه آزاد انزلی، تکمیل زیرساخت‌های بندری، لجستیک منطقه و تسریع در بهره برداری از خط ریلی اتصالی به منطقه است افزود: مسیر ریلی که بنادر جنوبی کشور را به بندر کاسپین متصل می‌کند باعث رونق اشتغال در بخش‌های مختلف حمل‌ و نقل می‌شود.
سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی عنوان داشت: در حال حاضر در حال مذاکره برای احداث ۵ پست اسکله جدید از سوی بخش خصوصی کشورمان هستیم
کاظمیان تصریح کرد: در حوزه ناوگان دریایی سازمان منطقه آزاد انزلی استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی را در دستور کار قرار داده و اکنون با همکاری این بخش و نیز مشارکت نهادهای دولتی در حال توسعه فعالیت‌ها در حوزه نقل و انتقال کالا در دریای خزر هستیم.
سخنگوی منطقه آزاد انزلی درباره مشکلات مربوط به سرمایه‌گذاری در این حوزه افزود: در این بخش در حوزه قانون‌گذاری مشکلی وجود ندارد اما در بحث تفاسیر موجود نسبت به مزایا و معافیت‌های قانونی برای فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران منطقه در برخی موارد ناهماهنگی‌هایی وجود دارد که سبب کندی روند سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: مدیریت غذا و داروی سازمان منطقه آزاد انزلی از سال ۹۶ با هدف صیانت از سلامت جامعه، جلوگیری از ورود و عرضه محصولات تقلبی و غیر مجاز و همچنین تسهیل امور سرمایه گذاران و تولید کنندگان کالاهای سلامت محور از ترخیص کالاهایی که با استانداردهای ملی منطبق نباشند جلوگیری به‌عمل می‌آورد.
کاظمیان درباره امحای کالاهای سلامت محور غیرقابل مصرف گفت: کارشناسان غذا و دارو طی بازدیدهای مستمر در صورت مشاهده اقلام سلامت محور تقلبی یا غیرمجاز و یا تاریخ مصرف گذشته نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام کرده و سپس این اقلام براساس قانون و با مجوز دادستانی امحا می‌شوند.
وی با بیان اینکه یکی از وظایف این مدیریت، نظارت بر محصولات سلامت محور، پیش از ترخیص از گمرک است افزود: در این راستا امسال طی ۱۶ بازدید از ۱۲۸ فروشگاه ۵٫۶ تن فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، غذایی و آشامیدنی تاریخ مصرف گذشته و غیرمجاز جمع‌آوری شد و سپس با حضور مسئولان مربوطه نسبت به امحای این اقلام مذکور اقدام کردیم.
کاظمیان تصریح کرد: منطقه آزاد انزلی منطقه استان بوده و منافع آن عاید همه مردم استان می‌شود و این منطقه می‌تواند منافع کشور را در سطح بین المللی تأمین کند اما ایجاد مباحث حاشیه‌ای و رقابت‌های سیاسی و قومی سبب ایجاد اختلال در فعالیت منطقه می‌شود.
سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: در این راستا باید با همت مردم، مسئولین و همه نخبگان اقتصادی و سیاسی در جهت افزایش نقش منطقه در معاملات دریای خزر و اوراسیا و درنهایت توسعه کشور گام برداریم.
انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار