کد خبر : 3356
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 بهمن 1394- 57: 22

قرارگاه خادمین دانشجویی گیلان الگوی مناسب برای کشور/ گرامیداشت شهدای مدافع حرم در یادمان شلمچه و طلاییه

قرارگاه خادمین دانشجویی گیلان الگوی مناسب برای کشور/ گرامیداشت شهدای مدافع حرم در یادمان شلمچه و طلاییه

گفتگوی صمیمی داشتیم با برادر محمد لطیفی مسئول قرارگاه خادمین دانشجویی راهیان نور شهید مهدی خوش سیرت استان گیلان که تا چند روز دیگر به همراه سایر خادمین برای خدمت رسانی به زائران مناطق عملیاتی عازم کربلای ایران خواهند بود.

به گزارش درگیلان، اردوهای راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی یک سنت حسنه به منظور پیشگیری از دو آسیب «فراموشی» و «تحریف» است. (امام خامنه ای مدظله العالی)

اردوهای راهیان نور فرصت ارزشمندیست تا فقط به یاد آوریم قسمت کوچکی از رشادتهای فرزندان این آب و خاک را که در جریان هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمن قسم خورده جانفشانی کرده اند.

در روزهای پایانی سال تلاطم حاصل از اردوهای زیارتی راهیان نور در کشور شوری برپا می کند و طبق گفته مدیران هر سال میلیون ها نفر از مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور بازدید میکنند.

کاروان خادمین بسیج دانشجویی استان گیلان امسال هم طبق روال هر سال در پادگان شهید حبیب اللهی اهواز منتظر زائران دانشجوییست که آمده اند تا فرصتی برای خودسازی و درک رشادتهای شهیدان پیدا کنند.

گفتگوی صمیمی داشتیم با برادر محمد لطیفی مسئول قرارگاه خادمین دانشجویی راهیان نور شهید مهدی خوش سیرت استان گیلان که تا چند روز دیگر به همراه سایر خادمین برای خدمت رسانی به زائران مناطق عملیاتی عازم کربلای ایران خواهند بود. متن این مصاحبه را در ادامه می خوانید:

Latifi134314

۸دی: لطفا درباره قرارگاه راهیان نور دانشجویی و تاریخچه آن توضیح دهید

اردوهای زیارتی راهیان نور همه ساله به عنوان یکی از برنامه های ثابت بسیج دانشجویی برگزار می شود. در گذشته دفاتر بسیج دانشجویی به طور مستقل دانشجویان را اعزام می کردند که وضعیت خاص جنوب، امکانات وابسته، عدم آشنایی کافی و وجود مشکلات مختلف از مسایل جدانشدنی اردو بود. مجموعه بسیج دانشجویی استان گیلان به دنبال الگویی بود تا در انجام این سفر مشکلات پیشرو را مدیریت کند، تا اینکه ۶سال پیش تصمیم بر آن شد که با تشکیل ستاد دانشجویی متشکل از دانشجویان با تجربه در امر راهیان نور و طرح ولایت و همچنین تمرکز تجهیرات در آن ستاد، جهت توزیع عادلانه امکانات بین زائران تلاش کنند.

امروز این ستاد با رفع نواقص و تحکیم وضعیت خود بی تردید بنا به گفته مدیران راهیان نور کشوری، یکی از بهترین الگوهای مدیریتی راهیان نور دانشجویی در سطح کشور است. گفتنی است این قرارگاه مزین به نام سردار شهید مهدی خوش سیرت می باشد.

۸دی: در این طرح چه برنامه های اجرا خواهد شد؟

برنامه اصلی که هدف راهیان نور میباشد بازدید از مناطق عملیاتی است. در برنامه ستاد دانشجویی بازدید از مناطق اروند کنار، کربلای ۴، نهر خین، شلمچه، طلاییه، پاسگاه زید، هویزه، فتح المبین، فکه، دهلاویه و همچنین معراج الشهدای اهواز می باشد.

لازم به ذکر است برنامه های پر محتوایی همچون رزمایش رزمی فرهنگی مردان آسمانی، برپایی ایستگاه مجازی، غرفه عکاسی، غرفه پیام دانشجو به شهدای مدافع حرم، ایستگاه عفاف و حجاب و نمایشگاه کتاب و … از برنامه های فرهنگی ستاد دانشجویی شهید خوش سیرت در پادگان شهید حبیب اللهی می باشد. اما ویژه برنامه ای که هر ساله مورد توجه زائران قرار می گیرد، برگزاری مراسم شب وداع است. این برنامه شامل سخنرانی، مداحی، روایتگری و قرعه کشی سفر به کربلای معلی و مشهد می باشد. امسال نیز با توجه به اینکه استان گیلان تا به امروز ۸شهید مدافع حرم را تقدیم اهل بیت(ع) کرده است، بدین منظور برنامه هایی متفاوت در یادمانهای طلاییه و شلمچه با موضع شهدای مدافع حرم گیلان برگزار می گردد.

۸دی: درخواست ستاد دانشجویی شهید خوش سیرت از زائرین چیست؟

قطعا دغدغه خادمین راهیان نور جدای از دغدغه شهدا نیست(خنده). تمام سعی ما از حضور در مناطق عملیانی و کربلاهای ایران این است که اولا به خود و ثانیا به سایرین یادآور شویم که حضور ما در این دنیا برای چه هدفی است و این هدف آنقدری مقدس است که خداوند بندگانش را مامور به جان باختن در راه آن میکند. این نهضت فرهنگی امروز در قالب انقلاب اسلامی فرصت و موهبی است الهی که نسل ما موظف به صیانت و گسترش آن می باشد. سعادت همه ما در گرو پاسداشت راه امام و شهدای گرانقدر است که رهبر انقلاب هم اکنون ما را در آن جهت هدایت و رهبری می کند.

باشد که انشالله ادامه دهنده راه شهدا و سرباز خوبی برای امام خامنه ای عزیز یاشیم.

۸دی: نحوه ثبت نام و اعزام چگونه است؟

همه دفاتر بسیج دانشجویی در دانشگاهها زمانی را برای ثبت نام اختصاص داده اند. دانشجویان علاقمند می توانند به دفاتر بسیج دانشجویی در دانشگاه خود مراجعه و از شرایط ثبت نام و از زمان اعزام کاروان مطلع شوند.

۸دی: تاریخ آغاز پذیرش دانشجویان زائر راهیان نور چه زمانی است؟

با توجه به تصمیمات ستاد و هماهنگی با ستاد راهیان نور استان گیلان انشالله زائرین از تاریخ ۹۴/۱۲/۱۵ الی ۹۴/۱۲/۲۵ از مناطق عملیاتی بازدید می کنند.

۸دی: مکان برگزاری این طرح کجا و به چه شکل خواهد بود؟

مقر قرارگاه شهید خوش سیرت و محل اسکان زائران عزیز پادگان شهید حبیب اللهی اهواز خواهد بود.

۸دی: جمع بندی و نکته پایانی؟

در پایان جا دارد از زحمات دوستانی که در سالهای گذشته در قرارگاه شهید خوش سیرت مسئولیت این مهم را برعهده داشتند و همچنین از سرهنگ بایرامی معاونت هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان و رییس ستاد راهیان نور استان که همواره ما را در اجرای این حرکت عظیم فرهنگی مورد لطف خویش قرار می دهند و برادر مهدی پور مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان صمیمانه تقدیر و تشکر را کنیم و امیدواریم که زحمات این عزیزان مورد قبول شهدای عزیز واقع گردد.

گفتنی است در این دوره قریب به ۲۵ نفر خواهر و برادر بعنوان خادم مسئولیت خدمت رسانی به زائران را دارند و از تاریخ ۹۴/۱۲/۱۲ در منطقه حضور خواهند داشت.

امیدواریم خداوند توفیق دهد همواره در این مسیر به عنوان خادم باقی بمانیم. انشالله.

به امید شهادت…

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار