کد خبر : 55075
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 مرداد 1399- 22: 18

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

قیمت تضمینی برنج مانع تجارت دلالان

قیمت تضمینی برنج مانع تجارت دلالان

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم توجه مسئولین ممکن است باعث ورود واسطه‌ها و رانت‌خواران شده و حاصل دسترنج کشاورزان را با بهای اندکی از بین برود، گفت: یکی از موضوعات مهم پیش روی کشاورزان، بحث فروش و قیمت تضمینی برنج است که باید موردتوجه مسئولان قرار بگیرند تا کشاورزان اسیر دست واسطه‌ها و رانت‌خواران نشوند.

به گزارش گیلانستان، سید علی آقازاده، با اشاره به محصول استراتژیک برنج در استان گیلان به‌عنوان یکی از استان‌های اصلی تأمین‌کننده برنج کشور اظهار کرد: بخش قابل‌توجهی  از مردم گیلان از زمین کشاورزی برنج به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی اشتغال برخوردارند بنابراین،  توجه به این محصول استراتژیک و دغدغه کشاورزان توسط مسئولان، امری لازم و ضروری است.

وی با اشاره به هزینه کاشت، داشت برداشت برنج گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی در استان گیلان برداشت‌ها به‌صورت کامل انجام‌نشده و در مرحله ابتدایی برداشت برنج هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشاورزی دارای هزینه زیادی بوده  و حتی در مرحله فرآورده‌های برنج در کارخانجات شالی‌کوبی نیز شاهد تفاوت معناداری هستیم، افزود: یکی دیگر از معضلات کشاورزان، توزیع  و قیمت  برنج خارجی است که قابل‌مقایسه با برنج داخلی نیست.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بارش‌های اخیر و آسیب بارندگی‌ها در فصل برداشت برنج و شلتوک، گفت: بارندگی‌های شدید گیلان، خسارت‌های زیادی به کشاورزان وارد کرده لذا  مسئولین مربوطه، باید به‌طورجدی  به فکر  خسارت‌ کشاورزان باشند.

آقازاده با بیان اینکه بعضی از خسارت‌ها صددرصدی و برخی نیز نسبت بالایی به خود داده است، خاطرنشان کرد:  یکی از موضوعات مهم پیش روی کشاورزان، بحث فروش  و قیمت تضمینی برنج است که باید موردتوجه مسئولان قرار بگیرند تا کشاورزان اسیر دست واسطه‌ها و رانت‌خواران نشوند.

وی با بیان اینکه عدم توجه مسئولین ممکن است باعث ورود  واسطه‌ها و رانت‌خواران  شده و حاصل دسترنج کشاورزان را با بهای اندکی از بین برود، افزود: باید بحث فروش محصولات برنج را مدیریت کرد اجازه نمی‌دهیم که حاصل دسترنج کشاورزان از بین برود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تذکر وی در مجلس در خصوص کشاورزی استان و حمایت از کشاورزان تصریح کرد: جلوگیری از واردات و توزیع برنج خارجی در این فصل، لازم و ضروری است تا به دلیل ضعف برنامه‌ریزی دولت، کشاورزان در این فصل متضرر نشوند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  جلوگیری از نابسامانی بازار برنج و چپاول واسطه گران و رانت‌خواران ضروری است، گفت: حمایت بیمه‌ای از کشاورزان باید به‌طورجدی موردتوجه قرار گیرد چراکه بارندگی‌های شدید اخیر در فصل برداشت خسارات زیادی را به کشاورزان وارد کرده است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار