کد خبر : 2609
تاریخ انتشار : جمعه ۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱

لیست کامل داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان از حوزه گیلان + سوابق

لیست کامل داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان از حوزه گیلان + سوابق

جوانترین کاندیدای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه گیلان حجت الاسلام احمد پروانی ریک با ۳۳ سال سن و مسن ترین کاندیدای این حوزه آیت الله محمد علی فیض با ۹۱ سال سن می باشد.

به گزارش درگیلان، پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفندماه در سراسر کشور برگزار می شود.

با دستور وزیر کشور روند اجرایی این انتخابات از ۲۰ آذرماه همزمان با سراسر کشور در گیلان نیز آغاز شد و براساس جدول زمانبندی، نام نویسی از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از بیست و ششم آذرماه آغاز و تا دوم دی ماه ( امروز) ادامه داشت.

جوانترین کاندیدای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه گیلان حجت الاسلام احمد پروانی ریک با ۳۳ سال سن و مسن ترین کاندیدای این حوزه آیت الله محمد علی فیض با ۹۱ سال سن می باشد.

گفتنی است اسامی نامبرده شده تمامی افرادی هستند که بر اساس رصد و گزارش خبرنگاران و بر اساس ترتیب الفبا چه در فرمانداری رشت و چه در ستاد انتخابات وزارت کشور برای انتخابات از حوزه گیلان ثبت نام کرده اند و تغییر در این لیست تنها به شرطی خواهد بود که تا پایان ساعت ثبت نام در وزارت کشور (ساعت ۲۴ امشب) ثبت جدیدی انجام گردد.


۱- محمد حسن اصغرنیا

سوابقی در دسترس نیست. بروز رسانی


۲-مهدی برناس

مهدی برناس

حجت الاسلام مهدی برناس متولد ۱۳۵۶ و ساکن صومعه سرا،استاد حوزه و دانشگاه و دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی است.


۳-احمد پروانی ریک

سوابقی در دسترس نیست. بروزرسانی…


۴-حسن پورمتقی

Pic2698

حجت الاسلام حسن پور متقی متولد سال ١٣٣٧در روستای آلمان رشت،شاگرد آیات عظام : آیهالله اشتهاردی و وجدانی ،آیه الله صالحی، آیه الله اعتمادی و آیهالله محقق بوده و همچنین دروس خارج را نزد  آیه الله فاضل رحمه الله علیه، آیه الله شیخ جواد تبریزی و  آیه الله وحید خراسانی گذرانده است و مدرس فقه و اصول و فلسفه می باشد.


۵-رشید جعفرپور کلوری

رشید جعفرپور برندق

حجت الاسلام دکتر رشید جعفرپور کلوری تولد ۱۳۵۳ دارای مدرک کارشناسی ارشد معارف اسلامی و علوم سیاسی و همچنین دکترای علوم سیاسی است. وی مدیرکلی دفتر امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری-مدیر بخش ادبیات مرکز اسناد انقلاب اسلامی و مدیر گروه جامعه شناسی و اقتصاد مرکز اسناد انقلاب اسلامی را در کارنامه اجرایی خود دارد.


۶-سید علی حسینی اشکوری

حسینی-اشکوری

آیت الله اشکوری متولد ۱۳۳۷ فرزند مرحوم آیت الله محمد حسینی اشکوری از علمای برجسته است. وی پس از طی مدارج علمی در نجف اشرف و کسب اجازه اجتهاد به مشهد مقدس مهاجرت کرد. آیت الله حسینی دروس خارج خود را در محضر آیت الله محمدباقر صدر طی نمود. وی که سابقه زندانی شدن توسط حزب بعث عراق پیش از انقلاب را دارا بود سالهاست به عنوان استاد معارف و اخلاق در حوزه های علمیه شناخته می شود. آیت الله اشکوری اخیرا سخنرانی های سیاسی خود را گسترش داده است.


۷-عباس خاکساری نوریعباس خاکساری نوری

حجت الاسلام عباس خاکساری نوری متولد ۱۳۴۹ و کارشناس فقه وحقوق واستاد دانشگاه در حوزه قضایی و دینی است.وی مدیریت مدرسه علمیه امام صادق کرج را در کارنامه خویش دارد.


۸- ابوذر خوش سیمای ابراهیمی

سوابقی در دسترس نیست. بروزرسانی..


۹- رضا رمضانی

رمضانی

آیت الله دکتر رمضانی متولد ۱۳۴۲ از احمد گوراب رشت است. وی دروس خارج خود را از محضر اساتیدی چون آیت الله وحید خراسانی و فاضل لنکرانی ‌گذراند. رساله دکتری در رشته فلسفه اخلاق با عنوان اخلاق جهانی از دیدگاه علامه طباطبائی و هانس کوتگ آلمانی بود که منجر به یادگیری زبان آلمانی توسط این استاد دین و اخلاق شد.

آیت الله رمضانی همچنین ریاست مسجد امام علی(ع) هامبورگ آلمان را نیز بر عهده دارد و در انتخابات دوره گذشته مجلس خبرگان نیز به عنوان نماینده گیلان به این مجلس راه پیدا کرد. درآمدى بر اسماء الحسنى از دیدگاه قرآن و عرفان؛ آراى اخلاقى علامه طباطبایى؛ تأملى در مسائل کلى گناه‏شناسى؛ شرح حدیث عنوان بصرى‏از جمله آثار وی است.


۱۰- کاوس روحی برندق

کاوس روحی برندق

حجت الاسلام دکتر کاوس روحی برندق متولد ۱۳۴۶ دارای مدرک کارشناسی ارشد سطح سه حوزه علمیه قم و دکتری سطح چهار حوزه علمیه قم و مدرسی معارف (گرایش مبانی نظری)است.وی دروس خارج را نزد آیات عظامی همچون: فاضل و تبریزی (ره) و وحید خراسانی (مد ظله) و به ویژه ۱۴ سال به طور مستمر در درس خارج فقه و اصول حضرت آیت الله العظمی بهجت (ره) گذراند و از شاگردان گمنام علامه طباطبایی (ره) نزدیک ۲۰ سال می باشد.


۱۱-محمد رضایی

سوابقی در دسترس نیست. بروز رسانی…


۱۲-حسین ردایی

سوابقی در دسترس نیست.بروزرسانی…


۱۳-علی سائلی کرده ده

حجت الاسلام علی سائلی

حجت الاسلام سائلی سابقه نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه را در لبنان دارد و موسس مدرسه علمیه جامعه الرضویه مشهد است. وی سابقه تدریس در رشته های فقه، فلسفه و عرفان را در حوزه علمیه قم برعهده دارد.


۱۴-علی شایان

شایان

حجت الاسلام علی شایان فومنی متولد ۱۳۵۵، از خطبای شاخص شهرستان فومن و از شاگردان آیت الله بهجت محسوب می شود که در حوزه های علمیه گیلان،کاشان و قم تدریس کرده در حال حاضر در کارهای پژوهشی و تحقیقی قرآنی فعالیت زیادی دارد . وی تدریس دروس خارج فقه و اصول علما را در حوزه های علمیه بر عهده دارد.


 ۱۵-عسگر طاهر خورسندی

حجت الاسلام عسگر طاهر خرسندی متولد ۱۳۴۲در رشت است. وی در ایام تحصیل در قم از محضر بزرگانی چون آیت الله سبحانی، مرحوم آیت الله فاضل ،آیت الله جوادی آملی، مرحوم آیت الله جواد تبریزی کسب فیض کرد.

هم اکنون در دانشگاه دولتی گیلان و دانشگاه آزاد واحد رشت به امر تدریس اشتغال دارد. وی آثاری از قبیل “مقایسه آرای تطبیقی فارابی و بوعلی سینا و دانشمندان غربی”و “مفاهیم قرآن”را به رشته تحریر در آورده است.


۱۶-یدالله عرفانی

سوابقی در دسترس نیست. بروزرسانی…


۱۷- سید محمد صادق علم الهدی

محمد صادق علم الهدی

آیت الله سید محمد صادق علم الهدی متولد ۱۳۵۵ ، نوه دختری آیت الله مرتضوی گیلانی و نوه پسری آیت الله علم الهدی و برادر زاده آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضویو داماد آیت الله میلانی است.

وی در انتخابات دوره قبل مجلس خبرگان رهبری، جوانترین مجتهدی بود که در انتخابات شرکت کرد و در امتحانات قبول شد و سالهاست که به تدریس درس خارج در قم می پردازد.


۱۸-رسول فلاحتی

رسول فلاحتی

متولد سال ۱۳۴۲ صومعه سرا، از اساتید درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه  که برای مدت کوتاهی به عنوان مدیر حوزه علمیه گیلان منصوب شد.


 ۱۹-علیرضا فلاحت منش بیجارکنی

فلاحت منش

سوابقی در دسترس نیست. بروزرسانی…


 ۲۰-محمد علی فیض

فیض لاهیجی

آیت الله محمد علی فیض متولد ۱۳۰۳ از لاهیجان از شارگردان دروس خارج حضرت آیت الله بروجردی، امام خمینی و آیت الله محقق داماد محسوب می شود. وی سال ها که به آموزش تدریس علوم و معارف اسلامی می پردازد ریاست و قائم مقام دیوان عدالت اداری در طی ۸ سال، عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دو دوره عضویت مجلس خبرگان را در فعالیت های سیاسی بعد از انقلاب خود دارد.


 ۲۱-محسن فقیه حبیبی

فقیه حبیبی

آیت الله محسن فقیهی در سال ۱۳۳۱ در شهر مقدس قم دیده به جهان گشود دارای درجه اجتهاد و از اهم اساتید ایشان می توان به آیات عظام گلپایگانی، اراکی، آملی، حائری، وحیدخراسانی اشاره کرد. هم اکنون ایشان در مدارس مختلف حوزه در حال تدریس دروس مختلف حوزوی می باشند و کتاب معرفت ابواب فقه از اوست.


۲۲-زین العابدین قربانی

قربانی

آیت الله زین‌العابدین قربانی لاهیجی متولد ۱۳۱۲ از روستای پنجاه از توابع آستانه اشرفیه، امام جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در استان گیلان است. او نماینده استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری از دورهٔ دوم تا کنون است و بیشترین آرای حوزه انتخابیه استان گیلان در این انتخابات را به دست آورده است. پیش از این وی به مدت هیجده سال امام جمعه لاهیجان بود. او پیش از این نماینده آستانه اشرفیه در دوره دوم مجلس شورای اسلامی نیز بود. آیت الله قربانی که از محضر عاملان برجسته ای چون حضرت آیت الله بروجردی، امام خمینی(ره)، آیت الله قاضی طباطبائی، ، امام موسی صدر کسب علم کرده دارای بیش از ۷۰ جلد آثار و تالیفات

همچون اسلام و حقوق بشر، علل‌ پیشرفت‌ اسلام‌ و انحطاط‌ مسلمین‌، بلاهای‌ اجتماعی‌ قرن‌ ما، علم حدیث، جهان‌بینی‌ امام‌ علی‌(ع‌) در خطبه‌ اول‌ نهج‌البلاغه‌، مناجات‌ شعبانیه‌، پیشینه‌ تاریخی‌ و فرهنگی‌ لاهیجان‌ و بزرگان‌ آن‌ و …. است که بعضی تالیفات وی در حوزه علمیه قم آموزش داده می شود.آیت الله قربانی موسس حوزه علمیه امیرالمومنین رشت نیز محسوب می شود.


۲۳-ولیرضا قربانی حق

ولیرضا قربانی

حجت الاسلام قربانی از جانبازان دوره دفاع مقدس و در حال حاضر مدیر و مدرس حوزه علمیه آیت الله بهجت فومنی و از شاگردان مرحوم آیت الله بهجت محسوب می شود.


  ۲۴-محمد مهدی قربانیان سیاهکلرودی

قربانیان0

حجت الاسلام محمد مهدی قربانیان سیاهکلرودی متولد ۱۳۴۵ است و موسس موسسه قمر بنی هاشم می باشد.


 ۲۵-محمد علی کریمی

محمد علی کریمی

حجت‌الاسلام کریمی متولد ۱۳۴۸ است و به مدت پنج سال است که امام‌جمعه بندرکیاشهر می‌باشد . وی مدیریت حوزه علمیه شهرستان ابهر به مدت سه سال و شش ماه و نمایندگی طلاب و روحانیون لنگرودی در مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم به مدت پنج سال و تدریس در حوزه و دانشگاه را در کارنامه دارد.


 ۲۶-فرامرز مباشر امینی

مباشر امینی

حجت الاسلام والمسلمین فرامرز مباشر امینی تولد ۱۳۴۳ و مدرس دانشگاه است.


۲۷-مهدی هادی

مهدی هادی

حجه الاسلام دکتر مهدی هادی متولد ۱۳۵۵ روانشناس و استاد حوزه و دانشگاه است که از سایت وزارت کشور برای حوزه گیلان ثبت نام کرد.


 ۲۸-احمد علی یوسفی

احمد علی یوسفی

حجت الاسلام دکتر احمد علی یوسفی در سال ۱۳۳۹ در شهرستان لاهیجان متولد شد. دروس خارج فقه و اصول را با شرکت در درس حضرات آیات عظام: «فاضل لنکرانی»، «سبحانی» و «تبریزی» فرا گرفت.وی کارشناسی ارشد در رشته اقتصاد از دانشگاه علامه طباطبایی دارد و با دکتری فقه الاقصاد با گرایش اقتصاد نظری در حوزه‌های تخصصی؛ اقتصاد تعاون از منظر اسلام، پول و احکام فقهی آن، نظام اقتصادی اسلام فعالیت می‌کند.

حجت الاسلام یوسفی هم اکنون ضمن بهره مندی از دروس خارج فقه و اصول، مشغول تدریس دروس حوزه مسئولیت انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم را بر عهده دارد و در جامعه‌المصطفی، دانشگاه شهید محلاتی (قم) و حوزه علمیه قم مباحث نظری حوزه اقتصاد را ارائه می‌کند.
وی علاوه بر چاپ مقالات و کتاب‌هایی در زمینه اقتصاد اسلامی، در برنامه‌های رادیویی همچون “در مسیر سرنوشت”، “اندیشه‌ها”، “نقد و نظر” و “اسلام و اقتصاد” به تبیین مباحث اقتصادی می‌پردازد.


همچنین دیشب بعد از اتمام مهلت ثبت نام حضوری از ساعت ۹ شب به بعد کاندیداهای زیر از طریق سایت وزارت کشور نام خود را در لیست کاندیداهای مجلس خبرگان اضافه کرده اند.

 ۲۹-  عباس خاک اجی بوزایه

6398


۳۰- حجت الاسلام علی کاظمی 

سوابقی در دسترس نیست. بروزرسانی…

.

گیل خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار