کد خبر : 46891
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶

با صدور اطلاعیه‌ای؛

لیست 6 نامزد نهایی مجمع یاران انقلاب اسلامی در رشت اعلام شد+ اسامی

لیست 6 نامزد نهایی مجمع یاران انقلاب اسلامی در رشت اعلام شد+ اسامی

مجمع یاران انقلاب اسلامی گیلان با انتشار اطلاعیه ای ۶ نفر از نامزدهای مورد وثوق خود را برای رسیدن به لیست سه نفر نهایی در حوزه رشت اعلام کرد.

به گزارش گیلانستان، مجمع یاران انقلاب اسلامی گیلان با انتشار اطلاعیه ای ۶ نفر از نامزدهای موردوثوق خود را برای رسیدن به لیست نهایی در حوزه انتخابیه شهرستان رشت اعلام کرد.

 مجمع یاران انقلاب اسلامی گیلان اعلام کرد: پیرو بررسی‌ها، مصاحبه‌ها و گفتگوهای صورت گرفته از ۱۰۶۰ نفر از افراد معتمد، ارزشی و انقلابی ۲۷۷ محل از بخش ها و نواحی شهرستان رشت ،که با هدف جذب حداکثری، مشارکت مردمی و انتخاب درست برنامه ریزی شده بود؛ بدینوسیله تعداد ۶ نفر از نامزدهای مورد وثوق مجمع یاران انقلاب اسلامی معرفی می‌شوند که نشست با ۶ نامزد برتر با حضور هیئت امناء مجمع بمنظور اعلام شرایط «پیمان نامه» در تاریخ ۱۹بهمن ۹۸ ساعت ۲۰ برگزار و پس از آن اعضای هیئت امنا وارد مشورت شده و در مراحل بعدی تعداد ۳ نفر از آنها به عنوان نامزد اصلح و نهایی به پیشگاه مردم شریف شهرستان رشت معرفی خواهند شد.

اسامی نامزدهای مورد وثوق این مرحله به ترتیب حروف الفبا (اسامی به ترتیب حائزین آرا نمی باشند) به شرح ذیل می‌باشد:

۱)سید علی آقازاده دافساری

۲)محمدرضا احمدی سنگری

۳)سیدولی الله عظمتی

۴)حسن کربلایی

۵)جبارکوچکی نژاد

۶)سید رضا مطهری

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

m چهارشنبه , 16 بهمن 1398 - 0:45

نظر سنجی، داستان همیشگیِ انتخابات
سالهاست برای باز کردن گره کور تعدد نامزدهای انتخاباتی در جریان ها و احزاب سیاسی استراتژی های مختلفی مورد توجه قرار می گیرد. تعیین کننده این استراتژی می تواند شخص، گروه، جریان، حزب و حتی نهادهای مختلفی باشد که با توجه به اصول و ضوابط خاص خود نهایتا لیستی را ارائه می دهد تجربه نگاری انتخابات گذشته نشان می دهد که به علت عدم شمولیت و اقناع افکار عمومی در خط مشی ها باعث عدم توجه افکار عمومی گردیده و در نتیجه اکثر این لیست ها موفقیت کامل نداشته اند و یا اگر به صورت نسبی موفق بوده اند قاطعانه نمی توان گفت که قرار گفتن فرد موفق در لیست مورد نظر باعث موفقیت او شده است.
اگر چه اکثر این استراتژی ها با اشکال مختلف بزک می گردد اما نگاه پدرسالارانه، دیکتاتورانه و توتالیتر در پس خروجی های این استراتژی ها همیشه پنهان بوده و همین نقیصه بزرگ علت اصلی عدم رغبت و توجه عامه مردم به این لیست ها میگردد.
قرار گرفتن افراد با ظواهر و افکار کاملا متضاد که در تجمیع آراء جهت هم افزایی هیچگونه موفقیتی ندارند باعث می شود که نهایتا اکثر کاندیداهای حاضر در لیست ها اگر چه در جمع ها ائتلافی و جریانی ظاهرا لیست را مورد تأیید قرار می دهند اما در پس ماجرا به جهت عدم اعتماد آفرینی لیست، فرمان به تک رأی دادن به حامیان تیفوسی خود می نمایند که پاشنه آشیل اکثر این لیست ها دقیقا همین موضوع می باشد.
آنچه گفته شد مختص یک جریان خاص نیست بلکه عمومیت داشته و در اکثریت انتخابات گذشته کاملا مشهود می باشد.
از استراتژی های اشتباه در سالهای گذشته توجه به نظرسنجی های عمومی و بعضا معتبر است. در واقع جریان ها و حرکت های سیاسی ساده ترین و البته کم توفیق ترین را برای باز کردن گره کور تعدد نامزدها انتخاب می کنند و شاید هم این استراتژی دقیقا با نفوذ افراد صاحب رأی ای که آراء آنها مدیون روش های نادرست می باشند به درون این جریان ها رقم می خورد و با شعار اینکه فلانی مقبولیت عامه دارد لذا باید برای پیروزی از او حمایت کرد درصدد قرار گرفتن نام افراد در لیست های انتخاباتی می شوند.
آنچه اتفاق می افتد با زبان ساده دقیقا این است؛ عده ای که به باندهای زر و زور وصل هستند در کارزار انتخابات حضور پیدا می کنند و از تمامی امکانات از جمله پول های مشکوک استفاده می کنند و با حجم گسترده ای از تخلفات آراء عامه را به سوی خود سوق می دهند. در گام بعدی با این استدلال که ما مورد اقبال عمومی هستیم بنابراین اصلح هستیم انتظار دارند که همه جریان های همسو به ایشان اقبال داشته باشند.
این مغالطه آشکار در نقطه نظرسنجی باعث می شود به چند مسأله مهم دیگر توجه ای صورت نگیرد. اول اینکه اگر چه فرد مورد نظر بعضا توانسته با روش های نادرست میزان اقبال را تا حدی بالا ببرد ولی آیا توجه ای به نقطه رهایی و انتهایی رشد آراء این فرد شده است؟ آیا فرد مورد نظر جذابیت های لازم برای استفاده از این امکان جهت رشد آراء در ادامه کارزار و رساندن خود به موفقیت در انتخابات را دارد؟ آیا فرد مورد نظر می تواند قلبا باعث جذب آراء جریان همسو شود یا اینکه افراد نهایتا برای رفع تکلیف و صرفا رفع تکلیف به او رأی خواهند داد و هیچ تلاشی برای ترغیب سایر افراد برای رأی دادن به او نخواهند. کرد و از همه مهم تر اینکه آیا این لیست قدرت هم افزایی آراء را دارد یا این لیست در نگاه فردی که با روش های اشتباه مختلف خود را به این نقطه از مقبولیت رسانده فقط موضوعیت دارد نه طریقیت.
اگر بخواهیم آنچه گفته شد را جمع بندی کنیم نتایج زیر می تواند مورد توجه قرار بگیرد:
1- نظر سنجی فقط به عنوان یکی از شاخص های تعیین کننده در انتخاب اصلح می تواند مورد توجه قرار بگیرد نه به عنوان اصلی ترین و تعیین کننده ترین.
2- نظر سنجی بعضا نه اینکه شاخص درستی نیست بلکه بعضا شاخصی است که باعث خطا در انتخاب اصلح می شود زیرا باید به این نکته توجه نمود که آیا قرار گرفتن فرد مورد نظر در لیست مورد توجه باعث جهش آراء او خواهد شد یا صرفا به عنوان یک آیتم از آیتم های تبلیغی و غیر تعیین کننده برای او خواهد بود.
3- در بسیاری از انتخابات گذشته مشخص گردیده که بعد از قرار گرفتن اشخاص به ترتیب نظر سنجی در لیست ها و تبلیغ این لیست ها خروجی انتخابات دقیقا همان نتیجه نظرسنجی است. شاید در این حالت افرادی که لیست ها را تعیین می کنند سینه سپر نمایند که دیدید کار ما درست بوده و اقبال به همان صورتی که می گفتیم می باشد. این هم از داستان های غم انگیز است زیرا قرار بر این بود که با قرار گرفتن در لیست شاهد جهش آراء و موفقیت اشخاص باشیم عدم موفقیت در انتخابات با قرار گرفتن در لیست معلوم می کند که فرد مورد نظر دو اشکال اساسی داشته اولا اینکه قدرت رویش رأی بعد از قرار گرفتن در لیست را نداشته ثانیا قدرت هم افزایی آرائی با سایر افراد را نیز نداشته است بنابراین اگر بعد از شب انتخابات نتیجه آراء دقیقا آنچه شد که در نظر سنجی ها اعلام شده بود نشان دهنده پیروزی لیست مورد نظر نیست بلکه باید افراد مورد نظر خود را بخاطر شکست مفتضحانه مورد شماتت قرار بدهند. زیرا نتیجه مشخص می کند که بودن یا نبودن لیست مورد نظر هیچگونه تأثیری در انتخابات نداشته است و همه هزینه ها وقت ها و … باطل عبث و بی فایده بوده است.
اما چه باید کرد. پیشنهاد ا ین است که به جزء نگاه سطحی و ساده انگارانه به نظرسنجی ها به چند شاخص مهم دیگر توجه کنید:
1- شاخصه های کاندیدای مورد نظر با موازین فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جریانی که می خواهد لیست ارائه بدهد هم سنخ باشد که اگر اینگونه نباشد لیست مورد نظر با شعارها در تعارض خواهد بود و این لیست دارای ظاهری پاردکسیکال خواهد بود که نتیجه آن عدم اقبال عمومی است.
2- افراد نهایی که قرار است با هم و در کنار هم بدانها رأی داده شود دارای هم افزایی آراء می باشند و طرفداران این اشخاص حاضر باشند برا ی رسیدن به هدف جریان از تمامی ظرفیت آرائی خود استفاده کنند اگر اینگونه نباشد و در خلوت و ستادهای اختصاصی شعار تک رأی سر بدهند در این صورت خروجی لیست مورد نظر نه اینکه باعث رشد آراء خواهد شد بلکه نقش تخریبی برای کاندیداها خواهد داشت و احتمال رأی آوری در سبد آرای دیگر کاندیداها را کمتر و کمتر خواهد کرد.
3- و از همه مهمتر و اساسی تر اینکه آیا ارائه لیست مورد نظر در رویش آراء فرد مورد نظر تأثیری خواهد داشت یا خیر ؟ و جریان مورد نظر صرفا برای خالی از عریضه نبودن و مسئولیت گرفتن چند نفر با عنوان های زودگذری که هیچگونه اندوخته اجتماعی برایشان نخواهد داشت در ستاد ها و ائتلاف ها می باشد. و نهایتا افرادی که اگر خودشان وارد کارزار انتخاب شوند اندازه انگشتان دو دست هم مقبولیت ندارند قرار است تعیین کننده باشند.
بنابراین لختی تأمل و درنگ در تعیین شاخص ها برای لیست ها می تواند در پیروزی و موفقیت بسیار موثر باشد و البته برخی از جریان های سیاسی علی رقم اینکه هیچگونه نگاه ایدئولوژیکی به انتخابات ندارند و صرفا فعالیتشان ناظر بر کسب قدرت می باشد با توجه به شاخص های بالا در اکثریت انتخابات های گذشته علی رقم اینکه سبد آرائی بالایی دارند پیروز از انتخابات خارج شده اند.

رفتن به نوار ابزار