کد خبر : 57146
تاریخ انتشار : شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱

ماجرای شهیدی که پدرش را بر محل شهادت برادر بزرگ برد

ماجرای شهیدی که پدرش را بر محل شهادت برادر بزرگ برد

پدر شهیدان جعفرپور می‌گوید وقتی پسرم حسین شهید شد ابوطالب آمد به خوابم و گفت بابا باهم برین کارت دارم و مرا در خواب برد جایی که پسرم حسین شهید شده بود.

به گزارش گیلانستان، هنوز دو سالی از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۵۷ نگذشته بود و تمامی ارکان نظامی و سیاسی جمهوری اسلامی به‌طور کامل مستقر نشده بودند که ناگهان رژیم بعث عراق با حمایت تمامی قدرت‌های نظامی جهان به ایران حمله کردند.

مردمی که صبح روز ۳۱ شهریور راه آغاز کردند هرگز تصور آن حمله وسیع به جمهوری اسلامی توسط صدام حسین را نداشتند آنان حتی این حمله را شایعه می‌دانستند تا اینکه رسانه‌ها به‌طور رسمی خبر حمله عراق به جمهوری اسلامی را تأیید کردند و این شد آغاز یک دوران سخت و اما باشکوه در کشور ایران.

دفاع مقدس دستاوردهای بزرگ و فراوانی به دنبال داشت. یکی از مهم‌ترین آن، دستاوردهای سیاسی و بسیج همگانی مردم در دفاع از آرمان‌های انقلاب و مرزهای جمهوری اسلامی بوده است.

استان گیلان اگرچه هزاران کیلومتر از جبهه‌های جنگ در دوران دفاع مقدس فاصله داشته است ولی مردمان دیار میرزا از اولین روزهای جنگ به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل رفتند که ثمره آن هشت هزار شهید  به‌مانند، املاکی، قلی پور، مهدی خوش‌سیرت بوده است شهیدانی که هرکدام در راه مبارزه با استکبار از هیچ تلاشی دریغ نکرده و حتی از جان خود گذشتند تا یک وجب از این خاک توسط رژیم بعث عراق جدا نشود.

شهرستان آستانه‌اشرفیه مآمن نیروهای انقلابی و مذهبی گیلان و زادگاه شهیدان خوش‌سیرت، اسماعیلیان و امینیان بوده و هنوز کسی فداکاری زنان و مردان دیار سلطان در دوران دفاع مقدس را فراموش نکرده است.

ستارگان درخشان دیار سلطان

مردمان آستانه‌اشرفیه در دوران انقلاب، دفاع مقدس و عملیات‌هایی همچون بیت‌المقدس، کربلای پنج و والفجر هشت نقش بسیار پررنگ و بی‌دریغی داشته و ۴۵۰ شهید گران‌قدر، ۱۱۰ آزاده و دو شهید مدافع حرم را تقدیم خدا و نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند.

یکی از این خانواده شهدا که دو فرزند خود را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است شهیدان سید ابوطالب و سید حسین جعفرپور است.

یکی از فرزندان شهید این خانواده سید ابوطالب جعفر پور بوده است که در تاریخ ۱۸ مردادماه سال ۱۳۴۷ در روستای بارکوسرای لاهیجان به دنیا آمد. سپس به همراه خانواده به بندرکیاشهر کوچ کرد و تا مقطع اول متوسطه در بندر کیاشهر تحصیل کرد.

سید ابوطالب وابستگی شدید و رفاقت بسیار زیادی با پسرخاله خود شهید اسماعیل علی‌اکبری داشت و وقتی خبر شهادت پسرخاله خود را شنید شغل خود را در تهران رها کرد و به خانه برگشته و پس از چند روز با اصرار فراوان از  خانواده خواست تا اجازه دهند  که به جبهه برود.

از ولادت تا رزمندگی

فرزند شهید دیگر این خانواده گران‌قدر و بزرگوار سید حسین جعفرپور در سحرگاه روز دوم فروردین سال ۱۳۴۶ در روستای بارکوسرای لاهیجان چشم به جهان گشود. وی فرزند اول خانواده بود. پدر او کشاورز بود و حسین نیز از همان ابتدای کودکی در کار کشاورزی یاور پدر بود.

حسین جعفرپور فرزند سید محمد در سحرگاه روز دوم فروردین سال ۱۳۴۶ در روستای بارکوسرای لاهیجان به دنیا آمد. وی فرزند اول خانواده بوده و پدر او به شغل شریف کشاورزی مشغول بود و حسین نیز از همان ابتدای کودکی در کار کشاورزی یاور پدر بوده است.

او دوران ابتدایی را در همان روستا به پایان رساند و در سال ۱۳۶۵ به همراه خانواده به بندرکیاشهر آمدند. دوران راهنمایی را در همین شهر و دبیرستان را نیز در هنرستان فنی و حرفه‌ای شهر لاهیجان در رشته برق گذراند.

بعد از شهادت برادرش سید ابوطالب به آموزش نظامی رفت و بعد به همراه دوستان خود به جبهه مریوان اعزام شد پس از چند ماه برگشت و مشغول ادامه تحصیل شد. در کنار تحصیل ورزش هم می‌کرد و در این میان به ورزش‌های رزمی علاقه خاصی داشت.

مادران و پدران شهدا سال‌های طولانی پس از شهادت فرزندانشان با مشقت زیاد روزگار سپری کرده‌ و متحمل سختی شده‌اند پس به‌راستی‌که بهشت زیر پای مادران است.

در هفته دفاع مقدس همگان از شهدا و حماسه قهرمانان دفاع مقدس سخن می‌گویند ولی جان‌فشانی مادران و مدران شهدا دست‌کمی از شهادت ندارد زیرا آنان با پیروی از حضرت زینب و ام‌ابیها اسطوره و استقامت را بار دیگر معنا کرده و روایت گر حماسه‌های فرزندان خود در این شرایط جنگ تحریف‌ها هستند.

یکی از این پدران و مادران شهدا که فرزندان خود را در راه خدا تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند سید محمود جعفر پور و همسرش بوده است که به همین بهانه و به مناسبت هفته دفاع مقدس امروز سری به منزل پدری شهیدان جعفرپور در بندر کیاشهر رفتیم تا زدیم تا چند کلامی را با این پدر و مادر عزیز داشته باشیم.

پدر شهیدان جعفرپور می‌گوید فرزندان شهیدم راه خودشان را انتخاب کرده بوده و از دوران نوجوانی  آغاز دوران دفاع مقدس به دنبال شهادت بودند.

جاماندگان راه کربلا

سید محمد جعفرپور معتقد است شهیدان راه را درست رفته و ما جاماندگان راه کربلا هستیم و در ادامه درحالی‌که اشک از چشمانش جاری‌شده بود می‌گوید سید حسین و ابوطالب عاشق زیارت کربلا بودند ولی این زیارت نصیبشان نشد، چون با شهادت خود به دیدار سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) رفتند.

به گفته این پدر شهید سید حسین جعفرپور پس از شهادت برادر کوچک خود دیگر طاقت نیاورد و علیرغم مخالفت‌های من و مادرش به یک دوره آموزشی نظامی رفته و پس‌ازآن وارد جبهه شده و در مریوان (چناره) شهید شد.

شهیدان انقلاب دارای ویژگی‌های خاص و‌ معنویات بسیار باارزشی بودند به‌طوری‌که سید محمد جعفرپور می‌گوید نماز شب و روزه سید حسین و ابوطالب قطع نمی‌شد و هیچ‌کسی در کیاشهر و فامیل هیچ‌ ناراحتی از پسران شهیدم نداشت ازبس‌که خداترس بودند زیرا راه درست را انتخاب کرده و تابع ولی‌فقیه خود بودند.

هنوز در جامعه پدران و مادران بسیاری هستند که باگذشت بیش از ۳۰ سال از پایان دوران دفاع مقدس هنوز جنازه فرزندان شهید خود را ندیده و مفقودالاثر هستند لذا باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه رواج و گسترش دهیم‌.

پدر شهیدان جعفر پور در همین رابطه می‌گوید شهدای انقلاب، دوران دفاع مقدس و مدافع حرم خالصانه رفتند تا از آرمان انقلاب، اسلام دین و ناموس خود بدون هیچ چشم‌داشتی دفاع کنند ولی بعضی از مسؤولان دارند به خون شهیدان خیانت می‌کنند و ممکن است مردم آنان را تنها بگذارند.
سید محمد جعفر پور باحالت بغض و اندوه گفت: حسین من در کنار ورزش به کارگری و‌ تحصیل هم مشغول بود و در دوران تحصیل در مقطع دوم راهنمایی با فتوایی که امام راحل (ره) داد وارد جبهه‌های حق علیه باطل شد و سپس پس از دو بار حضور در جبهه و دربار سوم به درجه شهادت نائل شد.

تأثیر لقمه حلال بر سعادتمندی

وی می‌گوید من‌ همواره سعی کردم به فرزندان خود لقمه حلال داده و درست آنان را تربیت کنم و سید حسین و‌ ابوطالب هم در طول عمر خود مال مردم نخورده، کسی را آزار و‌ اذیت نکرده و همواره در کارهای خود خدا، پیغمبر و ولی‌فقیه رو در نظر می‌گرفتند.

به گفته این پدر بزرگوار اسلام دین‌ راستین و راست‌گویی است و مسؤولان باید راست‌گویی را در پیش گرفته و از خیانت به مردم دست بردارند زیرا مردم در شرایط سخت اقتصادی به سر می‌برند‌.

نظر پدر شهید درباره دهه هفتادی‌ها

مقام معظم رهبری در یکی از فرمایشات خود فرمود جوانان دهه هفتادی هیچ تفاوتی به لحاظ شجاعت، دین‌داری و‌ ایمان به ولی‌فقیه نداشته و‌ در مواقع لزوم به‌خوبی از انقلاب دفاع می‌کنند و‌ پدر شهیدان جعفر پور هم به آن اذعان دارد.

آقا سید محمد معتقد است الگوی جوانان این مرز و.بوم سردار سلیمانی است و هیچ قدرت نظامی نمی‌تواند باوجوداین همه شهید و جوانان دلیر جمهوری اسلامی را شکست دهد.

علاقه به پسرخاله مسیر شهادت را هموار کرد

در طول صحبتم با پدر شهیدان جعفر پور از وابستگی شدید سید ابوطالب به پسرخاله خود شهید اسماعیل علی‌اکبری بسیار شنیدم و از او درباره دلایل این میزان وابستگی شنیدم که گفت: این دو شهید از کوچکی با یکدیگر بزرگ‌شده و وابستگی شدیدی نسبت به هم داشتند به‌طوری‌که پس از شهادت اسماعیل علی‌اکبری سید ابوطالب طاقت نیاورده و به جبهه رفت.

قطعاً دردناک‌ترین لحظه برای هر فردی خبر دادن شهادت فرزند به پدر مادر آن است ولی پدران و مادران شهدای جامعه ما با تبعیت از حضرت زینب (س) و امام حسین (ع) استواری و ایستادگی را معنا کرده و خم به ابروهای خود علیرغم دل‌شکستگی فراوان نیاوردن زیرا مادران و پدران شهدا معتقدند آنان فرزندان خود را هدیه پروردگار کردند.

روایت پدر از شنیدن خبر شهادت فرزندان

از پدر شهیدان جعفرپور در خصوص حس و حالش در خصوص شنیدن لحظه شهادت فرزند خود پرسیدم و او باحالتی پریشان و صدایی لرزان پاسخ داد خبر شهادت سید ابوطالب را برادرم به بنده داد و من برای تسکین دل خانواده و دخترم از ابراز ناراحتی شدید خودداری کردم درحالی‌که دلم پر از غصه بود ولی اشک نمی‌ریختم چون تصور داشتم دشمن تماشا می‌کند.

سید محمد جعفرپور می‌گوید وقتی پسرم حسین شهید شد ابوطالب آمد به خوابم و گفت بابا باهم برین  کارت دارم و مرا در خواب برد جایی که پسرم حسین شهید شده بود.

برخی از پدران و مادران که فرزندان خود را در راه آرمان‌های انقلاب تقدیم کردند از دنیا رفته‌اند و برخی دیگر همچنان بعد از سال‌ها با غم فراق فرزندان خود گذر زمان می‌کنند ولی باید از مادران و پدران به‌عنوان یک گنج استفاده کرد.

فرازی از وصیت‌نامه شهید سید ابوطالب جعفرپور

“خواهرم، چادر تو و حفظ حجاب تو از خون من باارزش‌تر است، زینب‌وار زندگی کنید و پیرو راه ائمه (ع) باشید.

شهید سید ابوطالب جعفرپور در نامه‌های خود بسیار به حفظ حجاب و داشتن ایمان و تقوا و اطاعت از رهبری سفارش می‌نمود حتی به بازاریان در رابطه با گران‌فروشی نیز تذکر می‌داد.”

انتهای پیام /فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار