کد خبر : 68887
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 مرداد 1400- 33: 10

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

ماسک بیشترین اثر را در پیشگیری از کرونا دارد/ ثبت رکورد ۳۷۷ بستری روزانه در گیلان

ماسک بیشترین اثر را در پیشگیری از کرونا دارد/ ثبت رکورد ۳۷۷ بستری روزانه در گیلان

معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه ماسک بیشترین اثر را در پیشگیری از کرونا حتی کرونای دلتا دارد، گفت: هر روز افراد زیادی برای اولین بار به کرونا مبتلا و راهی بیمارستان و مراکز سرپایی می شوند.

به گزارش گیلانستان، دکتر آبتین حیدرزاده در پاسخ به این سوال که «چرا میزان استفاده از ماسک در استان گیلان کم است؟»، اظهار کرد: متاسفانه سه گروه از مردم از زدن ماسک امتناع می کنند که چندین علت عمده دارد.

وی گروه اول را شامل افرادی دانست که قبلا به کرونا مبتلا شده و سپس بهبود پیدا کرده اند و افزود: این افراد تصور می کند که دیگر بیماری نمی گیرند و در مقابل کرونا مقاوم هستند لذا ماسک نمی زنند، اما این تصور نادرست است و امکان ابتلای چندین باره به کرونا وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه گروه دوم افراد مبتلا نشده به کرونا هستند، گفت: متاسفانه افرادی که طی یک سال و نیم گذشته کرونا نگرفته اند، احساس می کنند که کرونا دیگر سراغ آنان نمی رود، در حالی که چنین نیست و هر روز افراد زیادی برای اولین بار به کرونا مبتلا و راهی بیمارستان و مراکز سرپایی می شوند.

حیدرزاده، گروه سوم را افرادی دانست که به واسطه مسائل اقتصادی به ماسک دسترسی ندارند و خاطرنشان کرد: از سازمان ها و دستگاه های خدمت رسان می خواهیم اقدام به تهیه ماسک رایگان یا ارزان قیمت برای این قشر کنند.

وی با بیان اینکه ماسک بیشترین اثر را در پیشگیری از کرونا حتی کرونای دلتا دارد، گفت: مردم نسبت به استفاده از ماسک در ساعاتی که خارج از منزل هستند، اهتمام داشته باشند و در اماکن شلوغ و سربسته و پرازدحام حتما ماسک بزنند.

معاون علوم پزشکی گیلان، از مردم خواست از ماسک های یکبار مصرف سه لایه بیش از یک روز استفاده نکنند و متذکر شد: ماسک ها در صورت خیس شدن قابل استفاده نیستند. ماسک های قابل شست وشوی دارای سیب سلامت نیز مطابق دستورالعمل گفته شده در بسته بندی مورد استفاده قرار گیرد.

حیدرزاده، با اشاره به بستری ۳۷۷ بیمار جدید کرونای طی شبانه روز گذشته، از ثبت رکورد جدید در سال جاری خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر ۱۲۵۰ بیمار بستری داریم که حال ۲۵۰ نفر آنان وخیم است لذا امیدواریم با جدی گرفتن ماسک توسط مردم شاهد کاهش تعداد مبتلایان در استان باشیم.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار