کد خبر : 39481
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 تیر 1398- 53: 17

مافیای کنکور سالانه ۸ هزار میلیارد تومان درآمد دارد

مافیای کنکور سالانه ۸ هزار میلیارد تومان درآمد دارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از درآمدزایی ۸ میلیارد تومانی مافیای کنکور در کشور خبر داد و گفت: برگزاری کنکور هیچ سودی برای خانواده‌ها، داوطلبان و نظام آموزشی کشور ندارد.

به گزارش گیلانستان جبار کوچکی‌نژاد با تأکید بر اینکه سیستم پذیرش در دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور باید اصلاح شود اظهار داشت: برگزاری رقابت کنکور بدون هیچ نتیجه مثبتی برای داوطلبان، سالانه بیش از ۸ هزار میلیارد تومان درآمد نصیب مافیای کنکور می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس سرگردانی مردم و ایجاد جنگ روانی در جامعه به علت برگزاری کنکور را مورد اشاره قرار داد و ضمن تأکید بر ضرورت حذف کنکور عنوان کرد: رقابت کنکور فقط در ایران برگزار می‌شود و سیستم پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز عالی آموزشی هیچ کشور دنیا به این شکل نیست.

نماینده مردم رشت در مجلس از مأموریت جدید مرکز پژوهش‌های مجلس با هدف جداسازی سنجش و پذیرش در قالب دو سازمان مجزا از هم سخن گفت و تصریح کرد: با توجه به حساسیت‌ها، این موضوع باید به دقت در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی شود و فعلاً طرحی در این مورد توسط نمایندگان تهیه و امضاء نشده است.

کوچکی‌نژاد ادعای سازمان سنجش کشور در مورد اینکه آزمون‌های آموزش و پرورش استاندارد نیست را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: برای اینکه پاسخ این افرادی که با اقدامات خود همچنان مافیای کنکور را در کشور زنده نگه‌داشته‌اند داده شود طرح ایجاد سازمان سنجش آموزش و پرورش در مجلس مطرح شده است.

وی از درآمدهای سرشار مافیای کنکور در کشور و تلاش برخی افراد برای حفظ آن در جهت تأمین منافع‌شان خبر داد و اظهار داشت: تنها ۲۰ درصد از صندلی‌های دانشگاه‌های بزرگ کشور رقابتی بوده و ۸۰ درصد صندلی‌های آن خالی است پس ما هم می‌توانیم مانند سایر کشورها برگزاری آزمون را به خود دانشگاه‌ها بسپاریم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شرکت بیش از یک میلیون و ۲۰ هزار داوطلب در کنکور ورودی دانشگاه‌های کشور را مورد تأکید قرار داد و گفت: هم‌اکنون سالانه چند هزار میلیارد تومانی نصیب مافیای کنکور می‌شود در حالی‌که برگزاری این آزمون هیچ سود و بازخورد مثبتی برای خانواده‌ها و داوطلبان ندارد.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر روی مسئله حذف کنکور اتفاق نظر وجود دارد افزود: در تلاش هستیم برای کنکور سال ۹۹ وضعیت و نوع پذیرش داوطلبان را برای خانواده‌ها مشخص کنیم تا سازمان سنجش کشور به جای برگزاری کنکور تنها بر روی آن نظارت کند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار