کد خبر : 36951
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 اردیبهشت 1398- 23: 0

مانور زیبایی به قیمت آسیب جسمی/ غوغای “پرسینگ” و “تتو” در مراکز غیر مجاز گیلان/ باز هم پای نظارت می لنگد

مانور زیبایی به قیمت آسیب جسمی/ غوغای “پرسینگ” و “تتو” در مراکز غیر مجاز گیلان/ باز هم پای نظارت می لنگد

دنیای مد و مانور زیبایی امروز به جاهای عجیب و غریب رسیده و افراد انواع روش های مختلف برای تغییر ظاهر با هدف جذاب و زیباتر شدن استفاده می کند. در گذشته خانم ها با یک سرخاب و سفیداب ساده خودشان را زیبا می کردند و مردان با اصلاح و پوشیدن […]

به گزارش گیلانستان دنیای مد و مانور زیبایی امروز به جاهای عجیب و غریب رسیده و افراد انواع روش های مختلف برای تغییر ظاهر با هدف جذاب و زیباتر شدن استفاده می کند.

در گذشته خانم ها با یک سرخاب و سفیداب ساده خودشان را زیبا می کردند و مردان با اصلاح و پوشیدن یک دست لباس نو، نونوار می شدند اما امروز دیگر سرخاب و سفیداب و لباس نو جای خودش را به روش های عجیب و غریبی داده، روش هایی که حتی سلامت جسم هم آسیب می زند. و هستند کسانی که هر روز با تبلیغات رنگارنگ بر این فضا موج سواری کرده و سود هنگفتی  می برند.

تتو (خالکوبی) و پرسینگ (نگین گذاری) از مواردی است که میتوان به آن اشاره کرد. در ادامه به بررسی این دو موضوع خواهیم پرداخت:

 

پرسینگ (نگین گذاری):

این کار به منظور آویزان کردن زیورآلات فلزی با سوراخ کرن پوست در نقاط مختلف بدن انجام می شود، سوراخ کردن گوش برای آویزان کردن گوشواره در خانم ها از سال های دور رواج داشته اما
امروزه کم کم این کار به سوراخ کردن بینی، لب، دندان، زبان و دیگر نقاط بدن گرایش پیدا کرده است.

 

 

تتو (خالکوبی):

این پدیده غربی امروزه بیشتر در مراکز غیر مجاز و غیر بهداشتی و به وسیله افراد غیرمتخصص انجام می‌شود و علاوه بر عوارض و ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی، از لحاظ جسمی و سلامتی نیز افرادی را که دست به این اقدام زده‌اند، در معرض خطر قرار می‌دهد.

برخی آرایشگاه‌های زنانه کم‌کم دارند به یک کلینیک زیبایی تبدیل می‌شوند، آن‌ها بدون نگرانی از آلودگی، عفونت، خونریزی و… کارشان را می‌کنند و معمولاً پاسخگوی عواقب بعدی هم نخواهند بود و همیشه در صورت بروز عوارض، مشتری را مقصر می‌دانند.

 

 

به دلیل عدم نظارت جدی مراکز انجام تاتو و سوراخ کردن و حلقه انداختن در بخش‌های گوناگون بدن به صورت عجیبی افزایش یافته و حتی تبلیغات این مراکز زیرزمینی نیز به خصوص در فضای مجازی کاملا مشهود است.

کافی است تا سری به اینستاگرام بزنید و کلمه “تتو” یا “خالکوبی” و “پرسینگ” را جست‌وجو کنید تا فهرست بلند بالایی از افرادی که حاضرند این کار را برای شما انجام دهند، پیش‌رویتان قرار گیرد. طرح و نقش‌ها هم نامحدود است؛ ‌از طرح‌های ریز و کوچک و نمادهای خاصی که خیلی‌ها از داستانشان بی‌خبرند گرفته تا نقش‌های بزرگی که سراسر بدن را فرا می‌گیرد و نقش‌های عجیبی بر پوسته انسانی افراد می‌کشد.

نکته مهم و حساس رشد قارچ گونه این مراکز و ترویج این حرکت در فضای مجازی استان  که اکثرا بدون در نظر گرفتن موازین شرعی و همچنین نکات مهم پزشکی و بهداشتی می باشد.

از نظر پزشکی تتو و پرسینگ بر روی بدن می تواند دارای عوارض بسیار خطرناکی باشد.

 

عفونت اولین عارضه و  مشکلی است که می تواند بر اثر خالکوبی و پرسینگ ایجاد شود، عفونت می تواند به صورت موضعی یا گسترده در همه اندام بدن صورت پذیرد همچنین حساسیت و آلرژی، عارضه دیگری می باشد که به صورت التهاب و تورم در شخص ظاهر می گردد. نکته بسیار مهم انتقال بیماری هایی نظیر ایدز و هپاتیت است، این در حالی است که بیماری هپاتیت و ایدز می‌تواند بر اثر تماس با ابزار های آلوده که  قبلا برای افراد آلوده استفاده شده است منتقل گردد. همچنین سرطان نیز بر اثر پیرسینگ چندان غیر منتظره نیست. تحریک مزمن و طولانی‌مدت پوست توسط آویزه‌های مورد استفاده می‌تواند به سرطان پوست منجر شود.

فارغ از مباحث فوق، بررسی اجمالی فضای مجازی حاکی از آن است که این کسب و کار در گیلان ریشه دوانیده و به صورت چشمگیری در حال افزایش است.

اما سؤال اصلی این است که آیا آرایشگاه ها یا هر مرکزی که به صورت غیرقانونی مشغول به فعالیت در این زمینه بوده و در فضای مجازی با تبلیغات کذایی دعوت به انجام این عمل می کند قابل اعتماد می باشد؟!

دستگاه های نظارتی و علوم پزشکی استان در مواجه با رشد قارچ گونه این مراکز و عواقب آن چه اقداماتی انجام داده اند؟!

انتهای پیام/۸ دی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار