کد خبر : 53282
تاریخ انتشار : شنبه 7 تیر 1399- 49: 11

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس:

مبارزه با فساد و رانت‌خواری از اولویت‌های مجلس یازدهم است

مبارزه با فساد و رانت‌خواری از اولویت‌های مجلس یازدهم است

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس گفت: مبارزه با فساد و رانت‌خواری در همه عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی از اولویت‌های مجلس یازدهم محسوب می‌شود.

به گزارش گیلانستان،رسول فرخی میکال ، نگاه خدمت بی‌منت و تفکر مدیریت جهادی بر محور پاکدستی را از جمله موارد بسیار مهمی که باید در مجلس یازدهم مدنظر نمایندگان قرار گیرد اعلام کرد و اظهار داشت: مبارزه با فساد و رانت‌خواری در همه عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی از اولویت‌های مجلس یازدهم است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس پیام مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر اقتصاد و فرهنگ و اینکه در باب عدالت نمره قبولی به‌دست نیاوردیم را مورد اشاره قرار داد و گفت: این پیام رسالت مجلس را دوچندان می‌کند و باید تمام تلاش خود را برای حل مشکل اشتغال و معیشت مردم به ویژه طبقات اجتماعی ضعیف به‌کار گیریم.

فرخی میکال نقش‌آفرینی مجلس در راستای اقتصاد مقاومتی، ایجاد مشاغل در مناطق کمتر توسعه‌یافته و حرکت به سمت عدالت اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: مشکلات زیادی به ویژه در عرصه‌های اقتصادی وجود دارد اما با انتخاب مردم و روی‌ کار آمدن مجلس یازدهم این نهاد خدمتگزار می‌تواند در تمام عرصه‌ها به موفقیت برسد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور یکی از نقاط قوت مجلس دهم را تصویب قوانین زیاد و مهم‌ترین نقطه ضعف آن را عدم استفاده از ابزارهای نظارتی مانند تحقیق و تفحص دانست و تصریح کرد: یکی دیگر از نقاط ضعف مجلس دهم این بود که مجلس علاوه بر ضعف در کار تشکیلاتی برنامه منسجمی برای حل معضلات و مشکلات نداشت.

وی با تأکید بر اینکه مجلس گذشته به دنبال ریشه مشکلات و ارائه راهکارهایی برای حل آن نبود لزوم تغییر در رویکرد نحوه برخورد با مسائل را در مجلس یازدهم متذکر شد و خاطرنشان کرد: مجلس دهم به شکل ریشه‌ای برای حل مشکلات کشور گام اساسی بر نداشت و شاید یکی از عوامل آن نزدیک بودن مجلس به اندیشه دولت بود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس عمده‌ترین مشکلات حوزه انتخابیه خود را برشمرد و ضمن اشاره به مشکلات شهرستان لاهیجان در حوزه عمرانی و پل میدان گیل افزود: عملیاتی کردن منطقه ویژه اقتصادی که چند سال پیش مصوب شده و تاکنون شروع نشده از جمله مواردی است که باید برای تسریع در روند آن تلاش شود.

فرخی میکال رانش راه‌های روستای بخش مرکزی، مشکلات راه‌های روستایی بخش رودبنه، احیاء زیرساخت‌های آب شرب و فاضلاب، حل مشکلات بیمارستان‌های ۲۲ آبان و سید‌الشهداء بازکیا گوراب را از جمله اقداماتی که باید انجام شود خواند و گفت: چهار بانده کردن مسیر بازکیاگوراب به شهرستان سیاهکل از جمله مطالبات اساسی مردم است.

وی لزوم اتمام اتوبان سراون – سنگر – سیاهکل، جاده دیلمان به سیاهکل، سد مخزنی دیلمان و آب شرب سیاهکل و دیلمان را نیز به عنوان یک اولویت مورد تأکید قرار داد و افزود: توسعه گردشگری، تجهیز و تخصصی کردن حوزه‌های مختلف بیمارستان سیاهکل و تعیین تکلیف درمان بستر بخش دیلمان نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار