کد خبر : 25140
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 اردیبهشت 1397- 18: 14

متولیان فرهنگی گیلان به موضوع حجاب بیشتر توجه کنند/ با عدم امر به معروف و نهی از منکر، خسارات زیادی به مردم وارد می‌شود

متولیان فرهنگی گیلان به موضوع حجاب بیشتر توجه کنند/ با عدم امر به معروف و نهی از منکر، خسارات زیادی به مردم وارد می‌شود

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: اگر کسانی که در موضوعات اجتماعی مسئولیتی دارند و نسبت به مسئله امر به معروف و نهی از منکر کوتاهی کنند، خسارات بیشتری به مردم وارد خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسن تسخیری در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی گیلانستان، حجاب را یک پوشش ظاهری و عفاف را یک پوشش درونی دانست و اظهار کرد: نیاز هر جامعه‌ای این است که به ظواهر آن جامعه طبق مقرراتش توجه شود.

وی با بیان اینکه در احکام اسلامی علاوه بر اینکه برای جامعه اهمیت خاصی قائل شده، یکی از موضوعات مهم را سلامت جامعه تلقی می‌کند، افزود: اسلام برای سلامت جامعه، پوشش و عفت زنان و مردان را مورد تاکید قرار داده است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه حکم الهی بر این است که زنان و مردان ما در ظاهر پوشش اسلامی را رعایت کنند، گفت: در دین اسلام یکی از واجبات، حجاب معرفی شده است.

حجت‌الاسلام تسخیری با بیان اینکه امروز دچار برخی از حملات نسبت به امر مقدس حجاب در جوامع بشری اسلامی و به خصوص در ایران هستیم، تصریح کرد: دشمن برای فروپاشی خانواده‌های ایرانی برنامه‌هایی دارد که برهنگی و بی عفتی و از بین بردن حیا از جمله این برنامه‌هاست.

وی با بیان اینکه بخش عمده حملات مذکور به مسئله حجاب گره خورده است، خاطرنشان کرد: در این راستا دو وظیفه فردی و اجتماعی مطرح است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان اظهار کرد: در زمینه وضعیت فردی، شخص نسبت به این امر در محیط زندگی خود مخیر است اما در اجتماع این اختیار را برای خودش نمی‌تواند تلقی کند.

حجت‌الاسلام تسخیری با بیان اینکه افراد در اجتماع باید طبق ظوابطی اقدام کنند، افزود: یکی از مقررات اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران، پوشش و عفت است.

وی با بیان اینکه در جامعه نسبت به نوع پوشش قانون اجتماعی و الهی داریم، گفت: لازمه این کار این است که ما به مقررات و لوازم قانونی خود در بعد الهی و اجتماعی ملزم شویم و اطاعت کنیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه امروز دشمن با حربه برهنگی در صدد است که حیا و عفت را در جامعه از بین ببرد، تصریح کرد: در استان ما باید خانواده ها و متولیان امر به موضوع حجاب توجه بیشتری کنند.

حجت‌الاسلام تسخیری خاطرنشان کرد: قطعا کسانی که در موضوعات اجتماعی مسئولیتی دارند و نسبت به مسئله امر به معروف و نهی از منکر چه از طریق مردم و لسانی و چه از طریق متولیان امر، اقدامی صورت نگیرد، خسارات بیشتری به مردم وارد خواهد شد.

وی با بیان اینکه یک عده‌ای در برابر این امر مهم اجتماعی و الهی ایستادگی می کنند تا به نوعی حجاب ، عفاف و پاکدامنی را از جامعه بر دارند، اظهار کرد: اگر متولیان فرهنگی در ابعاد مختلف درست و به موقع اقدام نکنند قطعا جامعه خسارت بیشتری خواهد دید و به ویژه منطقه ما که یک منطقه توریستی است و می تواند به مردم منطقه خسارت بیشتری نسبت به دیگر استان ها وارد کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار