کد خبر : 48007
تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 اسفند 1398- 37: 11

مجاهدان سفیدپوشی که خلق ایثار می‌کنند/ بسیجیان سه شیفته گیلانی

مجاهدان سفیدپوشی که خلق ایثار می‌کنند/ بسیجیان سه شیفته گیلانی

زمانی که در همه جای استان گیلان صحبت از ویروس کرونا است طبیعتاً در این شرایط باید اولویت اول افراد خانواده باشد ولی قشری در این روزها و شب‌ها لباس زیبای سفید بر تن کرده، از خانه و خانواده دل کنده و دلسوزانه در فکر کمک‌رسانی به بیماران هست.

به گزارش گیلانستان این روزها مهمان ناخوانده‌ای بدون دعوت وارد کشورمان شده که موجب آزار و اذیت مردم برخی استان‌ها ازجمله گیلان زیبایمان شده است.

کرونا ویروس یا همان کووید ۱۹ همان مهمانی است که شاید احتمالش را نمی‌دادیم روزی به خانه‌های گیلانی‌ها سفر کند، بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی این ویروس از نوع بیماری‌های آنفلوآنزایی بوده و بیش از ۹۵ درصد موارد آن در کشور چین خصوصاً استان هوبئی به مرکزیت شهر ووهان یافت می‌شود.

تلاش برای مهار ویروس کرونا در گیلان 

البته گمان نمی‌رفت که این ویروس آن‌قدر قدرت پراکندگی داشته باشد ولی به علت‌های مختلفی اکنون تست ۹ نفر از افراد مشکوک به کرونا در گیلان مثبت شده و یک نفر از آنان مرخص و وضعیت نفر بعدی رو به بهبودی است که این امر نشان‌دهنده تلاش برای مهار و کنترل این بیماری در کشور و گیلان است.

پس از مشاهده شدن نمونه‌ای از بیماری کرونا و شیوع آن در گیلان به دستور استاندار گیلان بیمارستان دولتی رازی و خصوصی قائم (عج) به مرکز درمان بیماران کرونا در گیلان تبدیل شدند و تمام بیمارستان‌های گیلان مکلف شدند چند تخت و اتاق را ایزوله و در اختیار بیماران کرونایی اختصاص دهند تا این افراد با کمک پرستاران و پزشکان بتوانند بیماری کرونا خود را با کمک پرستاران و پزشکانی که در همه شرایط کنار مردم بیماران بوده و حتی جان خود را در بسیاری از مواقع ایثار کردند، درمان کنند..

از زمانی که شیوع بیماری کرونا در کشور و استان گیلان اعلام شد خیابان‌ها خلوت‌تر از گذشته شده و دیگر خبری از ترافیک شدید در خیابان‌ها نیست زیرا مردم و خانواده‌ها ترجیح کی دهند در خانه مانده و از شیوع بیشتر کرونا جلوگیری کنند‌.

در این روزهای سخت مشاغلی هستند که در این شرایط با کار و فعالیت شانه خالی نکرده و به‌طور مستقیم با بیماری کرونا در ارتباط هستند تا بتوانند باری را از دوش افراد و خانواده‌ها برداشته و خطرات و آسیب‌های حاصل از کرونا را به صفر برسانند.

در این روزها که در همه جای استان گیلان صحبت از ویروس کرونا است طبیعتاً در این شرایط باید اولویت اول افراد خانواده باشد ولی قشری در این روزها و شب‌ها لباس زیبای سفید بر تن کرده، از خانه و خانواده دل کنده و دلسوزانه در فکر کمک‌رسانی به بیماران هست، آری پزشکان و پرستاران شجاع و مهربان سرزمینم ایران و استان سرسبزم گیلان؛ پرستارانی که در دل خطر ابتلا به کرونا بوده و در مراکز درمانی مشغول به امدادرسانی به بیماران کرونایی هستند‌.

پرستاران خط مقدم مبارزه با کرونا هستند

در شرایطی که به علت ویروس کرونا اکثر مدارس و دانشگاه‌های کشور تعطیل بوده و ساعت کاری ادارات کاهش پیداکرده ولی به علت حساسیت مسئله، ساعت کاری پرستاران با افزایش مواجه شده و به همین دلیل است که به قهرمانان سفیدپوش کشورم افتخار می‌کنم که این‌چنین درخطر افتاده و در خط مقدم مبارزه با کرونا بوده و جانشان را برای شادی هم‌میهنانشان به خطر انداختند.

وقتی به بیمارستان‌هایی که به بیماران کرونایی اختصاص‌یافته است سر می‌زنی متوجه سختی کار و شلوغ بودن بخش اورژانس و حساسیت مردم نسبت به کرونا می‌شوی، به‌طوری‌که با یک عطسه به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند و پرستاران زحمت‌کش اورژانس بی‌استرس و با آرامش به مراجعه‌کنندگان جواب می‌دهند که انگار خانواده خود را تیمار می‌کنند.

۲۴ ساعت از تدفین نرجس خانعلی‌زاده پرستار ۲۵ ساله لاهیجانی نمی‌گذرد که خود در صف مقدم پرستاری از بیماران بود که بر اثر مشکل تنفسی و آنفلوآنزای شدید جان خود را از دست داد.

سه روز خانواده خود را ندیده‌ام

وقتی با یکی از این پرستاران گفت‌وگو کردم به من گفت من سه روز است که خانواده خود را ندیده و حتی خیلی از همکاران و پزشکان به خانواده خود هم نگفتند در چه شرایطی دارند فعالیت می‌کنند.

مریم احمدخانی می‌گوید ما پرستاران خیلی مراقب خود باشیم زیرا در معرض مبتلا شدن به کرونا هستیم و لباس‌هایی که می‌پوشیم بسیار کار را برای ما سخت می‌کند زیرا باعث گرمای شدید می‌شود.

ساعت ۱۱ ظهر شنبه بود که به خیابان رفته و نگاهم متوجه شلوغی داخل داروخانه‌ها شدم و پس از پرس‌وجو، متوجه شدم مردم به علت استرس ناشی از کرونا به داروخانه‌ها هجوم برده و با خرید ماسک و مواد شوینده باعث کمبود این اقلام در گیلان شدند.

سبزپوشانی که جهاد را در کمک به مردمان گیلان دیدند

اینجا بود که پاسداران سبزپوش سپاه قدس گیلان، جهاد را در کمک به مردمان استان گیلان و خانواده‌ها دیده و با همکاری بسیجیان بسیج کارگری و یگان امنیتی امام علی (ع) این استان اقدام به تأمین و رساندن مواد ضدعفونی و بهداشتی مردم کردند.

پاسداران سپاه قدس گیلان که در بحران‌های مختلف ازجمله برف در کنار مردم بوده و از هیچ تلاشی برای کمک‌رسانی به هم‌وطنان خود دریغ نکردند در این بحران ‌هم با اقدامات خود بار دیگر نشان داده که در خیلی از مواقع به‌جای حرف زدن مرد عمل هستند.

فرمانده یگان امنیتی امام علی (ع) سپاه قدس گیلان می‌‌گوید مردم نگران تأمین مواد بهداشتی و ضدعفونی نباشند.

تولید مواد ضدعفونی با همت بسیج کارگری

علیرغم اینکه در فضای مجازی صحبت‌های مختلفی در خصوص کمبود مواد ضدعفونی و ماسک در گیلان منتشرشده است ولی به همت بسیج کارگری گیلان در قالب شیفت ایثار در حال تولید است و بسیجیان گیلانی بسته‌های بهداشتی را پس از ثبت درخواست به درب منازل هم استانی‌های عزیزان می‌رسانند.

بسته‌های حمایتی سپاه قدس گیلان شامل دستمال مرطوب، مایع ضدعفونی‌کننده و پد الکلی به ارزش ۸۰ هزار تومان است که ۳۰ هزار تومان آن توسط سپاه قدس گیلان پرداخت می‌شود.

ضدعفونی شدن مداوم ناوگان حمل‌ونقل عمومی 

وقتی صحبت از جهاد در راه خدا و مقابله با کرونا می‌شود نباید از رانندگان حمل‌ونقل عمومی غافل شویم، این عزیزان و رانندگان تاکسی به‌واسطه شغل خود در معرض ابتلا به بیماری کرونا بوده و شهرداری رشت در اقدامی ارزشمند تمام ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهرستان رشت را هر شب ضدعفونی می‌کند.

به گفته سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری رشت با توجه به اینکه شیوع بیماری در مناطق شلوغ و مکان‌های عمومی بیشتر است به همین دلیل تمام ناوگان و تاکسی‌های درون‌شهری رشت ضدعفونی می‌شود.

محمد نوری هریس از ضدعفونی کردن مدام سیستم ناوگان عمومی خبر داد و گفت هر شب همکاران ما تمام تاکسی‌ها و اتوبوس‌های حمل‌ونقل عمومی را ضدعفونی و سپس روانه خیابان‌ها می‌کنند تا مردم بی‌دغدغه به زندگی عادی خود بپردازند.

آری امروز بیش از هر زمان دیگر تصویرگری فداکاری‌های مردم دیارم برای لذت بخش است که جان خود را در دست گرفته تا با ویروسی که بیشترین بار روانی را به مردمان ما تحمیل کرده مبارزه کنند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار