کد خبر : 38982
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 تیر 1398- 20: 17

عضو کمیسیون اقتصادی:

مجلس از نحوه اجرای قوانین رفع موانع تولید راضی نیست

مجلس از نحوه اجرای قوانین رفع موانع تولید راضی نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بر لزوم استفاده از مدیران متعهد و جهادی برای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و گفت: مجلس از روند و شیوه اجرای قوانین رفع موانع تولید رضایت ندارد.

به گزارش گیلانستان محمود شکری با اشاره به عدم رضایت مجلس از اجرای قوانین رفع موانع تولید اظهار داشت: در شرایطی که کشور دچار جنگ اقتصادی است استفاده از مدیران متخصص و جهادی در کنار ریل‌گذاری‌ برای رفع قوانین مربوط به حوزه کسب و کار می‌تواند به بهبود وضعیت اقتصادی کمک کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه امام راحل در همان سال‌های آغازین پیروزی انقلاب دائماً بر ضرورت استقلال اقتصادی از فروش نفت تأکید داشت گفت: یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های ما وارد شدن در جنگ نفتی است زیرا در حال حاضر پایه و اساس اقتصاد کشور بر مبنای درآمد فروش نفت تنظیم می‌شود.

شکری صحبت‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری را در مورد اهمیت کاهش وابستگی کشور به درآمدهای نفتی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: راهکار اقتصاد مقاومتی به عنوان یک اصل و سیاست راهبردی با هدف ایجاد رونق در فعالیت‌های اقتصادی درآمدزا همواره مورد توجه مقام معظم رهبری بوده است.

وی شناسایی و رفع موانع موجود در مسیر رونق تولید و اقتصاد مقاومتی را یکی از خواسته‌های مهم مقام معظم رهبری از مسئولان امر دانست و افزود: مجلس پیرو فرمایشات ایشان قوانین رفع موانع تولید را در سال ۹۴ مصوب و جهت اجرا ابلاغ کرد و کمیسیون آن را نیز برای رصد بیشتر امور در بدنه خود تشکیل داد.

نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس با تأکید اینکه نحوه اجرایی شدن قوانین رفع موانع تولید توسط مجلس کاملاً پیگیری می‌شود ابراز داشت: با اینکه مجلس ریل‌گذاری‌های خوبی را در حوزه رفع موانع تولید انجام داده است اما نحوه اجرای این دست از قوانین در کشور مطلوب نیست و روند خوبی ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به عدم اعتقاد بسیاری از مدیران ذیربط به رعایت قوانین رفع موانع تولید و حرکت در مسیر اهداف اقتصاد مقاومتی افزود: تمام این معضلات از آن‌جا نشأت می‌گیرد که در جنگ اقتصادی فعلی استفاده از مدیران متعهد، متخصص و جهادی در دستور کار قرار نگرفته است.

وی ضعف در نحوه اجرای قوانین مربوط به رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار را به علت وجود نقص در نحوه عملکرد برخی از مدیران اجرایی دانست و گفت قانونگذار همواره سعی داشته در این بخش به تکالیف خود عمل کند اما برای به ثمر نشستن کامل اهداف باید بازوی اجرایی نیز همکاری لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار