کد خبر : 70059
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

مجلس طرح‌های حمایتی خود از آسیب‌دیدگان کرونا را در ستاد ملی مطرح می‌کند

مجلس طرح‌های حمایتی خود از آسیب‌دیدگان کرونا را در ستاد ملی مطرح می‌کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس پیشنهادات حمایتی از افراد آسیب‌دیده را در ستاد مقابله با کرونا مطرح می‌کند.

به گزارش گیلانستان، حسن محمدیاری درباره نحوه ورود کمیسیون اجتماعی مجلس برای حمایت از آسیب‌دیدگان کرونا اظهار داشت: با توجه به آسیب‌های زیادی که افراد از کرونا دیده‌اند مصوب شد رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس به عنوان عضو اصلی و ناظر در ستاد ملی مقابله با کرونا حضور داشته باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان داشت: بدین ترتیب رئیس کمیسیون اجتماعی، مسائل و موارد مدنظر نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در زمینه حمایت از آسیب‌دیدگان کرونا را در ستاد ملی مقابله با کرونا انعکاس می‌دهد.

وی گفت: در این راستا نخستین جلسه حول محور تشکیل کمیته مستقل امور اجتماعی و معیشت در ستاد ملی کرونا با حضور رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس برگزار و قرار شد که نتیجه اقدامات انجام شده به سمع و نظر مردم و نمایندگان کمیسیون اجتماعی برسد.

محمدیاری درباره مطالبه نمایندگان گیلان در سطح ملی برای تخصیص سهمیه بیشتری از واکسن به گیلان با توجه به تراکم جمعیت بالای استان افزود: واکسن کرونا باید براساس آمایش سرزمینی و تراکم جمعیت به استان‌ها و به تبع استان گیلان تخصیص داده شود.

وی با بیان اینکه گیلان استانی گردشگرپذیر بوده و مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور در این استان حضور می‌یابند گفت: از این رو گیلان به میزان بیشتری با چرخه کرونا درگیر و مردم استان نیز به میزان بیشتری در معرض ابتلاء به بیماری کرونا قرار دارند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجاس خاطرنشان کرد: بر این اساس انتظار داریم تا در تخصیص سهمیه واکسن کرونا به استان گیلان نگاه ویژه‌تری از سوی مسئولان وجود داشته باشد که کمتر شاهد روند صعودی آمار کرونا و آسیب‌های آن در استان گیلان باشیم.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در پاسخ به سوال نتیجه پیگیری‌های انجام شده برای پرداخت حقوق کارگران سد شفارود تصریح کرد: بنده چندین بار برای پرداخت مطالبات کارگران سد شفارود در صحن علنی مجلس به مسئولان مربوطه تذکر دادم.

وی با بیان اینکه اخیراً نیز به رئیس جمهور و آقای محرابیان وزیر نیرو در این زمینه نامه‌ای نوشتم و برای پرداخت حقوق کارگران سد شفارود قول مساعد گرفتم افزود: از طرفی در حال حاضر شاهد تعطیلی کارگاه نیز هستیم که این موضوع به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس عنوان داشت: قرار بود سد شفارود اواسط امسال افتتاح شود اما اکنون این سد وضعیت ناامیدکننده‌ای دارد و به‌ بهانه‌های مختلف نظیر نبود سیمان و مصالح کارگاه‌ها با تعطیلی روبه‌رو هستند که این دلایل توجیه‌کننده نیست.

محمدیاری خاطرنشان کرد: رفع مشکلات آب زراعی و صنعتی همچنین آب شرب در غرب گیلان در گرو بهره‌برداری سد شفارود است با این وجود برای پرداخت حقوق کارگران تا به امروز تنها شاهد وعده و وعید مسئولان مربوطه بودیم.

وی با بیان اینکه بخشی از مطالبات پرداخت شده اما این میزان با توجه به شرایط کرونایی که کارگران با مشکلات اقتصادی شدیدی مواجه هستند مجاب‌کننده نیست افزود: تنها منبع درآمد این کارگران حقوقی بوده که بابت کار در سد شفارود دریافت می‌کردند.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس با بیان اینکه هیچ عزم جدی برای پرداخت مطالبات کارگران سدشفارود به‌ویژه از سوی پیمانکار و کارفرمای پروژه دیده نمی‌شود گفت: مسئولان باید نگاه ویژه‌ای برای پرداخت حقوق این کارگران داشته باشند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار