کد خبر : 46062
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 دی 1398- 19: 11

با رای هیات عمومی دیوان عدالت؛

محدوده منطقه آزاد انزلی ابطال شد/ عدم اجاره تردد خودروهای منطقه آزاد در شهرهای آستانه و رشت!

محدوده منطقه آزاد انزلی ابطال شد/ عدم اجاره تردد خودروهای منطقه آزاد در شهرهای آستانه و رشت!

.

به گزارش گیلانستان، بر اساس رأی هیأت عمومی دیوان عدالت، محدوده منطقه آزاد انزلی ابطال شد و از این به بعد طبق این حکم، خودروهای پلاک منطقه آزاد نیز اجازه تردد در شهرهای غیر انزلی را ندارند و نمیتوانند در رشت و آستانه تردد کنند.

مطابق قانون ایجاد مناطق آزاد تجاری-صنعتی آبادان و خرمشهر، جلفا و بندر انزلی مصوب سال ۱۳۸۲ مقرر شده است محدوده ای از منطقه شهرستانهای آبادان و خرمشهر و محدوده ای از شهرستانهای جلفا و بندر انزلی که هیأت وزیران تعیین می کند به عنوان مناطق آزاد تجاری- صنعتی شناخته می شود.
در ماده ۱۴ قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری مصوب سال ۱۳۶۲ رعایت محدوده کلیه واحدهای تقسیماتی برای تمامی واحدها و سازمانهای اداری (اجرایی و قضایی) و نهادهای انقلاب اسلامی کشور لازم است.
نظر به اینکه هیأت وزیران در مصوبات مورد اعتراض مناطقی خارج از محدوده شهرستان بندر انزلی را جزو منطقه آزاد تجاری-صنعتی انزلی لحاظ کرده است، بنابراین اطلاق این مصوبات در قسمتهایی که واحدهای تقسیمات کشوری خارج از محدوده شهرستان بندر انزلی را جزو منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی آورده است با قانون ایجاد مناطق آزاد تجاری- صنعتی آبادان و خرمشهر، جلفا و بندر انزلی مصوب سال ۱۳۸۲ مغایر است و مستند به بند ۱ ماده ۱۲ و ماده ۸۸ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ ابطال می شود.
انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار