کد خبر : 10878
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱

محرومان‌‌ در رشت ‌با شرایط سختی زندگی می‌کنند‌/محرومیت‌زدایی سپاه سال ۹۶ ادامه دارد

محرومان‌‌ در رشت ‌با شرایط سختی زندگی می‌کنند‌/محرومیت‌زدایی سپاه سال ۹۶ ادامه دارد

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه محرومیت‌زدایی سپاه در سال ۹۶ ادامه دارد، گفت: محرومان‌‌ در رشت ‌با شرایط سختی زندگی می‌کنند‌.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ پاسدار مجید دوهندو در گفت‌وگویی در ارتباط با طرح محرومیت‌زدایی سپاه در شهرستان رشت اظهار داشت: بسیجیان در کمک به محرومان باید در وسط میدان حاضر باشند.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه بسیج یک تفکر است گفت: بسیج در هر حوزه‌ای که انقلاب و جمهوری اسلامی به کمک آن نیاز داشته باشد ورود می‌کند و برای هر نوع خدمتی به مردم آمادگی لازم دارد و کمک به مردم، فرهنگ یک بسیجی است.

وی با اشاره به اینکه طرح محرومیت‌زدایی یکی از وظایفی است که از طرف سازمان بسیج برای بسیجیان در نظر گرفته شده است تصریح کرد: باتوجه به اینکه انقلاب ما یک انقلاب اسلامی است مدیران ما اعم از مدیران کلان و میانی برای محرومیت‌زدایی در جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند.

دوهندو خاطرنشان کرد: ما هنوز در کشور خانواده‌های محروم زیادی داریم و در همین شهر رشت افراد محروم زیادی وجود دارند که از داشتن مسکن محروم‌اند و محلی را برای سکونت ندارند و با شرایط سختی زندگی می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با اشاره به اینکه بسیج نمی‌تواند بنشیند و سختی مردم را تماشا کند گفت: یکی از برنامه‌هایی که در سال 95 و به‌دنبال آن در سال 96 ادامه دارد بحث محرومیت‌زدایی است و  لذا یکی از مهم‌ترین قسمت‌های بحث محرومیت‌زدایی ساخت مسکن است.

دوهندو با بیان اینکه 49 مددجو از سمت کمیته امداد امام خمینی (ره) برای ساخت مسکن به سپاه رشت معرفی شدند، افزود: هنگامی که ماموریت ساخت مسکن برای مددجویان به ما ابلاغ شد نیروهای مقاومت و بسیج با جان و دل این ماموریت را پذیرفتند و با سرعت زیاد شروع به ساخت خانه برای مددجویان کردند.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت تصریح کرد: برای ساخت هر خانه، سپاه پاسداران 20 میلیون تومان در اختیار ما می‌گذارد اما برای احداث خانه‌هایی که بسیجیان با کمک خیران برای مددجویان ساختند هر یک 27 میلیون تومان هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 20 واحد خانه به مددجویان تحویل داده شد گفت: از 29 واحدخانه باقی مانده، 5 واحد‌ بعد از تعطیلات نوروز در رشت به مددجویان تحویل داده می‌شود و ساخت مابقی خانه‌ها تا 70 درصد پیشرفت داشته که تا دوماهه امسال به مددجویان تحویل داده می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت تهیه جهیزیه برای نوعروسان را از دیگر اقدامات سپاه خواند و اظهار داشت: تامین جهیزیه برای نوعروسان در سال 96 با کمک حوزه بسیج خواهران ادامه دارد.

وی با اشاره به پرداخت وام خوداشتغالی یک میلیارد و 500 میلیون تومانی به بسیجیان در سال 95 گفت: اشتغالزایی از دیگر فعالیت‌های سپاه است و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند امسال سال “اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال” است باید اقتصاد کشور را یا تولید محصولات خوب و اشتغالزایی مقاوم کنیم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار