کد خبر : 28181
تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 شهریور 1397- 26: 9

محیط زیست با عاملان سوزاندن کاه در مزارع گیلان برخورد می‌کند

محیط زیست با عاملان سوزاندن کاه در مزارع گیلان برخورد می‌کند

فرمانده یگان ویژه حفاظت محیط زیست گیلان‌ گفت:‌ هرگونه سوزاندن کاه و کلش در مزارع تخلف است و با عاملان آن برخورد قانونی و قضایی انجام می‌شود.

به گزارش گیلانستان، ساسان اکبری‌پور در گفت‌وگویی  اظهار داشت: یگان ویژه حفاظت محیط زیست گیلان با همکاری نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های ذیربط با افرادی که به سوزاندن کاه و کلش به جای مانده در مزارع و شالیزارها اقدام می‌کنند برخورد قانونی انجام می‌دهد.

فرمانده یگان ویژه حفاظت محیط زیست گیلان سوزاندن هرگونه کاه و کلش را تخلف دانست و‌ عنوان کرد:‌ با توجه به برداشت محصول برنج و در راستای حفاظت از بهداشت عمومی و هوای پاک،‌ یگان حفاظت از محیط زیست گیلان در صورت مشاهده سوزاندن کاه و کلش با عوامل آن برخورد می‌کند.

اکبری‌پور از هماهنگی‌های انجام شده با دهیاری‌های سراسر گیلان خبر داد و گفت:‌ چنانچه مواردی از سوزاندن کاه و کلش به جای مانده در مزارع توسط نیروهای یگان ویژه حفاظت محیط زیست گیلان مستندسازی و به دادگاه ارسال شود برخوردهای قانونی و قضایی در انتظار مرتکبان خواهد بود.

وی با بیان این نکته که سوزاندن ساقه‌های برنج و دود ناشی از آن از نظر بهداشتی به شدت خطرناک بوده و هوای محیط اطراف را آلوده می‌کند تصریح کرد:‌ ایجاد مشکلات عدیده برای بیماران تنفسی و قلبی،‌ سالخوردگان‌،‌ کودکان و کلاً عموم مردم از نتایج منفی این اقدام است.

فرمانده یگان ویژه حفاظت محیط زیست گیلان به موقعیت ویژه کلانشهر رشت نیز اشاره کرد و بیان داشت:‌ با توجه به جلگه‌ای بودن این منطقه و احاطه شهرستان رشت با مزارع و شالیزارهای متعدد،‌ سوزاندن کاه و کلش و دود حاصله از آن وضعیت این شهر را در حالتی بسیار خطرناک قرار می‌دهد.

اکبری‌پور همکاری سایر سازمان‌ها از جمله جهادکشاورزی را در ترغیب شالیکاران به استفاده بهینه از ساقه‌های برنج ضروری دانست و گفت:‌ بسته بندی کردن کاه و کلش و استفاده آن برای تغذیه دام و یا سایر مصارف دیگر باید توسط دستگاه‌های مرتبط در بین مردم نهادینه شود.

وی با اعلام این نکته که‌ برنامه‌ استفاده بهینه از ساقه‌های برنج و پرهیز از سوزاندن آن در غرب استان گیلان با موفقیت خوبی همراه بوده است افزود:‌ با توجه به تراکم جمعیتی بسیار بالای شهرستان رشت دود حاصله از آتش زدن کاه و کلش فشار سنگینی را به محیط این منطقه وارد می‌کند.

فرمانده یگان ویژه حفاظت محیط زیست گیلان ضمن درخواست ویژه از کشاورزان جهت پرهیز از سوزاندن بقایای ساقه‌های برنج در مزارع گفت:‌ از عموم مردم خوب و فهیم گیلان به ویژه کشاورزان زحمتکش انتظار داریم در این مورد همکاری بیشتری با سازمان حفاظت محیط زیست داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار