کد خبر : 3741
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 فروردین 1395- 14: 23

مدافعان حرم و شهدای گیلانی جبهه مقاومت، ستاره های درخشان استان

مدافعان حرم و شهدای گیلانی جبهه مقاومت، ستاره های درخشان استان

شهید امیررضا علیزاده، شهید محمدحسین عطری،شهید فرهاد خوشه بر،شهید سجاد طاهرنیا،شهید سیداسماعیل سیرت نیا،شهید حبیب روحی چوکامی،شهید سجاد عفتی،شهید حامد کوچک زاده

به گزارش درگیلان، شهید امیررضا علیزاده، شهید محمدحسین عطری،شهید فرهاد خوشه بر،شهید سجاد طاهرنیا،شهید سیداسماعیل سیرت نیا،شهید حبیب روحی چوکامی،شهید سجاد عفتی،شهید حامد کوچک زاده و…!

مناقشات سوریه که در روزهای ابتدایی در قالب اعتراض های مردمی به وجود آمده بود، خیلی زود ماهیت صهیونیستی خود را نشان داد و گروهک های مختلف تکفیری و وهابی به پشتوانه جبهه ضد مقاومت غربی-عربی، سوریه را به میدان کار زاری بین المللی برای نشانه روی اسلام ناب محمدی(ص) و نابود کردن جبهه مقاومت تبدیل کردند. لیکن جوانان دلباخته سالار شهیدان(ع) و فرزندان معنوی امام خمینی(ره) که گهواره نشینان روزهای انقلاب بودند، در دفاع از جبهه جهانی مقاومت به سوی خط مقدم شتافتند و در جوار حرم شریف حضرت زینب کبری(س) به خیل شهدای کربلایی پیوستند؛ به برکت خون شهدای مدافع حرم بود که اکنون محور مقاومت هنوز پا بر جا مانده است.

شهید امیررضا علیزاده

شهید امیررضا علیزاده: او متولد ۱۲ مهر ۱۳۵۴ در رشت بود. از پاسداران گیلانی و از نیروهای سپاه قدس ایران بود که برای دفاع از مقاومت اسلامی به سوریه اعزام شده بود. در عملیات تروریستی بمب گذاری مقابل سفارت ایران در شهر دمشق به شدت مجروح شد و بعد از ساعاتی در روز ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ به درجه رفیع شهادت نائل آمد. او اولین شهید گیلانی «مدافع حرم» است که برای دفاع از حرم‌های شریف حضرات معصومین (ع) در سوریه به شهادت رسیده است. این جنگ ها توسط گروه های تکفیری و با حمایت عربستان، ترکیه، آمریکا و اسرائیل بر کشورهای اسلامی تحمیل شده است.

شهید محمدحسین عطری

 شهید محمدحسین عطری: او در سال ۱۳۵۴ در خانواده ای گیلانی متولد شد. این شهید بزرگوار حین عملیات سپاه پاسداران در سوریه و دفاع از حرم حضرت زینب (س) و به دلیل اصابت ترکش خمپاره با وی در روز ۱۶ خرداد ۱۳۹۲ به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر این شهید بزرگوار را بعد از تشییع باشکوه در رشت و اقامه نماز توسط آیت الله سیدمجتبی رودباری، در سلیمان داراب رشت در جوار مزار روحانی شهید میرزاکوچک جنگلی به خاک سپرده شد.

شهید فرهاد خوشه بر

 شهید فرهاد خوشه بر: شهید خوشه بر در سال ۱۳۶۰ در خراط محله کوشالشاه از توابع شهرستان لنگرود متولد شد. این شهید بزرگوار حین عملیات سپاه پاسداران در روز ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ در سوریه به شهادت رسید. او سومین شهید گیلانی «مدافع حرم» است که برای دفاع از حرم‌های شریف حضرات معصومین (ع) در سوریه و عراق به شهادت رسیده است. پیکر این شهید بزرگوار با حضور گسترده مردم در شهرستان لنگرود گیلان تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

 

شهید سجاد طاهرنیا

 شهید سجاد طاهرنیا: متولد رشت بود و از پاسداران گیلانی در حین عملیات مستشاری برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) در سوریه در مقابل تکفیری ها و تروریست های داعش در روز ۳ آبان ۱۳۹۴ به شهادت رسیده است. شهادتش یک روز پس از عاشورای حسینی واقع شد و پیکرش در روز ۷ آبان ۱۳۹۴ با حضور گسترده مردم رشت تشییع و در گلزار شهدای تازه آباد این شهر به خاک سپرده شد. این شهید بزرگوار هنگام شهادتش، یک دختر یک ساله و یک پسر بیست روزه داشت که هرگز موفق به دیدار پسرش نشد.

شهید سیداسماعیل سیرت نیا

شهید سیداسماعیل سیرت نیا: او در سال ۱۳۵۷ در رشت متولد شد. از پاسداران گیلانی بود که در حین عملیات مستشاری برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) در حومه شهر حلب سوریه به ضرب گلوگه تک تیراندازان تکفیری داعش مجروح و سپس در روز ۱۶ آبان ۱۳۹۴ به شهادت رسید. او از پاسداران سپاه محمد رسول الله (ص) تهران و از فعالان فرهنگی رشت به شمار می رفت که در عرصه مقابله با جنگ نرم نیز فعال بود و تلاش های زیادی را برای معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به مردم رشت انجام داده بود. پیکرش صبح روز دوشنبه ۱۸ آبان در تهران تشییع شده و سپس برای تشییع و تدفین به رشت برده شد و بعد از اقامه نماز توسط آیت الله سیدمجتبی رودباری در گلزار شهدای تازه آباد رشت مدفون شد.

شهید-حبیب-روحی-۱۵ شهید حبیب روحی چوکامی: او در روستای چوکام از توابع خمام در سال ۱۳۶۱ متولد شد. او از پاسداران گیلانی بود که برای دفاع از حرم اهل بیت عازم سوریه شده بود و در روز ۱۸ آذر ۱۳۹۴ به دست گروه تکفیری داعش به شهادت رسید. پیکر این شهید در گلزار شهدای چوکام دفن شد.

شهید سجاد عفتی

 شهید سجاد عفتی: او در سال ۱۳۶۴ در کوچصفهان به دنیا آمد. در نوجوانی به همراه خانواده اش به شهریار نقل مکان کرد. او از بسیجیانی بود که برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) عازم سوریه شده و در روز یکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ مصادف با سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) به شهادت رسید. پیکر این شهید ظهر جمعه با حضور گسترده نمازگزاران در مصلای نماز جمعه شهریار تشییع و در گلزار شهدای کهنز به خاک سپرده شد.

حامد کوچک زاده

شهید حامد کوچک زاده: او در زمره بچه های متدین و فعال فرهنگی رشت قرار داشت که در هر جایی که کار خوبی در حال برگزاری بود حضور می یافت و کمک می کرد. او از بسیجیانی گیلانی است که به صورت داوطلبانه و در قالب چند گردان برای دفاع از سرزمین های اسلامی و حرم اهل بیت راهی کشور سوریه شده و در حال جنگ با داعش و دست‌پروردگان آمریکا بودند. در روز ۱۳بهمن۱۳۹۴ در سوریه به شهادت رسید.

 

  ما را مدافعان حرم آفریده اند

کلنا عباسک یا زینب

ما را ز خاندان کرم آفریده‌اند

 یک موج از تلاطم یم آفریده‌اند

 ما را فدائیان پسرهای فاطمه

 ما را شهید میر و علم آفریده‌اند

 ما را به اعتبار عنایات فاطمه

 گریه کنان حضرت غم آفریده‌اند 

 بهر بریدن سر اولاد عمروعاص

 در جان ما غرور و غژم آفریده‌اند

 هر یک ز ما حریف دو صد لشکر یزید

 زین روز شیعه عده کم آفریده‌اند

 دجال ها و حرمله ها را مهاجم …

… ما را ” مدافعان حرم ” آفریده‌اند

سید علی خامنه ای پیر عشق گفت

فریاد را علیه ستم آفریده اند

———————————————————————————————————————————————————————-

منابع:ساجد/ رنگ ایمان/ احرارگیل

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار