کد خبر : 57360
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱

مدافعان سلامت در امتداد دفاع مقدس/ مسؤولان از مدافعان سلامت در جبهه رازی تقدیر کردند

مدافعان سلامت در امتداد دفاع مقدس/ مسؤولان از مدافعان سلامت در جبهه رازی تقدیر کردند

مدافعان سلامت در سانتر کرونای رازی رشت توسط فرمانده سپاه قدس گیلان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و مدیرکل صداوسیمای استان تقدیر و تجلیل شدند.

به گزارش گیلانستان، هفته دفاع مقدس یادآور روزهای به‌یادماندنی از تاریخ انقلاب اسلامی است که به ثمره خون شهدا رزمندگان اسلام در تاریخ کشورمان ثبت و ماندگار شد.

ثبت واقعه تاریخی هشت سال مقاومت، ایثار، گذشت و فداکاری رزمندگان دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل فصلی را در تاریخ ایران اسلامی به وجود آورده که جوشش خون شهیدان و اثرات پربرکت آن همچنان ادامه دارد و تا قیامت سبز موعود نیز ادامه خواهد داشت.

رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس فرهنگی را در کشور باب کردند که زمینه‌ساز حضور رفتارها و منش‌های ایثارگرانه و فداکارانه در جهان اسلام به‌ویژه در کشورهای مقاومت شد و قرار گرفتن نسل‌ها از ملیت‌های مختلف در کنار یکدیگر و تشکیل جبهه مقاومت اسلامی اکنون از ثمرات دفاع مقدس در ایران اسلامی است.

گرچه امروز از دفاع رزمندگان درنبرد با دشمن از جنس توپ و تانک در کتاب دفاع مقدس ایران خبری نیست اما همچنان فصل‌های ایثار، مقاومت، پایداری، ازخودگذشتگی و ماندن در وسط میدان در آن خودنمایی می‌کند.

امروز رزمندگانی پای‌کار هستند که با ویروسی منحوس، متقلب و متجاوز می‌جنگند بدون آنکه خاک‌ریزی در برابرشان وجود داشته و یا اینکه سلاح مؤثری برای مقابله داشته باشند، این رزمندگان بدون مرز همان پزشکان، پرستاران، بهورزان و کادر سلامت هستند.

مدافعان سلامت از وارثان همان رزمندگان دفاع مقدس هستند که اکنون به‌جای دفاع در آن‌سوی مرزها در مراکز بیمارستانی و درمانی با ویروس بیگانه و مهاجم می‌جنگند و شایسته تقدیرند.

صبح امروز فرمانده سپاه قدس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مدیرکل صداوسیمای استان در خط مقدم دفاع از مردم در بیمارستان رازی رشت حاضر شدند و ضمن دلجویی از مدافعان سلامت با تقدیم گل از زحمات شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر آن‌ها تقدیر کردند.

فرمانده سپاه قدس گیلان در حاشیه بازدید و تجلیل از جان‌فشانی‌های مدافعان سلامت اظهار کرد که حضور مدافعان سلامت در کنار مردم یادآور همان رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس در هشت سال جنگ تحمیلی است.

سردار محمد عبدالله پور گفت که ایثار مدافعان سلامت نشان داد که دفاع در هر عرصه‌ای می‌تواند وجود داشته باشد و لحظه‌لحظه‌های حضور کادر بهداشت و درمان در ایام کرونا از ابتدای شیوع کرونا تاکنون گواهی بر این ادعا است.

فرمانده سپاه قدس گیلان تجلیل از تلاش‌های شبانه‌روزی را غیرقابل‌توصیف برشمرد و گفت که حضور گاه‌گاه ما به مناسبت‌های مختلف در کنار مدافعان سلامت تنها به سبب پاسداشت زحمات و فداکاری‌هایشان است.

به گفته سردار عبدالله پور علیرغم اینکه ویروس کرونا مضرات فراوانی را در جهان داشته اما همین ویروس به‌خوبی توانست قدرت لایزال الهی را به رخ همگان بکشد و برای از بین بردن این ویروس نیز باید از خود خدا خواست تا از شر این ویروس ما را رها کند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه تنها راه فعلی مصون ماندن از کرونا ویروس رعایت پروتکل‌های بهداشتی است از مردم خواست تا حتی‌الامکان آن‌ها را رعایت کرده و در این عرصه نیز خوش بدرخشند.

ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این بازدید ضمن تقدیر از رشادت‌های وصف‌ناپذیر کادر سلامت به‌ویژه پزشکان و پرستاران از تلاش‌های شبانه‌روزی و بی‌منت کادر سلامت تقدیر کرد.

سالاری در جمع مدافعان سلامت به‌روزهای نخست شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و با برشمردن فداکاری‌های جان‌برکفان عرصه سلامت از زحمات گروه‌های جهادی، پاسداران و تشکل‌های مردم‌نهاد که به شیوه‌های مختلف به کمک مدافعان سلامت آمدن نیز تجلیل کرد.

به گفته سالاری در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا در اغلب بیمارستان‌های استان ماسک و دستکش به‌اندازه کافی وجود نداشت اما درعین‌حال مدافعان سلامت در صف مقدم بهداشت و درمان ماندند و صحنه را خالی نکردند.

وی می‌گوید روزانه به‌تنهایی در بیمارستان رازی رشت حدود ۳۰۰ بیمار بستری می‌شدند و بار بسیار سنگینی بر روی دوش مدافعان سلامت وارد می‌شد اما اکنون با تلاش‌های مستمر، جان‌برکف و همیشه درصحنه تمامی مدافعان سلامت سیر بستری بیماران در بیمارستان رازی از حالت صعودی به یک ثبات نسبی رسیده است.

مدیرکل صداوسیمای استان گیلان نیز در حاشیه این بازدید از اقدامات رسانه ملی در جهت آموزش و اطلاع‌رسانی در خصوص کرونا خبر داد و گفت که در کنار مدافعان سلامت اصحاب رسانه به‌ویژه صداوسیما نیز حضور داشتند و نخستین گزارش از بخش کرونا در کشور توسط یک خبرنگار گیلانی تهیه و پخش‌شده است.

محمدباقر باقرزاده همچنین به جهت انتقال فرهنگ دفاع مقدس مدافعان سلامت گیلان به نسل‌های آینده از تهیه و تولید سریال و مستندهایی در این خصوص خبر داد.

بیمارستانی دولتی رازی رشت از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا به‌عنوان مرکز این بیماری در استان به شمار می‌رود و بخش اغلب بیماران کرونایی استان در این بیمارستان بستری، مداوا و ترخیص شده‌اند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار