کد خبر : 49882
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 فروردین 1399- 30: 11

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان:

مدیریت خوب بحران شیوع ویروس کرونا در گیلان / فاصله‌گذاری باید رعایت شود

مدیریت خوب بحران شیوع ویروس کرونا در گیلان / فاصله‌گذاری باید رعایت شود

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان مدیریت خوب بحران شیوع ویروس کرونا در گیلان را نتیجه مساعدت وزارت بهداشت و درمان، عملکرد دانشگاه علوم پزشکی استان و همکاری همه مسئولان دانست.

به گزارش گیلانستان محمد حسین قربانی، با تأکید بر اینکه با وجود قانونگذاری و فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند تنها راه قطعی برای کنترل بیماری کووید ۱۹ همان رعایت نکات بهداشتی توسط اشخاص است اظهار داشت: مشاغل کم خطر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرحله به مرحله وارد چرخه اقتصادی می‌شوند.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با بیان اینکه ویروس کرونا حد و مرز نمی‌شناسد و از اپیدمی بالایی برخوردار است عنوان کرد: اگر بتوانیم نکات بهداشتی را در همه جای شهر و استان به مردم یادآوری کنیم به زودی می‌توانیم به بیماری غلبه کنیم در غیر این صورت و با عدم مشارکت‌های عمومی هیچ توفیقی در این مورد حاصل نمی‌شود.

قربانی مرگ و میر بیماری کووید ۱۹ را در افرادی که بیماری زمینه‌ای و خاص دارند بیشتر از افراد دیگر دانست و ضمن تأکید بر لزوم حمایت از افراد مبتلا به این ویروس تصریح کرد: در حال حاضر تمام بیمارستان‌های خصوصی و دولتی به صورت رایگان بیماران مبتلا به کرونا را درمان می‌کنند و بیمه صد در صد این بیماری را پوشش داده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مشکلات و آسیب‌های وارده به اقشار آسیب‌پذیر جامعه به علت شیوع ویروس کووید ۱۹ را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: دهک‌های پائین جامعه که به صورت روزمزد کار می‌کنند و روزانه حقوق می‌گیرند مجبور به شکستن قرنطینه می‌شوند و این اتفاق بسیار خطرناکی است.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید ضمن اختصاص یارانه حمایتی به خانوارهای کم درآمد جامعه و آسیب‌پذیر از آن‌ها حمایت به عمل آورد خاطرنشان کرد: در این بین آن‌چه مهم است سلامت سرمایه اجتماعی است از سوی دیگر کادر بهداشت و درمان و مجموعه وزارت بهداشت از تمان توان خود برای خدمت‌رسانی به مردم استفاده می‌کند.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس مدیریت خوب بحران شیوع ویروس کرونا در گیلان را نتیجه مساعدت وزارت بهداشت و درمان، عملکرد  دانشگاه علوم پزشکی استان و همکاری همه مسئولان دانست و اظهار داشت: برنامه فاصله‌گذاری و ادامه تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها باید در شرایط فعلی کشور به صورت جدی رعایت شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار