کد خبر : 28374
تاریخ انتشار : شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۴

مذاکرات جدی با دولت برای کاهش واردات برنج 

مذاکرات جدی با دولت برای کاهش واردات برنج 

استاندار گیلان با بیان اینکه مذاکرات جدی با دولت برای کاهش واردات برنج در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: سعی ما بر این است تا حجم واردات به قدری باشد که افزایش قیمت محصول داخلی را شاهد باشیم.

به گزارش گیلانستان، مصطفی سالاری در تشریح جزئیات نشست خود با مجمع نمایندگان استان به خبرنگاران گفت: مسائل مختلفی در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت که یکی از آن ها مصوبه ممنوعیت صادرات چای بود.

وی از حصول توافق شفاهی با مسئولین مربوطه برای رفع ممنوعیت صادرات چای خبر داد و افزود: در تلاش هستیم که هرچه سریعتر این مصوبه اصلاح شود و در نتیجه  صادرکنندگان و چایکاران متضرر نشوند.

نماینده عالی دولت در گیلان واردات برنج را یکی دیگر از محورهای نشست خود با مجمع نمایندگان استان معرفی کرد و یادآور شد: با توجه به شرایط ارز در کشور عملا واردات از مبادی غیر رسمی امکان پذیر نیست چراکه توجیه اقتصادی ندارد.

سالاری ادامه داد: دولت برای حمایت از وارد کنندگان برنج، ارز رسمی در اختیار آن ها می گذارد که این میزان کنترل شده است.

وی با بیان اینکه مذاکرات جدی با دولت برای کاهش واردات برنج در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: سعی ما بر این است تا حجم واردات به قدری باشد که افزایش قیمت محصول داخلی را شاهد باشیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در هفته‌های گذشته قیمت برنج داخلی روندی رو به رشد داشته است، نسبت به ادامه این روند ابزار امیدواری کرد.

سالاری بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های جدیدی که در گیلان برای صادرات به کشورهای حاشیه خزر ایجاد شده تاکید کرد و افزود: تقویت صادرات محصولات کشاورزی می تواند اقتصاد استان را در این حوزه متحول کند.

نماینده عالی دولت در گیلان، رایزنی برای استفاده از وجوه اعتبارات ملی را یکی دیگر از اهداف این نشست اعلام کرد و گفت: اعتباری که بر مبنای قانون بودجه برای استان تصویب می شود، بین شهرستان های مختلف توزیع می شود و در کمیته‌های برنامه ریزی برای آن ها تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات استانی جوابگوی نیاز موجود نیست، از تلاش برای جذب حداکثر سهمیه از اعتبارات ملی خبر داد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: سال گذشته اعتبار استانی گیلان معادل 700 میلیارد تومان بود که نیمی از این رقم تخصیص پیدا کرد و این در حالی است که می توان دو برابر بیشتر از این میزان از اعتبارات ملی بهره گرفت./ ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار