کد خبر : 63646
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان:

مرحله دوم طرح شهید سلیمانی با عنوان «تقویت بیماریابی کرونا» در گیلان اجرایی می‌شود

مرحله دوم طرح شهید سلیمانی با عنوان «تقویت بیماریابی کرونا» در گیلان اجرایی می‌شود

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور اقشار بسیج گفت: مرحله دوم طرح غربالگری شهید سلیمانی با عنوان “تقویت بیماریابی کرونا” به‌مدت ۱۴ روز در گیلان اجرا می‌شود.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ پاسدار حسن حبیبی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سپاه و بسیج فاز نخست طرح غربالگری شهید سلیمانی را به‌صورت محله‌محور از ۲۰ آبان ماه امسال آغاز کردند اظهار داشت: بعد از گذشت دو ماه از اجرای این طرح شاهد کاهش بیش از ۸۰ درصدی مرگ و میر و تعداد بستری‌شدگان بودیم.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور اقشار بسیج از اجرای مرحله دوم طرح شهید سلیمانی توسط وزارت بهداشت با همکاری سازمان بسیج مستضعفان خبر داد و بیان کرد: بسیاری از کشورهای مدعی تمدن در کنترل این بیماری ناتوان بودند اما جمهوری اسلامی ایران در مدیریت و کنترل این بیماری خوش درخشید.

حبیبی با بیان اینکه ایران اسلامی در شرایط شدیدترین تحریم‌ها در عرصه مقابله با کرونا خوش درخشید و قطعاً حمایت و همراهی مردم در این مسیر بسیار موثر بوده است تصریح کرد: چه کسی باور می‌کرد ایالات متحده و انگلیس در مقابله با این بیماری چنین ناکارآمد شوند.

وی منطق بسیج را تبدیل تهدید به فرصت دانست و گفت: با توجه به اینکه در آستانه سال جدید قرار داریم و گیلان نیز استان گردشگر پذیر است از طرفی با تهدیدات جهش‌یافته کرونا نیز مواجه هستیم لذا مرحله دوم طرح شهید سلیمانی با عنوان “تقویت بیماریابی کرونا” به مدت ۱۴ روز از نیمه اسفند ماه اجرایی می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور اقشار بسیج با بیان اینکه در مرحله دوم طرح شهید سلیمانی در کنار تیم‌های محله‌محور از ظرفیت همه اقشار و متخصصان بسیج استفاده می‌شود گفت: تمرکز این طرح بر روی شهرستان‌ها و محلاتی است که مشکلات جدی‌تری از لحاظ اپیدمی کرونا دارند.

حبیبی بیماریابی، جداسازی حداکثری موارد مبتلا، مشکوک و محتمل کرونا را جزو اهداف مرحله دوم طرح شهید سلیمانی برشمرد و بیان کرد: بیماریابی و شناسایی زودهنگام مبتلایان امکان درمان موثر فرد مبتلا را میسر می‌سازد و فرد مبتلا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پس از بهبود به جامعه باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه طرح مذکور هیچ تداخلی در برنامه‌های جاری وزارت بهداشت و مدیریت کرونا ایجاد نمی‌کند افزود: کاربرد اصلی این طرح مختص شرایط فعلی اپیدمی در کشور است و خوشبختانه فاز نخست طرح غربالگری توانست بار بیماری را به کمترین میزان در طول ۱۰ ماه گذشته برساند.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور اقشار بسیج رفع نقاط ضعف و اصلاحات لازم در این مقطع قطعاً باعث کاهش بار اپیدمی خواهد شد تصریح کرد: در این فاز نیاز به تجهیزات و امکانات زیادی نداریم و با تعامل وزارت بهداشت از نیروی‌های آموزش‌دیده بسیجی، حمایت خیریه‌ها و سایر نیروهای داوطلب استفاده می‌کنیم.

حبیبی با اشاره به تست آنتی ژنی سریع برای تمامی افراد شناسایی شده در طول بیماریابی که با آموزش ۸ هزار نفر از بسیجی‌های داوطلب در کنار کادر بهداشت انجام می‌شود خاطرنشان کرد: تشدید بیماریابی، جداسازی و قرنطینه آنها و ردیابی موارد مبتلا از جمله اهداف پیش‌بینی شده طرح مذکور است.

وی اظهار داشت: حمایت کامل دو هفته‌ای بیماران و موارد مشکوک شناسایی شده نیازمند و توریع بسته‌های معیشتی و بهداشتی بین آنان و مراقبت ویژه از افراد پرخطر به‌ویژه سالمندان نیز جزو دیگر اهداف طرح غربالگری به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار