کد خبر : 8127
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵

مردم استان گیلان ۳۵ میلیارد ریال به موکب‌های اربعین حسینی کمک کردند

مردم استان گیلان ۳۵ میلیارد ریال به موکب‌های اربعین حسینی کمک کردند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان گفت: مردم مومن و ولایتمدار استان گیلان ۳۵ میلیارد ریال به موکب‌های اربعین حسینی کمک کردند.

به گزارش گیلانستان ، غلامرضا عباس‌پور در نشست ستاد عتبات عالیات شهرستان رودسر اظهار داشت: مردم مومن و ولایتمدار استان گیلان این میزان کمک‌های خود را به‌صورت نقدی و غیرنقدی جهت پذیرایی از زائران اربعین حسینی اهدا کردند.

وی افزود: امسال 6 موکب از استان گیلان در ایام اربعین در کشور عراق مستقر شدند که سه موکب در شهر نجف و سه موکب نیز در کربلا بوده و  250 خادم به‌صورت افتخاری به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی کرده و از 20 هزار نفر در طول 10 روز پذیرایی کردند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان گفت: امسال با همت مسئولان اجرایی استان برای نخستین بار کار صدور ویزای زائران اربعین حسینی گیلان با راه اندازی دفتر موقت صدور ویزا در داخل استان انجام شد که در جهت سرعت بخشی به صدور ویزا و همچنین سهولت در این امر نقش به‌سزایی داشت.

عباس‌پور از  ورود 6 هزار و 500 زائر از کشورهای آذربایجان، ترکمنستان و دیگر همسایگان شمالی از طریق مرز آستارا به داخل کشور جهت عزیمت به عراق از طریق خاک کشورمان خبر داد و گفت: تعداد زیادی از زائران اربعین حسینی امسال از طریق فرودگاه سردار جنگل رشت به عراق عزیمت کردند.

وی با اشاره به تعهد 24 میلیارد ریالی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان جهت ساخت صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف اظهار کرد: مردم مومن و ولایتمدار گیلان همان طور که در دوران دفاع مقدس در کمک‌رسانی به جبهه‌های جنگ پیشتاز بودند در این عرصه نیز پیشتاز هستند و مانند گذشته در این کار هم سربلند خواهند شد.

فرماندار شهرستان رودسر نیز در این نشست با اشاره به کمک 3 میلیارد ریالی مردم شهرستان رودسر در ایام اربعین حسینی گفت: مردم این شهرستان، هم در کمک‌های نقدی و غیرنقدی و هم با حضور در راهپیمایی با شکوه اربعین حسینی بار دیگر اوج عشق و ارادت خود را به اهل بیت ثابت کردند.

امیر جانبازی رودسری از طراحی و ساخت یک عدد تابلوی نقاشی با موضوع اربعین حسینی توسط هنرمند نقاش رودسری خبر داد و افزود: این تابلو جهت ارسال به کربلای معلی و نصب در حرم امام حسین(ع) تحویل ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان می‌شود./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار