کد خبر : 32604
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷

مردم رشت به عملکرد شورای شهر چشم دوخته‌اند

مردم رشت به عملکرد شورای شهر چشم دوخته‌اند

مردم رشت امروز در رنج و سختی‌ هستند و به عملکرد اعضای شورای اسلامی شهر چشم دوخته‌اند.

به گزارش گیلانستان نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت در هفتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی در عمارت میرزا خلیل رفیع اظهار داشت: از کسانی که در راستای برگزاری همایش و گرامیداشت‌ها مناسبت‌های مختلف و بزرگ این ایام در شهر رشت زحمت کشیدند تشکر و قدردانی می‌کنم.

رضا رسولی با اشاره به سالروز انفجار کشتی سانچی ابراز داشت: کسانی که در این حادثه جان خود را از دست دادند در حقیقت قهرمانانی بودند که در راه آسایش و اقتصاد کشور ایران زحمت کشیدند و به تمام بازماندگان این حادثه عرض تسلیت داریم.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت به حادثه دردناک جان باختن پاکبان شهر رشت، بیژن شعبانی اشاره کرد و افزود: پاکبانان، روز و شب در راستای آسایش شهر و خانواده خویش زحمت‌ می‌کشند که باید بررسی‌های جدی در زمینه کاهش مشکلات آنان انجام شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت ابراز داشت: تنها همدردی با خانواده پاکبان بیژن شعبانی که جان خود را حین انجام وظیفه از دست داد، کافی نیست بلکه باید مشکلات حقی و حقوقی این پاکبان جان‌باخته و دیگر پاکبانان بررسی و حل شود و شرمنده خانواده پاکبانان نباشیم.

عضو کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: بنده به عنوان یکی از نمایندگان مردم در بین شورای اسلامی شهر رشت، از کسانی که مرتکب بداخلاقی و تهمت‌های ناسزا به بنده شدند بسیار دلگیر هستم.

محمدحسن علیپور ابراز داشت: مردم رشت امروز در رنج و سختی‌ هستند و در حقیقت به همدلی و عملکرد اعضای شورای اسلامی شهر رشت چشم دوخته‌اند و بنده نیز به عنوان یک پاکبان در بین اعضای شورای شهر هستم که این از عنایات پروردگار در حق بنده است.

عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: بنده با عرض تسلیت به خانواده بزرگوار پاکبان بیژن شعبانی که جان خود را حین انجام وظیفه از دست داد، معتقدم که این پاکبان شهید از دنیا رفت.

اسماعیل حاجی‌پور به برطرف کردن مشکلات بیمه‌ای و حقوقی مرحوم بیژن شعبانی اشاره کرد و گفت: یک فرد حقوقی خاص باید در اختیار خانواده مرحوم بیژن شعبانی قرار داده شود تا مشکلات بیمه‌ای و حقوقی آنان حل شود و تلاش برای رفع مشکلات پاکبانان بسیار ضروری است.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: باید بتوانیم یک کارشناس حقوقی از سوی سازمان پسماند و یا یک فرد حقوقی خاص در راستای حل مشکلات بیمه‌ای و حقوق از دست رفته مرحوم بیژن شعبانی انتخاب کنیم.

رضا رسولی با بیان اینکه باید در راستای حل مشکلات پاکبانان شهر رشت بیشتر تلاش شود تصریح کرد: بنده از زحمات خانم فاطمه شیرزاد در کمیسیون بهداشت بابت رسیدگی به این امور تشکر می‌کنم و امیدواریم این حوادث تلخ دیگر تکرار نشود.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط‌ زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: تأکیدات و تذکرات مرتبط با پاکبانان به سازمان پسماند داده شد و مساله جایگزینی ماشین‌های مکانیزه در خیابان‌های اصلی و خطرساز بسیار امر ضروری است.

فاطمه شیرزاد با بیان اینکه مشکلات کمبود روشنایی خیابان‌های شهر رشت نیز باید سریع‌تر حل شود ابراز داشت: باید در راستای حل مشکلات و معضلات شهری و همچنین مشکلات کمبود روشنایی چاره‌اندیشی و اقدامات مرتبط جهت حل آن‌ها انجام دهیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت با تأکید بر اینکه اعضای شورای شهر رشت به دنبال منافع شخصی و یا گروهی نیستند گفت: شهردار رشت باید بر اساس آیین‌نامه اجرایی انتخاب شود و نباید فرصت سوزی شود بنابراین اعضای شورای شهر در جهت رفع مشکلات و منافع مردم گام برمی‌دارند.

وی خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر همواره باید پاسخگوی مردم باشند و مردم نیز به این جلسات و نشست‌هایی که ما در آن شرکت می‌کنیم، امید دارند و هر یک از اعضای شورای شهر در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجرایی و عمرانی کار و زحمت کشیده‌اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: شنیدن درد و دل خانواده پاکبان مرحوم بیژن شعبانی در جلسه و نشست رسمی شورای شهر رشت بسیار ارزشمند بود و باید در راستای حل مشکلات پاکبانان گام بلندی برداشته شود.

محمدحسن عاقل‌منش خاطرنشان کرد: تمام اعضای شورای اسلامی شهر رشت با توجه به کمبود زمان باید هرچه سریع‌تر مساله انتخاب شهردار را مشخص کرده و تمامی اعضای شورای شهر نیز با شهردار منتخب در راستای حل مشکلات شهری همراه و همدل می‌شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: مردم شهر رشت با روحیات و مشخصات کسانی که آنان را به عنوان نماینده خویش در شورای اسلامی شهر رشت انتخاب کردند آشنا بوده و ما باید مساله انتخاب شهردار را به سرانجام برسانیم.

احمد رمضانپور نرگسی خاطرنشان کرد: ما به عنوان اعضای شورای شهر رشت و نماینده مردم باید نظرات، انتقادات و پیشنهادات یکدیگر را بپذیریم و طبق وعده پروردگار روزهای سخت نیز به پایان می‌رسد بنابراین باید در راه خدمت به نظام و شهر خود خدمت کنیم و اثربخش باشیم.

وی با بیان اینکه همراهی و کمک به شهردار منتخب یکی از وظایف قانونی و شرعی اعضای شورای شهر رشت است تصریح کرد: شهر رشت حدود 5 فاقد پست شهردار بوده و مردم نیز از این شرایط ناراضی هستند و شهر رشت سرشار از انسان‌های تأثیرگذار است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت با تشکر از حجت جذب دیگر عضو شورا افزود: ما نیازمند فردی متخصص و باتجربه در پست شهردار رشت هستیم و سلامت نفس شخص شهردار نیز بسیار اهمیت دارد و از آقای حجت جذب در راستای پذیرش نامزدشدن در پست شهردار تشکر می‌کنم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: اتفاقات خوب در حوزه‌های مختلف و اجرایی شهر رشت نیازمند همدلی و انسجام بیشتر اعضای شورای اسلامی شهر رشت بوده و این انسجام می‌تواند منشأ خیر و توسعه برای شهر رشت باشد.

حجت جذب به عنوان یکی از نامزدهای تصدی پست شهردار به برنامه‌های خود در محور اقتصادی، فرهنگی و محیط زیست شهر رشت اشاره کرد و گفت: شهر رشت هنوز به نقطه که در شأن مردم این شهر باشد نرسیده است و بنده در راستای حوزه مدیریتی و دیگر حوزه‌ها برنامه دارم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه توانمندسازی و ارتقاء مهارت کارکنان شهرداری با استفاده از آموزش‌ و دیگر شاخصه‌ها بسیار اهمیت دارد افزود: از دیگر برنامه‌های بنده به عنوان شهردار رشت، دانش‌ محور کردن شهرداری، سامان‌دهی و طبقه‌بندی مشاغل است.

امروز در مجموع 4 نفر از نامزدهای تصدی پست شهردار محمدعیسی چیتی، رضا ساغری، حسین علیقلی‌زاده و حجت جذب، برنامه و اهداف خویش را برای اعضای شورای اسلامی شهر رشت بیان کردند.

حجت جذب یکی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت بود که با اخذ 6 رأی از مجموع 11 رأی به عنوان عنوان شهردار رشت انتخاب شد بنابراین وی دیگر در بین اعضای شورای شهر نیست و فرانک پیشگر وارد شورای شهر می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار