کد خبر : 71261
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 مهر 1400- 31: 18

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان:

مردم گیلان بیش از ۲۳ میلیارد تومان به بقاع متبرکه استان کمک کردند

مردم گیلان بیش از ۲۳ میلیارد تومان به بقاع متبرکه استان کمک کردند

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه با کمک صاحبان اندیشه وقف در جامعه نهادینه می‌شود گفت: مردم استان گیلان امسال در قالب طرح مودت بیش از ۲۳ میلیارد تومان به بقاع متبرکه استان گیلان کمک کردند.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام «ستار علیزاده» در همایش یاوران وقف که امروز (چهارشنبه، ۲۱ مهر) با میزبانی انزلی بر روی لنج گردشگری یکی از واقفین این شهر با حضور روسای ادارات اوقاف سراسر استان برگزار شد اظهار داشت: بی شک هر کار خیری بدون حمایت ابتر می ماند و حمایت از وقف حمایت از قشر آسیب پذیر، ضعیف و نیازمند جامعه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان ابتکار عمل اداره اوقاف انزلی را در برگزاری متفاوت این همایش مورد تقدیر قرار داد و افزود: حمایت از وقف و موقوفات حمایت از جامعه و مردم است و با نیت خدمت به مردم انجام می شود.

وی تصریح کرد: واقفین خیر اندیش تمام زحمات و هدف خود را در این راه صرف می کنند و به نوعی همه و یا عده ای از مردم از آن بهره مند می شوند.

علیراده با بیان اینکه با کمک صاحبان اندیشه وقف در جامعه نهادینه می‌شود اظهار کرد: واقف و حامی هر دو خادم هستند و وقف واقفان خیراندیش بر اساس یک واکنش مثبت توسط افراد دریا دل با ظرفیت و ایثارگری صورت می‌گیرد که در دین و دیانت مردم عزم  راسخ دارند.

وی اظهار داشت: واقفین ایثارگری و از خودگذشتگی را عملا ترجمه کردند و از سد بزرگ و عظیم تردید گذشتند و به دیار تصمیم رسیده اند و پاسدار عملی و واقعی جوانه های عظیم بشری هستند که اقدام شان ماندگار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون از سوی این اداره کل  ۳۵ میلیارد تومان برای کمک به آسیب دیدگان کرونا هزینه شده و ۱۳ میلیارد تومان از محل موقوفات در حوزه خدمت رسانی صرف شده است  و سند مالکیت هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی موقوفه نیز اخذ شد.

وی تاکید کرد: مردم استان گیلان امسال در قالب طرح مودت بیش از ۲۳ میلیارد تومان به بقاع متبرکه استان گیلان کمک کردند. 

علیزاده ادامه داد: هفت گنبد بقاع متبرکه به مساحت هزار و ۶۰ متر مربع و به مبلغ یک میلیارد و ۸۱۰ میلیون تومان امسال به بهره برداری می رسند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان تصریح کرد: چهار پروژه در چهار هزار مترمربع در قالب ساختمان بقعه، شبستان، سردرب، نماکاری و آیینه‌کاری نیز افتتاح خواهند شد.  پروژه مسکونی هشت واحدی و تجاری ۱۶ واحدی در قالب مغازه در شهرستان تالش نیز امسال به بهره برداری می رسد.

پروژه های هم‌سطح سازی حیاط بقاع متبرکه، پرورش ماهی با ظرفیت تولید ۱۲ تن ماهی و درختکاری در حدود سه هزار متر مربع از دیگر پروژه‌های اوقافی استان گیلان بود که حجت الاسلام علیزاده به آن اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع بیش از ۲۸ میلیارد تومان پروژه عمرانی در حوزه موقوفات و بقاع متبرکه امسال به بهره برداری رسیده و ۱۷ هزار مترمربع در بخش توسعه، بازسازی، مقاوم سازی و تعمیرات نیز هزینه شده است.

در پایان این مراسم‌از تعدادی از یاوران وقف  و هیات امناء بقاع متبرکه استان گیلان و خبرنگار شبستان در انزلی با اهدا لوح تقدیر شد.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار