کد خبر : 59742
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 آذر 1399- 37: 17

به مناسبت سالروز شهادت میرزا کوچک؛

مسابقه دانش آموزی «میرزا، سردار جنگل» در گیلان برگزار می شود

مسابقه دانش آموزی «میرزا، سردار جنگل» در گیلان برگزار می شود

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی گیلان گفت: مسابقه «میرزا، سردار جنگل» همزمان با سالروز شهادت میرزا کوچک در گیلان برگزار می شود.

به گزارش گیلانستان، محمد لطیفی پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با تسلیت شهادت دانشمند صنعت هسته‌ای و دفاعی شهید «فخری زاده»، گفت: در طول تاریخ حضور اسوه و الگوهای استکبارستیزی بسیاری را شاهد بوده‌ایم که در حوزه‌های مختلف علمی، دینی، نظامی در راستای دفاع از آرمان‌های مقدس اسلام گام برداشته‌اند.

لطیفی در ادامه میرزا کوچک جنگلی را یکی از این مفاخر و اسوه‌های استکبارستیزی دانست و گفت: وی تلاش کرد تا بتواند نظامی مبتنی بر دین و شریعت را پایه گذاری کند.

وی، اضافه کرد: لذا به مناسبت ایام شهادت میرزا کوچک جنگلی و به منظور آشنایی بیشتر دانش آموزان با ابعاد شخصیتی و اهداف نهضت جنگل، پویش «میرزا، سردار جنگل» برگزار می‌شود.

لطیفی با اشاره به توصیف رهبر انقلاب از قیام سردار جنگل، افزود: میرزا کوچک مینیاتوری از نهضت جمهوری اسلامی را بنا گذاشت، لذا آشنایی نسل جوان و آینده سازان انقلاب اسلامی با این مبارزان و اسوه‌ها مهم و ضروری است.

وی، با برشمردن محورهای مسابقه، گفت: پیام مقام معظم رهبری به کنگره میرزا کوچک جنگلی در سال ۹۱ محور اصلی این مسابقه است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی گیلان، عنوان کرد: علاقه مندان می‌توانند آثار خود را در قالب سرودن شعر گیلکی، تالشی و فارسی، نگارش متن ادبی، طراحی پوستر، ساخت کلیپ و نماهنگ، تهیه پادکست صوتی، خطاطی و نقاشی برای شرکت در این مسابقه ارسال کنند.

لطیفی، ادامه داد: علاقه مندان آثار خود را می‌توانند از طریق پیام رسان بله به آدرس Alo_hamsangaran حداکثر تا تاریخ ۵ دی ماه ارسال کنند.

وی، برگزاری پویشی با همین عنوان را از دیگر برنامه‌های اتحادیه استان عنوان و اضافه کرد: افراد به منظور همراهی در این پویش می‌بایست نسبت به اشتراک گذاری پست و یا استوری در صفحه شخصی خود در اینستاگرام با هشتگ #میرزا سردار جنگل و تگ کردن صفحه اتحادیه استان به آدرس hamsangarangilan۵۸ اقدام کنند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار