کد خبر : 31446
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 آذر 1397- 27: 17

مساجد محور گردشگری می شوند

مساجد محور گردشگری می شوند

رضوانی نژاد با اشاره به اجرای طرح « مساجد محور گردشگری» در کانون‌های مساجد گیلان گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت مساجد می‌توان آسیب‌های ناشی از حوزه گردشگری را کاهش داد.

به گزارش گیلانستان حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» در گردهمایی مسئولان منتخب کانون‌های مساجد شهرستان رشت در مسجد امیرالمومنی حافظ آباد رشت با بیان اینکه گیلان دارای بیش از ۹۰۰ کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد استان است گفت: طبق دستور ستاد، سامانه بچه‌های مسجد ملاک تخصیص اعتبارات و برنامه‌های کانون‌های مساجد است.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان خواستار ثبت اعضای کانون در سامانه بچه‌های مسجد شد و گت: اعتبار هر کانون بر اساس تعداد اعضای کانونی ثبت شده در سایت سجا به هر کانون اختصاص می‌یاید.

 

وی با بیان اینکه کانون‌های مساجد بزرگ‌ترین نهاد دینی مردمی است و افراد بدون چشمداشتی در این مراکز فرهنگی در حال فعالیت هستند اظهارکرد: با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمن، هرچقدر تلاش کنیم باز هم کم است.

 

رضوانی نژاد با اشاره به اجرای طرح «هرمسجد یک خبرنگار» در گیلان تصریح کرد:  دوره آموزشی این طرح با حضور ۴۰ نفر از  فعالان رسانه‌ایی کانون‌های مساجد برگزار می‌شود.

 

 وی در ادامه با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت مساجد در راستای توسعه گردشگری استان بیان کرد: گیلان استانی گردشگرپذیر است که باید مساجد را در این زمینه فعال و این اماکن مقدس را محور گردشگری قرار دهیم.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به اجرای طرح«مساجد محور گردشگری» به‌همت این دبیرخانه تصریح کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت مساجد می‌توان آسیب‌های ناشی از این حوزه را کاهش داد.

وی با بیان اینکه کار دینی و مذهبی فارغ از هرگونه جناح‌بندی است اذعان کرد: کانون محلی برای پرورش نیروی متعهد و متخصص و کادری انقلابی برای آینده کشور است.

 

رضوانی نژاد اظهار کرد: زبان فرهنگ، هنر است و باید با بهره‌گیری از ابزارهای مختلف هنری جوانان را جذب مساجد کنیم.

 

در پایان این جلسه مدیران مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان رشت به بیان دیدگاه‌ها و ارائه نظرات خود پرداختند.

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار