کد خبر : 25216
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 اردیبهشت 1397- 58: 9

مسافرین با هر پوششی که بخواهند در گیلان تردد کرده و می‌دانند با آنان برخوردی نمی‌شود/ کم‌کار بودن ستاد امر به معروف و نهادهای فرهنگی و امنیتی

مسافرین با هر پوششی که بخواهند در گیلان تردد کرده و می‌دانند با آنان برخوردی نمی‌شود/ کم‌کار بودن ستاد امر به معروف و نهادهای فرهنگی و امنیتی

فعال فرهنگی با اشاره به اینکه در هیچ شهر و استانی دیده نمی‌شود که مسافر آقا با زیرشلواری و خانم با پوششی زننده در آن شهر دور بزند، گفت: در طول این سال‌ها کار ستاد امر به معروف در استان گیلان بسیار کم اثر بوده است

حجت‌الاسلام و المسلمین مقداد داداشی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی گیلانستان با بیان اینکه یکی از عواملی که از گذشته و دوران پهلوی‌ها گیلان را مورد تهدید قرار می‌داد، بحث جاذبه توریستی این استان بود، اظهار کرد: تا قبل از دوره پهلوی، مردمان گیلان و به خصوص خطه انزلی از مردمان مومن ایران بودند.

وی افزود: در دوران پهلوی‌ها، توجه مردم را در زمینه دریا و جاذبه‌های طبیعی گیلان جلب و شروع به رواج برهنگی‌ها و بی بندوباری‌ها در کنار دریا کردند و این وضعیت را در فیلم ها برای مردم ترویج دادند.

این فعال فرهنگی گیلان گفت: این اثر بعد از انقلاب هم همچنان در دیده‌ها و اذهان باقی مانده بود و مردمان کشورمان به خصوص مردم پایتخت به دلیل اینکه استان گیلان به آنها نزدیک بود، بندرانزلی را برای خوش گذرانی و حیاط خلوت خود می‌دانستند.

کم‌کاری مسئولان گیلان در حوزه فرهنگی و امنیتی

حجت‌الاسلام داداشی با بیان اینکه این طمع سبب شد دیده‌ها نسبت به گیلان مقداری تغییر کند و رفته رفته در فرهنگ مردم گیلان تاثیر بگذارد، تصریح کرد: کم‌کاری مسئولان در حوزه فرهنگی و امنیتی و… در گیلان به شدت مشهود است.

وی با بیان اینکه مسئولان امر می‌توانستند این سبقه را کم‌کم کمرنگ کنند و این توجه را به مسافران می‌دادند که هر کسی با هر نیتی حق ندارد پایش را داخل این استان بگذارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه در این زمینه به قدری کم کاری زیاد شده که تقریبا وقتی برخی مسافران وارد گیلان می‌شوند، این استان را یک منطقه آزاد و جدای از کشور تلقی می‌کنند.

مسافر آقا با زیرشلواری و خانم‌ها هم با هر پوششی که بخواهند در گیلان تردد می کنند

این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه در هیچ شهر و استانی دیده نمی‌شود که وقتی مسافر وارد آنجا می‌شود، مسافر آقا با زیرشلواری در آن شهر دور بزند، اظهار کرد: متاسفانه این موضوع در گیلان به وفور دیده می‌شود و خانم‌ها هم با هر پوششی که بخواهند در این استان تردد می‌کنند.

حجت‌الاسلام داداشی با بیان اینکه موضوع بی حجابی در نظر برخی از مسافران آزاد تلقی شده و آفت‌های زیادی را به دنبال داشته است، افزود: در این خصوص کم کاری مسئولان گیلان محسوس است و اگر در طول این سال ها تحرکی از مسئولان دیده می‌شد به این موضوع دامن زده نمی‌شد.

وی با بیان اینکه مسافرانی که به این استان می‌آیند می‌دانند که از نظر پوشش با آنها برخوردی نمی‌شود، گفت: به تبع این فرهنگ بیگانه روی مردم گیلان اثر می‌گذارد.

بسیاری از بدحجابی ها از سر نادانستن و جو جامعه است

این فعال فرهنگی با بیان اینکه وقتی این صحنه‌ها به صورت مکرر جلوی چشم مردمان این استان می‌آید کم کم ذائقه مردم نا خداگاه تغییر می‌کند و به مردم از این جهت نمی‌توان خرده گرفت، تصریح کرد: در بطن مردم گیلان دیده می‌شود که به شدت مردمانی با حجب و حیا و دیندار هستند و بسیاری از این بدحجابی ها از سر نادانستن و جو جامعه است.

حجت‌الاسلام داداشی با بیان اینکه گیل و دیلم از گذشته‌های دور مهد تشیع و میزبان اهل بیت(ع) بوده است، خاطرنشان کرد: امروز هم شاهد این موضوع هستیم که مردمان با هر نوع پوشش ارادتشان نسبت به اهل بیت بسیار است.

وی با بیان اینکه حجاب یک مسئله فرهنگی است و باید مسائل و اصول مربوط به آن اصلاح و حجاب زیبا ترویج داده شود، اظهار کرد: ما در کتاب های درسی هم یک خط مناسب در این زمینه پیدا نمی کنیم و در خیلی از ارگان‌ها یک تبلیغات مناسب برای حجاب نمی‌بینیم.

تبلیغات حجاب برای رفع تکلیف و به صورت کلیشه‌ای

این فعال فرهنگی با بیان اینکه خیلی از تبلیغات حجاب به صورت کلیشه‌ای، از روی رفع تکلیف و بدون فکر درست انجام و سبب صدمه زدن به حجاب می شود، افزود: باید این مسئله از نظر فرهنگی حل شود و دستگاه‌های دولتی پشتیبان این کار باشند.

حجت‌الاسلام داداشی با بیان اینکه اگرچه حجاب یک مسئله فرهنگی است و معتقدیم که کسی با حجاب می‌شود که مشکل فکری و فرهنگیش حل شود، گفت: نباید اینگونه فکر کنیم اکنون که حجاب یک مسئله فرهنگیست پس نباید نهادهای نظامی و مسئله قهری قانونی در آن صورت گیرد که این موضوع تلقی اشتباه است.

وی با بیان اینکه اعتیاد یک معضل فرهنگی است و اگر شخصی به اعتیاد دچار شود می‌گویند مشکل فرهنگی داشته و یا اگر ترک اعتیاد کند و پاک شود، فکر فرهنگیش درست شده است، تصریح کرد: همه عقلا معتقدند با کسانی که مواد مخدر را نشر می‌دهند و آشکارا در جامعه اعتیاد را ترویج می‌دهند، باید با آنها با قوه قهریه برخورد شود اما آنجا کسی نمی گوید که اعتیاد مسئله فرهنگی است و باید با کار فرهنگی حل شود.

کم اثر بودن کار ستاد امر به معروف گیلان

این فعال فرهنگی با بیان اینکه در طول این سال‌ها کار ستاد امر به معروف در استان گیلان بسیار کم اثر بوده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تغییر و تحولاتی که در استان انجام شده، زمینه‌ای ایجاد و شوراها احیا شود.

حجت‌الاسلام داداشی اظهار کرد: شوراها و نهادهای دولتی باید پشت سر نیروی انتظامی و قوه قضائیه محکم بایستند و با مظاهر ترویج بی حیایی و بی عفتی و کسانی که لباس‌های بد را در جامعه می‌پوشند و تولید کننده ها و وارد کننده ها برخورد کنند.

وی افزود: باید برای مقابله با بدحجابی کار فرهنگی و نظامی و قانونی صورت گیرد تا این معضل کمرنگ شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار