کد خبر : 22466
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸

مسعود نصرتی لایحه بودجه ۹۹۲ میلیارد تومانی سال ۹۷ شهرداری رشت را تقدیم شورا کرد

مسعود نصرتی لایحه بودجه ۹۹۲ میلیارد تومانی سال ۹۷ شهرداری رشت را تقدیم شورا کرد

عصر دوشنبه در بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت دکتر نصرتی لایحه بودجه سال ۹۷ را تقدیم شورا کرد.

به گزارش گیلانستان، به نقل از اداره اطلاع رسانی مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت؛ دکتر مسعود نصرتی گفت: بودجه ۹۷ بر اساس اسناد بالا دستی و با زحمات فراوان تهیه شده است و امیدواریم با سیر مسیر منطقی تصویب، مورد تایید قرار بگیرد و جهت اجرا به شهرداری ابلاغ شود.

فروش املاک، سرمایه گذاری و وام ۳۸ درصد بودجه ۹۷

شهردار کلانشهر رشت با اعلام اینکه طبق قانون تاحداکثر ۳۰ دی ماه لایحه بودجه به شورا ارائه شد افزود: فروش املاک، سرمایه گذاری و وام ۳۸ درصد بودجه را به خود اختصاص می دهد.

مسعود نصرتی در ادامه گفت: بودجه تدارک دیده شده شهرداری برای سال آینده ۹۹۲ میلیارد تومان است و ۶۹ درصد آن بودجه عمرانی به مبلغ ۶۸۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

مسعود نصرتی با اعلام اینکه بودجه سال آتی پس از تلفیق با بودجه سازمان های وابسته به شهرداری ۱۰۶۲ میلیارد تومان می شود اظهار داشت: کدهای درآمدی فروش املاک، سرمایه گذاری و وام ۳۸ درصد بودجه را به خود اختصاص می دهد که سال گذشته ۳۸٫۸ درصد بوده است.

کدهای ستاره دار در بودجه ۹۷

دکتر نصرتی با بیان اینکه وام ۱۴۵، فروش املاک ۱۸۰ و سرمایه گذاری ۵۴ میلیارد تومان در بودجه دیده شده است از در نظرگرفتن سه کد ستاره دار خبر داد و گفت: سه کد ستاره دار مازاد بر ۱۰۶۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که در صورت تحقق، از آن ردیف هزینه خواهد شد. ضمن آن که در صورت تحقق، بودجه به ۱۳۶۲ میلیارد تومان افزایش می یابد.

شهردار رشت درصد تحقق کدهای ستاره دار را بالا دانست و گفت: برای جلوگیری از به انحراف کشیده شدن بودجه این ردیف ها را ستاره دار در نظر گرفتیم و در راستای اطمینان بیشتر از تحقق بودجه از مبلغ اعلام شده جهت بهره مندی از صندوق ذخیره ارزی تنها ۴۰ درصد مبلغ اعلام شده را در نظر گرفتیم.

محیط زیست و مباحث ترافیکی در اولویت بودجه شهرداری

وی مباحث محیط زیست و حمل و نقل و ترافیک را اصلی ترین موارد دیده شده در بودجه ۹۷ اعلام کرد و اظهارداشت: لایحه بودجه ۹۷ در ۸ سرفصل بودجه و بر اساس سیاست ها و خط مشی هایی است که با اعضای شورای شهر مشخص شده است.

مسعود نصرتی بودجه سال آتی را قابل دسترس قلمداد کرد و گفت: نیم نگاهی به اصلاحات طرح تفصیلی و ضوابط آن خواهیم داشت.

شهردار رشت با اظهار امیدواری نسبت به رونق ساخت و ساز در سال ۹۷ در ادامه بر دقت در هزینه کرد با توجه به بدهی های به جا مانده از گذشته تاکید کرد و گفت: تیم مدیریتی شهرداری با همین شرایط خود را تطبیق می دهد و طی چند سال بدهی ها مستهلک خواهد شد.

۵۵ میلیارد تومان برای دیون در نظر گرفته شد

وی از در نظر گرفتن ۵۵ میلیارد برای دیون شهرداری خبرداد و گفت: بخش هایی به صورت معوض برای املاک واقع در طرح به این رقم اضافه می شود.

دکتر مسعود نصرتی دو ماه پایان سال را دوره رونق درآمدهای شهرداری ها نامید و اعلام کرد: در ده ماه از سال جاری در کدهایی مشابه با سال آتی از ۴۵۸ میلیارد تومان با کاهشی ۲۶ درصدی ۳۴۲ میلیارد تومان محقق شده و بودجه سال آینده با همین روند دیده شده است. ضمن آن که در این دو ماه نیز امیدواریم بخش عمده ای از این ۲۶ درصد جبران شود.

در مباحث عمرانی پروژه های نیمه تمام و پروژه های شاخص در اولویت است

شهردار رشت پروژه های نیمه تمام و پروژه های شاخص را از اولویت های شهرداری دانست و گفت: بودجه شفافی ارائه شده است که می توان با سرعت بیشتر به جمع بندی رساند. در بودجه ۹۷ روی مشکلات اصلی شهر یعنی محیط زیست شهری و حمل و نقل تاکید بیشتری داشته ایم.

دکتر نصرتی در پایان سخنان خود در خصوص تفریغ بودجه توضیح داد: تا زمانی که تفریغ سال های قبل به نتیجه نرسد ارائه تفریغ بودجه ۹۵ امکانپذیر نیست و نیازمند برگزاری جلسات و زحمات فراوانی از سوی شورا است.

در پایان لایحه بودجه سال ۹۷ شهرداری رشت تقدیم شورا شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار