کد خبر : 54724
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 مرداد 1399- 14: 19

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

مشارکت ۸۲ درصدی مداحان گیلانی در انتخابات کانون های شهرستانی

مشارکت ۸۲ درصدی مداحان گیلانی در انتخابات کانون های شهرستانی

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به مشخص شدن ترکیب کانون مداحان شهرستان های این استان، گفت: ۸۲ درصد واجدان شرایط در این انتخابات شرکت کردند.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام سعید مهدوی با اشاره به پایان شمارش آرای انتخابات صنفی کانون مداحان استان گیلان در تمام شهرستان‌ها، اظهار کرد: در مجموع ۹۴۶ نفر واجد شرایط رأی دادن در این انتخابات صنفی بودند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۷۸۲ نفر در انتخابات شرکت کردند، گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته ۸۹ درصد واجدین شرایط در انتخابات صنفی کانون مداحان استان گیلان شرکت کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، گفت: انتخابات در هر شهرستان با حضور نماینده‌ای از فرمانداری، نیروی انتظامی و دو نفر از پیشکسوتان مداحی از طرف سازمان تبلیغات و شورای هیئت‌های مذهبی برگزار شد.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه ترکیب کانون مداحان همه شهرستان‌های استان گیلان بعد از شمارش آرا و رسیدگی به برخی اعتراضات مشخص شده است، بیان کرد: به زودی نیز از میان افراد منتخب شهرستانی ترکیب کانون مداحان استان گیلان مشخص خواهد شد.

وی در ادامه به وظایف کانون مداحان اشاره و با بیان اینکه مداحان، ذاکران و اهل منبر می‌توانند نقش بسیار مهمی در ترویج معارف اهل بیت (ع) داشته باشند، تصریح کرد: جذب و آموزش نیروهای مستعد مداحی، ارتقا سطح معرفتی و علمی مداحان از طریق آموزش‌های تخصصی، تغذیه فکری مناسب به مداحان، نظارت بر نحوه عملکرد و ویژگی‌های فنی و شأنی مداحان از وظایف و رسالت‌های کانون مداحان و شاعران آئینی است.

مهدوی با بیان اینکه مداحان با بر انگیختن عشق و احساسات مردم در کنار منطق و عقلانیت زمینه استحکام پایه‌های اعتقادی، دینی و باورهای عمیق را فراهم می‌کنند، ادامه داد: مداحان با بر انگیختن عشق و احساسات مردم زمینه استحکام پایه‌های اعتقادی، دینی و باورهای عمیق را فراهم می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر اینکه مداحان باید الگوی سیره اهل بیت (ع) در جامعه باشند، گفت: پایبندی آنها به سیره اهل بیت (ع) سبب تأثیرپذیری جامعه از آنها خواهد شد.

وی تأکید کرد: مداحان و شعرای آئینی به واسطه در اختیار داشتن تریبون و مخاطب می‌توانند تأثیر بسزایی در اشاعه فرهنگ دینی و اسلامی داشته باشند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار