کد خبر : 39037
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 تیر 1398- 29: 17

مدیرعامل اتحادیه چایکاران شمال کشور:

مطالبه چایکاران افزایش نرخ خرید تضمینی است

مطالبه چایکاران افزایش نرخ خرید تضمینی است

مدیرعامل اتحادیه چایکاران شمال کشور با بیان اینکه افزایش نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای یکی از مطالبات چایکاران بوده است، گفت: خوشبختانه امسال وضعیت چای داخلی با حمایت‌های صورت گرفته از سوی دولت نسبت به سال‌های گذشته شرایط مناسب‌تری دارد.

به گزارش گیلانستان مازیار جعفری امروز با اشاره به افزایش قیمت تضمینی برگ سبز چای در سال جاری اظهار کرد: بر اساس تصمیم‌گیری شورای عالی اقتصاد از طرف سازمان برنامه‌وبودجه، نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای درجه‌یک از سه هزار و ۲۷۵ تومان به سه هزار و ۶۰۰ تومان و برگ سبز درجه‌دو از یک هزار و ۸۴۹ تومان به دو هزار و ۲۰۰ تومان افزایش‌یافته است.

مدیرعامل اتحادیه چایکاران شمال کشور با اشاره به اینکه نرخ جدید خرید برگ سبز چای از چین دوم اعلام‌شده، افزود: اتحادیه چای‌کاران شمال کشور از سازمان چای و دیگر متصدیان انتظار دارد جهت حمایت از چای‌کاران و ایجاد رغبت و انگیزه بیشتر برای افزایش تولید محصول در سال حمایت از تولید داخلی همکاری‌ها و پیگیری‌های لازم جهت تعیین تکلیف پرداخت مابه‌التفاوت نرخ جدید و قبلی خرید برگ سبز چای چین اول از اول اردیبهشت‌ماه امسال برای چای‌کاران اعمال شود.

وی با بیان اینکه افزایش نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای یکی از مطالبات چایکاران بوده است، تصریح کرد: خوشبختانه امسال وضعیت چای داخلی با حمایت‌های صورت گرفته از سوی دولت نسبت به سال‌های گذشته شرایط مناسب‌تری دارد که امیدواریم روند سیاست‌های حمایتی و تشویقی برای صنعت چای کشور همچنان ادامه داشته باشد.

جعفری با اشاره به اینکه تاکنون برداشت چای نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش روبه‌رو بوده است، گفت: نیاز مصرف سالیانه چای خشک در کشور حدود ۱۰۰ هزار تن بوده که تقریباً ۲۵ هزار تن آن در ۱۶۰ کارخانه چای سازی کشور تولید و بقیه از خارج کشور وارد می‌شود.

وی اراضی زیر کشت چای در شمال کشور را ۲۵ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: ۵۵ هزار خانوار در گیلان و مازندران در تولید محصول چای فعالیت دارند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار