کد خبر : 54964
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 مرداد 1399- 31: 17

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

معرفت و اخلاق شهدا در جامعه نهادینه شود

معرفت و اخلاق شهدا در جامعه نهادینه شود

فاضلی با بیان اینکه باید معرفت و اخلاق شهدا را در جامعه نهادینه کنیم گفت: تکریم خانواده شهدا وظیفه و تکلیف مسئولان است.

به گزارش گیلانستان، «فیروز فاضلی» امروز(سه‌شنبه،۱۴ مرداد) در طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» در دیدار با خانواده شهید همرنگ نژاد در رشت با تاکید بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدا که از جان خود برای دفاع از میهن و اسلام گذشتند به تشریح جایگاه عید قربان و غدیر و پیوند آن با شهادت پرداخت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه در سوره صاد و صافات عید قربان مطرح شده است گفت: حضرت ابراهیم(ع) اطاعت امر خدا کرد اما حضرت اسماعیل(ع) اطاعت ولایت کرد و با تمام وجود آن را پذیرفت.

 

وی صبر، بردباری و تبعیت از ولایت را ویژگی خانواده شهدا دانست و افزود: خداوند برخی‌ها را مورد امتحان الهی قرار می‌دهد تا آنها را برتری بخشد و خانواده شهدا در زمره این گروه هستند. در واقع شهادت جایگاه بلند و رفیعی است که خداوند متعال به والاترین انسان‌ها هدیه کرد.

 

فاضلی با بیان اینکه رنج و سختی که خانواده شهدا متحمل شدند از عهده همگان خارج است افزود: خانواده شهدا به ویژه همسرانشان پایدار به مرام و ارزش‎های شهدا بوده و با تربیت فرزندان صالح و متعهد ادامه‌دهنده راه آنان هستند.

 

وی تکریم خانواده شهدا را یک وظیفه و تکلیف اعلام کرد و بیان داشت: سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا توسط مسئولان در راستای تکریم این قشر ایثارگر است.

 

فاضلی با تاکید بر اینکه شهید باوری مسئولان جهت تصدی پست مورد سنجش قرار گیرد گفت: باید معرفت شهدا را در جامعه نهادینه کرده و با پیروی از آنان به وظایف خود عمل کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه تمام موفقیت‌ها، آرامش و امنیت خود را مدیون شهدا هستیم اذعان کرد: زمینه‌ساز شرایط لازم جهت اشتغال فرزندان شهدا باشیم و از ظرفیت آنان جهت اداره امور بهره گیریم.

 

وی با تصریح اینکه از فرزندان شهدا خاطرات بسیار خوبی دارم اذعان کرد: مدیران باید در دیدن فرزندان شهدا هنرمند باشند، گاهی ممکن است فرزند شهیدی دچار لغزش و خطا شود اما نباید بزرگنمایی کنیم.

 

گفتنی است، شهید «محمد همرنگ نژاد» در سال ۱۳۶۵ و در سن ۳۶ سالگی در عملیات کربلای پنج به درجه رفیع شهادت نایل آمد. از وی یک دختر و یک پسر به یادگار مانده است.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار