کد خبر : 72651
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۸:۳۹

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان:

معرفی داوران بازبین سی و سومین جشنواره تئاتر استانی گیلان

معرفی داوران بازبین سی و سومین جشنواره تئاتر استانی گیلان

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به معرفی داوران بازبین سی و سومین جشنواره تئاتر استانی، گفت: اجرای نمایش های راه یافته به مرحله نهایی از ۱۱ آذر ماه آغاز می شود.

به گزارش گیلانستان، سید امیر مصباح با اشاره به اینکه امسال نیز همانند سی و دو سال گذشته جشنواره تئاتر استانی گیلان برگزار می شود، گفت: توجه به کیفیت آثار ارسالی در این دوره بیش از گذشته مورد توجه قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه بعد از حدود دو سال تعطیلی فعالیت های هنری به واسطه شیوع ویروس کرونا برگزاری این جشنواره انگیزه تازه ای برای فعالان این عرصه است، گفت: موضوع آثار ارسال شده به این جشنواره آزاد است.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان در ادامه با اشاره به اینکه بعد از تمدید یک هفته ای مهلت ارسال آثار ۱۴ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، اضافه کرد: بعد از بررسی های انجام شده پنج داور بازبین آثار نیز مشخص و معرفی شدند.

وی ادامه داد: امیر ثابت، مهرداد بخشی، حدیث نیکرو، محمد پورجعفری و مجید کاظم زاده مژدهی به عنوان داوران بازبین سی و سومین جشنواره تئاتر استانی گیلان انتخاب و سی آثار برای بازبینی به آنها تحویل داده شد.

مصباح با بیان اینکه داوران تا روز یکشنبه هفته آینده فرصت دارند تا با بازبینی آثار، نمایش های راه یافته به مرحله نهایی جشنواره تئاتر استانی گیلان را انتخاب و معرفی کنند، اضافه کرد: اجرای نمایش های راه یافته به مرحله نهایی از ۱۱ آذر ماه آغاز و بستگی به تعداد آثار راه یافته تا ۱۳ یا ۱۴ آذر ماه ادامه می یابد.

وی در ادامه همچنین به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره و بیان کرد: رشد و توسعه فعالیت‌های اجتماعی و آگاهی بخشی با تکیه بر هنر نمایش، بومی سازی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری با تکیه بر استعدادهای جوان و استفاده از بسترهای فرهنگی و هنری برای رشد و اعتلای فرهنگ عمومی برخی از اهداف جشنواره است.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان همچنین یاد آورشد: در انتخاب آثار ارسال نهایی داوران نیز به موضوعات مرتبط با شعار سال، کرونا و کاهش آسیب‌های اجتماعی، شور و نشاط اجتماعی و تحکیم خانواده، موضوعات مرتبط با فرهنگ و هنر بومی، منطقه‌ای و ایرانی اسلامی و پدافند غیرعامل توجه ویژه ای خواهند کرد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار