کد خبر : 82186
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵

معرفی ظرفیت‌های گردشگری مقاومت رشت در نمایشگاه قم

معرفی ظرفیت‌های گردشگری مقاومت رشت در نمایشگاه قم

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت از معرفی و نمایش ظرفیت‌های گردشگری مقاومت رشت در نمایشگاه ملی قم خبر داد و گفت: گردشگری مقاومت از مباحثی است که می‌تواند در ارتقای هویت محلی و ملی نقش مهمی را ایفا کند.

به گزارش گیلانستان، نمایشگاه «گردشگری مقاومت» به میزبانی شهرداری قم و در مجموعه تاریخی مقابر گنبد سبز در حال برگزاری است که شهرداری رشت نیز با موضوع شهید حجت‌الاسلام شیخ یونس استاد سرایی معروف به میرزا کوچک خان جنگلی، معرفی خانه موزه میرزا و همچنین مقاومت مردم گیلان و رشت در این نمایشگاه حضور داشت.

غرفه شهرداری رشت یکی از فعال‌ترین بخش‌های این نمایشگاه بود که مورد استقبال و بازدید بسیاری از گردشگران و مهمانان این نشست از شهرها و کشورهای جغرافیای مقاومت، پژوهشگران و دانش‌آموزان و دانشجویان قرار گرفت.

 

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت در نشست تخصصی گردشگری مقاومت که در سالن همایش‌های بین‌المللی شهرداری قم برگزار شد با اشاره به اهمیت مساله ارتقای هویت اظهار کرد: گردشگری مقاومت از مباحثی است که می‌تواند در ارتقای هویت محلی و ملی نقش مهمی را ایفا کند.

 

علی محجوب با بیان اینکه استان گیلان تنها استاندار و دادستان شهید کشور را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: مردم گیلان در دوران دفاع مقدس، هشت هزار شهید تقدیم کردند و جلوه‌های کم‌نظیری را از خود برجای گذاشته اند.

 

وی نقش زنان گیلانی و رشتی را از شکل گیری نهضت جنگل تا انقلاب اسلامی و حضور در عرصه‌های مختلف جامعه و پایبندی به ارزش‌های دینی و انقلابی را بی‌بدیل توصیف کرد و افزود: نقش زنان در موضوع مقاومت و تربیت مردانی چون میرزا کوچک، قلی پورها، املاکی ها، حسین پورها را نباید نادید گرفت.

 

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت با اشاره به قیام نهضت جنگل و سخنان رهبر معظم انقلاب که آن را مینیاتوری از انقلاب اسلامی معرفی کردند، بیان کرد: تدوین مسیر پایداری و مقاومت برای بازدید از خانه موزه میرزا کوچک خان، مزار دکتر حشمت، مزار میرزا و موضوعات مرتبط با نهضت جنگل و سایر موضوعات پیرامون در دست نهایی شدن است.

 

محجوب با ارائه گزارشی از برگزاری چندین برنامه اجرا شده توسط شهرداری رشت در این بخش گفت: ایجاد خانه موزه شهید میرزا کوچک خان جنگلی، بهسازی و راه اندازی خانه موزه مشروطه که منزل اولین شهردار رشت بوده، از اقدامات شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت در راستای گردشگری مقاومت و تقویت هویت جمعی است.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار