کد خبر : 38006
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 خرداد 1398- 16: 17

در دیدار با رئیس سازمان بهزیستی مطرح شد:

مغفول ماندن مسائل اجتماعی در سایه توجه به حوزه عمرانی در جامعه

مغفول ماندن مسائل اجتماعی در سایه توجه به حوزه عمرانی در جامعه

استاندار گیلان با اشاره به اینکه توجه جامعه به پروژه های عمرانی، مسائل اجتماعی و اثرگذار را تحت الشعاع قرار داده است، گفت: بهبود وضعیت و ارائه خدمات به اقشار آسیب پذیر باید افزایش یابد.

به گزارش گیلانستان ظهر سه شنبه در دیدار معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه این دستگاه با توجه سختی بالای فعالیت‌ها نیازمند حمایت‌های بسیار است، افزود: مشاهده آثار خدمات ارائه شده به ناتوانان جسمی و حرکتی و کودکان بی‌سرپرست، سختی‌های موجود در این مسیر را جبران می‌کند.

وی بر ضرورت وجود سعه صدر در مجموعه عوامل و پرسنل بهزیستی تاکید و تصریح کرد: رفتار توأم با صبر و شکیبایی در مقابل هرگونه واکنش از سوی پرسنل بهزیستی باعث دلگرمی مراجعه کنندگان این مراکز می‌شود.

استاندار گیلان به فضای مطلوب و دلنشین موجود در مراکز شبانه روزی یا شبه خانواده نگهداری از فرزندان اشاره کرد و گفت: ابراز عواطف از سوی عوامل این مراکز همچون والدین فرزندان، ایجاد امید به آینده در این عزیزان را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه در سنجش افکار عمومی نگاه‌ها معطوف به اقدامات و پروژه‌های عمرانی است، افزود: این نگرش سبب شده تا توجه به مسائل اجتماعی و اثرگذاری آن تحت الشعاع قرار گرفته و انگیزه برای مشارکت در این حوزه‌ها کاهش پیدا کند.

استاندار گیلان با قدردانی از دغدغه‌های موجود در توسعه خدمات متنوع به مخاطبان سازمان بهزیستی، گفت: امیدوارم شاهد بهبود وضعیت و کیفیت ارائه خدمات به اقشار آسیب‌پذیر جامعه باشیم.

افزایش رضایت مندی در میان اقشار آسیب پذیر اولویت سازمان بهزیستی

در ادامه این دیدار رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز اتصال میان سازمان‌های مردم نهاد و خیران را گام مؤثری در بهبود مشارکت آنان عنوان و اظهار کرد: ایجاد سامانه شفافیت در قراردادها، توسعه و اجرای دولت الکترونیک در خصوص مستمری بگیران سبب حفظ شأن و منزلت آنان می‌شود.

وحید قبادی دانا الکترونیکی کردن پرداخت یارانه به مراکز شبانه‌روزی نگهداری از فرزندان را گام مؤثر دیگری در جهت بهبود خدمات رسانی دانست و افزود: تلاش می‌کنیم تا به رغم وجود محدودیت در اعتبارات و امکانات، میزان خدمات و رضایتمندی در جامعه آسیب پذیر را افزایش دهیم.

وی با اشاره به انجام اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش تعداد معلولان جامعه، گفت: معلولان باید به صورت مستقل از منزلت اجتماعی و حقوق شهروندی برخوردار باشند و مناسب سازی محیط، معابر، ادارات و منازل یکی از گام‌ها در این مسیر است.

در این دیدار با قدردانی از تلاش‌های مؤثر محمدرضا پارسی مدیرکل سابق بهزیستی گیلان حسین نحوی نژاد به عنوان مدیرکل جدید این سازمان در استان معرفی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار