کد خبر : 70394
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان:

ممنوعیت شکار پرندگان مهاجر/ هیچ پروانه شکاری در گیلان صادر نشده است

ممنوعیت شکار پرندگان مهاجر/ هیچ پروانه شکاری در گیلان صادر نشده است

اکبری‌پور با بیان اینکه شکار پرندگان مهاجر و زمستان‌گذر و دیگر گونه‌ها همچنان ممنوع است گفت: تاکنون هیچ پروانه شکاری در گیلان صادر نشده است و در صورت برنامه‌ریزی و اعلام سازمان در این خصوص اطلاع‌رسانی می‌شود

به گزارش گیلانستان، «ساسان اکبری‌پور» با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ پروانه شکاری در گیلان صادر نشده و در صورت برنامه‌ریزی و اعلام سازمان حفاظت محیط زیست در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد اظهار داشت: شکار پرندگان مهاجر و زمستان گذر و دیگر گونه‌ها همچنان ممنوع است.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان از استمرار گشت‌ها و پایش‌های منظم این یگان در سطح استان و مناطق تحت مدیریت سخن گفت و عنوان کرد: فصل مهاجرت پرندگان به تالاب‌های گیلان شروع شده است و با توجه به ممنوعیت شکار پرندگان مهاجر و زمستان گذر و دیگر گونه‌ها در صورت هرگونه تخلف مجوز شکار سال جاری برای متخلفان صادر نمی‌شود.
اکبری‌پور از افزایش دو برابری آمار کشفیات سلاح از انواع مختلف نسبت به سال گذشته در همین ایام را با تلاش نیروهای یگان حفاظت محیط زیست گیلان و محیط بانان سخت‌کوش خبر داد و ابراز داشت: در ۱۰ روز اخیر و پس از اعلام آماده‌باش و در نهایت افزایش گشت و کنترل در مناطق تحت مدیریت، تعداد ۲۶ قبضه انواع سلاح شکاری به دست آمد.
وی با تاکید بر اینکه از میان سلاح‌های کشف شده تعداد ۲۳ قبضه سلاح، قاچاق بوده است آماری هم در مورد دستگیری متخلفان ارائه داد و  تصریح کرد: با گشت‌ها و پایش‌های منظمی که انجام شد از ابتدای امسال تاکنون، ۸۹ متخلف محیط زیستی حین ارتکاب جرم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان جرم این متخلفان را در حوزه‌هایی مانند شکار غیر مجاز، برداشت غیرمجاز شن و ماسه و تصرف و تخریب اراضی ملی اعلام کرد و یادآور شد: پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی در سطح حدود ۳۰ هزار هکتار از تالاب بین المللی انزلی، امیر کلایه لاهیجان، استیل آستارا، پارک ملی بوجاق کیاشهر و دیگر آبگیرهای گیلان زمستان گذرانی می‌کنند.
اکبری‌پور مشارکت همه مردم و طبیعت دوستان برای پاسداری و حفظ محیط زیست و زیبایی‌های خدادادی آن را لازم و ضروری دانست و اضافه کرد: با توجه به همه‌گیری کرونا و شرایط حادی که در گیلان حاکم بود مجوز شکار در استان صادر نشد از طرفی برای امسال هم منتظر هستیم تا ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا در این زمینه تصمیم‌گیری کند.
وی توجه به اهمیت حفظ و حراست از مناطق تحت مدیریت محیط زیست این استان را نیز مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: ایجاد تعامل قانون‌مند با نهادها و دوستداران محیط زیست که به همکاری نزدیک و کمک به حفظ حیات‌وحش علاقمند هستند از اولویت‌ها و برنامه‌های یگان حفاظت محیط‌زیست محسوب می‌شود.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار