کد خبر : 44486
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 آذر 1398- 23: 17

مدیرکل هواشناسی گیلان:

مناطق کوهستانی گیلان سپیدپوش شد/ دور جدید بارش‌ها از پنجشنبه

مناطق کوهستانی گیلان سپیدپوش شد/ دور جدید بارش‌ها از پنجشنبه

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به بارش باران و برف در مناطق جلگه‌ای و کوهستانی این استان، گفت: با ورود سامانه جدید بارشی از روز پنجشنبه شاهد دور جدید بارش‌ها در منطقه خواهیم بود.

به گزارش گیلانستان محمد دادرس با اشاره به اینکه از عصر روز گذشته (دوشنبه) با نفوذ تدریجی سامانه سرد و بارشی شاهد بارندگی، وزش باد شدید و یا نسبتا شدید و بارش برف در ارتفاعات بودیم، اظهار کرد: بارش‌ها تا اواخر وقت امروز (سه شنبه) ادامه دارد.

وی با بیان اینکه از اواخر وقت امروز از سمت غرب استان گیلان از شدت ناپایداری هوا کاسته می شود، گفت: برای روز چهارشنبه آسمان اکثر نقاط استان گیلان ابری و نیمه ابری و با افزایش نسبی دما پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه از اواخر وقت روز چهارشنبه افزایش میزان ابر و وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها پیش بینی شده است، گفت: برای روز پنجشنبه نیز با ورود سامانه جدید بارشی شاهد آغاز دور جدید بارش‌ها تا اوایل هفته آینده در استان گیلان خواهیم بود.

وی ادامه داد: دریا نیز امروز با افزایش ارتفاع موج برای انجام فعالیت‌ها دریانوردی نامناسب است.

دادرس با بیان اینکه آسمان شهر رشت مرکز استان نیز ابری، بارانی و مه آلود و همراه با وزش باد است، افزود: دمای فعلی شهر رشت نیز ۱۲ درجه سانتی‌گراد و بیشینه رطوبت نیز ۹۸ درصد است.

وی همچنین به میزان بارش‌ها طی ۲۴ گذشته اشاره و تصریح کرد: در ۲۴ ساعته گذشته شهرهای انزلی با ۱۱۸ میلیمتر، پره سر با ۱۰۱ میلیمتر، املش و تالش هرکدام با ۷۴ و ۷۱ میلیمتر بیشترین میزان بارش‌ها را داشته اند.

دادرس با بیان اینکه بارش‌ در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان گیلان به صورت برف است، گفت: در مناطق کرمون، الماس، رادار، لرزه، حاچاقیا و اسالم تالش ۲۰ سانتی متر، اشکورات، چاکل، گیری، لشکان، کشایه، ولنی و اره چاک رودسر ۵ تا ۲۰ سانتی متر، اولسبلنگاه و نمنمه پشت ماسال ۵ تا ۱۰ سانتی متر، داماش، کلیشم، شاه شهیدان، گلنکش و بره سر رودبار ۱۰ سانتی متر، شوییلک، رودبار سرا، گرمابسرا، سرتربت، شهرسمام، هلوچالک، خصیل دشت و تماجان املش ۵ سانتی متر، حیران، ونه بین و حاجی امیر آستارا ۸ سانتی متر و آقامسجد و زندانه رضوانشهر و دهرا، کهنه ماسوله و خلیل دشت فومن ۵ سانتی متر برف باریده است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار