کد خبر : 74387
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲

مدیر کل هواشناسی گیلان:

مناطق کوهستانی گیلان سپیدپوش شد/ موج جدید بارشی از روز چهارشنبه

مناطق کوهستانی گیلان سپیدپوش شد/ موج جدید بارشی از روز چهارشنبه

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به بارش برف در مناطق کوهستانی استان، گفت: موج جدید بارش ها در استان گیلان از روز چهارشنبه آغاز می شود.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس با اشاره به آخرین الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت سامانه ناپایدار و سرد در منطقه است.

وی افزود: ابرناکی، مه آلوده شدن هوا، بارندگی و وزش باد، کاهش دما و بارش برف در ارتفاعات از مهم‌ترین پدیده‌های جوی پیش بینی شده برای امروز و فردا است.

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه از اواخر وقت امروز و روز سه شنبه شاهد کاهش ناپایداری، ابر و همچنین افزایش نسبی دما خواهیم بود، گفت: به تدریج از اواخر وقت سه‌شنبه با ورود موج جدید بارشی شرایط برای افزایش ابر، بارندگی و وزش باد و بارش برف در ارتفاعات تا آخر وقت چهارشنبه فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از ایستگاه‌های هواشناسی گزارش بارش برف در مناطق کوهستانی شده است، اضافه کرد: دریا نیز در این مدت مواج و طوفانی و برای انجام فعالیت‌های دریایی و صید و صیادی نامناسب است.

دادرس با اشاره به اینکه منطقه اسب وونی تالش در ۲۴ ساعت گذشته با ۳ درجه سلسیوس سردترین نقطه استان بوده است، ادامه داد: ازبرم سیاهکل نیز با دمای ۲۱ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهر استان گزارش شده است.

وی گفت: دمای فعلی شهر رشت مرکز استان ۹ درجه سلسیوس و رطوبت فعلی آن ۱۰۰ درصد است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار