کد خبر : 51977
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 خرداد 1399- 05: 11

مهمترین کار قالیباف در مجلس یازدهم چیست؟

مهمترین کار قالیباف در مجلس یازدهم چیست؟

از قالیباف در سمت جدید انتظار می‌رود که به روند همیشگی مخالفت خود به اختلافات سیاسی ادامه دهد و همچون گذشته جدیت در کار، مبارزه با فساد و استفاده از ظرفیت های بالقوه و جوانان را در دستور کار خود قرار دهد. که این در اصل توصیه همیشگی رهبر معظم انقلاب هم بوده است.

به گزارش گیلانستان انتخاب محمدباقر قالیباف، به ریاست مجلس یازدهم، نشان می‌دهد که او، عصاره دیدگاه و خواسته‌های نمایندگان مجلس است. در این مجلس هر چند، چهره‌های شناخته شده و شاخصی مانند، مرتضی آقا تهرانی، حاجی بابایی، الیاس نادران، شمس‌الدین حسینی، نیکزاد و… هستند، اما محمد باقر قالیباف من‌حیث ‌المجموع، به دلیل سابقه‌ ی درخشان نظامی و اجرایی که دارد با این افراد فرق می‌کند.

نگاهی به کارنامه محمد باقر قالیباف نشان می‌دهد که او به هیچ وجه با مسائل کشور نا آشنا نیست. کاندیدای سه دوره ریاست جمهوری و نیز سالها شهردار تهران و فعالیت در حوزه جهادی سمت‌هایی است که او را با قشر ضعیف جامعه، درد آنها و مشکلات پیچیده کشور آشنا کرده است. او کاملاً معضلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و نیز مصائب اجرایی کشور را می‌داند.

او بدون شک می‌داند که در این برهه از زمان، آنچه که ایران را در تنگنا قرار داده است درگیری‌های جناحی، فشارهای بیرونی تحریم و بحران مدیریت است که ناخودآگاه اختلافات را بوجود می آورد. اختلافاتی که نه فقط در عرصه سیاسی بلکه در عرصه اقتصادی هم خود را نمایان می‌سازد. در واقع فشارهای اقتصادی که به دلیل ضعف در مدیریت و نظارت خود را عیان می‌سازد.

از قالیباف در سمت جدید انتظار می‌رود که به روند همیشگی مخالفت خود به اختلافات سیاسی ادامه دهد و همچون گذشته جدیت در کار، مبارزه با فساد و استفاده از ظرفیت های بالقوه و جوانان را در دستور کار خود قرار دهد. که این در اصل توصیه همیشگی رهبر معظم انقلاب هم بوده است.

کشوری موفق است که بتواند ائتلافی را در درون شکل دهد تا در مقابل نیروهای متخاصم ایستادگی کند و ضرورت هر ائتلافی هم این است که اختلافات درونی بین اعضا کمتر از اختلافات آن اعضا با دشمن باشد.

نو اصولگرایی می تواند شروع خوبی برای این دیدگاه باشد، که قالیباف از انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ با جدیت شروع و از این جریان و تفکر حمایت می کند.

با توجه به دریافت پیام های تبریک متعدد ملی و بین المللی به قالیباف، نشان از محبوبیت و انتظاری می باشد که بعد از ۱۲ سال ریاست لاریجانی، نگاه ها و امیدها به قدم های سازنده او در این راه است.

انتهای پیام/قلم برنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار