کد خبر : 61601
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶

جلسه شورای شهر رشت؛

موافقت شورا با کمک ۵۰۰ میلیونی به سپیدرود رشت/ اسقاطی شدن اتوبوس‌های رشت در قزوین

موافقت شورا با کمک ۵۰۰ میلیونی به سپیدرود رشت/ اسقاطی شدن اتوبوس‌های رشت در قزوین

در جلسه علنی شورای شهر رشت با لایحه ارسالی کمک مالی به تیم فوتبال سپیدرود رشت به مبلغ پانصد میلیون تومان موافقت شد.

به گزارش گیلانستان، احمد رمضانپور رئیس شورای اسلامی شهر رشت صبح امروز در یک‌صد و هفتاد و نهمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با اشاره به موضوع مطرح‌شده پیرامون ارزش معاملاتی سال ۹۰ اظهار کرد: دراین‌باره جلساتی با حضور کارشناسان و مدیران شهرداری رشت برگزار شد و تصمیم گرفته شد تا در بخش‌هایی همچنان بر اساس مصوبه پیشین اقدام شود و برای سال ۱۴۰۰ افزایش بیست‌درصدی در برخی از بندها رقم می‌خورد.

بررسی لایحه کمک مالی به مبلغ پانصد هزار تومان

در این جلسه لایحه‌ای از سوی شهرداری رشت تحت عنوان کمک مالی به مبلغ پانصد هزار تومان موردبررسی قرار گرفت که اعتراض برخی از اعضای شورای شهر رشت را به همراه داشت.

حجت جذب یکی از اعضای شورای شهر رشت با اشاره به ارسال این لایحه به صحن شورا اظهار کرد: نیاز به ارسال  لوایح این‌چنینی با چنین مبالغی به صحن شورا نیست.

بهراد ذاکری یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز با انتقاد از ارسال چنین لوایحی به صحن شورا اظهار کرد: این فرد تحت پوشش کمیته امداد قرار دارد و دلیلی برای کمک مالی شورا با چنین مضامینی وجود ندارد.

کمک پانصد میلیون تومانی به تیم فوتبال سپیدرود رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با اشاره به ارسال لایحه‌ای مبنی بر کمک مالی به تیم فوتبال سپیدرود رشت اظهار کرد: این لایحه در قالب کمک‌های لجستیکی و به مبلغ پانصد میلیون تومان به صحن شورا ارسال‌شده است.

اعضای شورای شهر رشت با لایحه کمک مالی به مبلغ پانصد میلیون تومان به تیم فوتبال سپیدرود رشت موافقت کردند.

شفاف‌سازی کمک‌های اهدایی شورا به تیم‌های فوتبال سپیدرود و داماش

فاطمه شیرزاد عضو شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد از عدم ارائه گزارش مالی پیرامون کمک‌های اهدایی شورا و شهرداری رشت به تیم‌های فوتبال سپیدرود و داماش اظهار کرد: انتظار داریم با دعوت از مدیران این دو تیم به صحن شورا، گزارشی پیرامون نحوه هزینه کرد کمک‌های اهدایی شورا و شهرداری رشت به این دو تیم به‌منظور شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی به شهروندان انجام شود.

کمک‌های اهدایی به سپیدرود و داماش به تفکیک مالکیت شفاف‌سازی شود 

بهراد ذاکری یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه کمک‌های اهدایی به دو تیم فوتبال سپیدرود و داماش به تفکیک دوران مالکیت شفاف‌سازی شود اظهار کرد: شهرداری رشت موظف است طی مدت‌زمان یک هفته نسبت به ارائه فاکتورهای مربوط به کمک‌های انجام‌شده به این دو تیم اقدام کرده و نتیجه را به شورا اعلام کند.

تأخیر یک ماه در بررسی لایحه کمک مالی به تیم سپیدرود رشت

فرهام زاهد عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه داشتن طرفداران فراوان موجب شده است تا برخی از افراد با نیات مختلف درصدد کسب مالکیت و حضور در این مجموعه باشند، اظهار کرد: شورای شهر رشت از  دوره‌های گذشته  نیز به تیم‌های فوتبال و دیگر تیم‌های ورزشی کمک کرده‌اند و ای‌کاش می‌توانستیم کمک‌های بیشتری به تیم‌های ورزشی انجام بدهیم و  نامه کمک مالی به سپیدرود رشت حدود یک ماه پیش مطرح شد و احتمالاً  تأخیری که در این مسیر صورت گرفته به علت  شرایط مالی نامساعد شهرداری رشت بوده است.

انتقال ۱۰۲ دستگاه اتوبوس مالکیتی شهرداری رشت جهت بازسازی

اسماعیل حاجی پور عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این جلسه به انتقال ۱۰۲ دستگاه اتوبوس مالکیتی شهرداری رشت به قزوین اظهار کرد: این تعداد از اتوبوس حدود سه سال قبل به قزوین جهت بازسازی ارسال‌شده بود و حال با توجه به شرایطی که برخی از این اتوبوس‌ها دارد، ۳۵ دستگاه از این تعداد اتوبوس‌ها اسقاطی شده‌اند و قصد داریم آن‌ها  را به سازمان دهیاری‌ها و یا سازمان اتوبوس‌رانی واگذار کنیم و منابع حاصله از فروش را بابت تسویه‌حساب دفتری به اتوبوس‌رانی قزوین و باقیمانده را صرف بازسازی سایر اتوبوس‌های متوقفی در قزوین نماییم.

شرایط اتوبوس‌های انتقالی به قزوین باید شفاف‌سازی شود 

سید امیرحسین علوی عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه وضعیت اتوبوس‌ها باید شفاف‌سازی شود، اظهار کرد: باگذشت بیش از چند سال در حال حاضر اعلام کرده‌اند که باید ۳۵ دستگاه اتوبوس اسقاطی شود و این در شرایطی است که ما نمی‌دانیم چه بلایی بر سر اتوبوس‌ها طی این مدت آمده و ممکن است دل‌وروده اتوبوس‌ها را طی این مدت خالی کرده باشند.

اتوبوس‌های انتقالی به قزوین بیت‌المال هستند

 یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ۱۰۲ دستگاه اتوبوس جهت بازسازی به قزوین ارسال‌شده بود، اظهار کرد: قرار بود این تعداد اتوبوس بازسازی شوند و حال پس از گذشت چند سال، خبر اسقاطی شدن این اتوبوس‌ها را می‌شنویم.

بهراد ذاکری با بیان اینکه اتوبوس‌های ارسالی به قزوین جزو بیت‌المال هستند، افزود: شهردار وقت و مدیر سازمان وقت اتوبوس‌رانی باید از این بابت پاسخگو باشند و در صورت نیاز این موضوع باید در دستگاه قضا پیگیری شود و اجازه نمی‌دهم بیت‌المال این‌گونه به هدر برود.

اعضای شورای شهر رشت بررسی وضعیت اتوبوس‌های انتقالی جهت بازسازی به قزوین را به هفته آینده موکول کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار