کد خبر : 46455
تاریخ انتشار : شنبه 5 بهمن 1398- 09: 17

موانع ثبت جهانی «شهرک تاریخی ماسوله» برطرف می‌شود

موانع ثبت جهانی «شهرک تاریخی ماسوله» برطرف می‌شود

شهرک ماسوله در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است اما ثبت این شهرک تاریخی در فهرست آثار جهانی به کمک بیشتر مسئولان و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان گیلان نیاز دارد.

به گزارش گیلانستان شهرک تاریخی ماسوله در سال ۱۳۵۴ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید از سوی دیگر با توجه به اینکه ثبت آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی در جمع آثار جهانی زمینه توسعه صنعت گردشگری خارجی را فراهم می‌کند انتظار می‌رود مسئولان استان گیلان موانع موجود در این مسیر را برطرف کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه ثبت جهانی ماسوله از مطالبات اصلی مردم استان است عنوان کرد: برای پیشرفت در حوزه گردشگری و بخش‌هایی که به صورت زنجیروار به آن وابسته است باید بسترهای لازم جهت جهانی شدن آثار فرهنگی، تاریخی و طبیعی را فراهم کنیم.

شهرود امیرانتخابی عدم انجام اقدامات لازم و تلاش شایان توجه به‌منظور ثبت جهانی ماسوله در سال‌های گذشته را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط و با مساعدت مسئولان استانی پرونده ثبت جهانی ماسوله تا سال آینده تکمیل و موانع ثبت جهانی این شهرک تاریخی در نهایت برطرف شود.

وی لازمه پیشرفت گردشگری و تولید سرمایه در کشور و استان گیلان را ورود گردشگران خارجی اعلام کرد و بیان داشت: علاوه بر موضوع ثبت آثار جهانی، ایجاد زیرساخت‌های لازم رفاهی، تفریحی و اقامتگاهی از جمله پیش ‌شرط‌های لازم میزبانی از گردشگران خارجی است که باید برای تحقق هر چه بیشتر آن در استان گیلان تلاش کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی و روستای قاسم‌آباد رودسر را که اخیراً انجام شد را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: این دستگاه برای ثبت جهانی این دو اثر برنامه‌ریزی دقیقی را انجام داد و مطمئناً این اقدامات تأثیر بسیار شایان توجهی در میزان جذب گردشگران خارجی به گیلان دارد.

امیرانتخابی گیلان را استانی پرجاذبه و گردشگرپذیر در تمام ایام سال تلقی کرد و با تأکید بر اینکه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این خطه برای میزبانی از مسافران بسیار زیاد است گفت: امیدواریم در ایام نوروز سال ۹۹ و در صورت مساعد بودن شرایط جوی شاهد حضور مسافران و گردشگران زیادی در اقصی نقاط استان گیلان باشیم.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان ظرفیت پذیرایی و اقامت ۱۷ میلیون گردشگر داخلی و خارجی را دارد خاطرنشان کرد: تمام تلاش و کوشش ما در مجموعه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان این است که بتوانیم با هماهنگی‌های بیشتر با دستگاه‌های اجرایی، نوروزی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته در استان داشته باشیم.

امیرانتخابی سرمایه‌گذاری و تلاش جدی مسئولان برای برندسازی حوزه گردشگری فرهنگی و سلامت در کشور را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: برای اینکه استان گیلان بر اساس این دستورالعمل و برند ملی تدوین شده بخواهد در جذب گردشگر خارجی موفق عمل کند باید آثار گردشگری آن حتماً در سطح جهانی ثبت شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار