کد خبر : 49354
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 فروردین 1399- 42: 12

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان:

موردی مشکوک به ویروس کرونا در بنادر گیلان مشاهده نشده است

موردی مشکوک به ویروس کرونا در بنادر گیلان مشاهده نشده است

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان در جریان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان گفت: طبق پایش‌های صورت‌گرفته تاکنون هیچ مورد مشکوک به ویروس کرونا در بنادر انزلی و آستارا مشاهده نشده است.

به گزارش گیلانستان، حمیدرضا آبایی صبح روز امروز در جریان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان در جمع خبرنگاران، محیط کار کارگران بنادر آستارا و انزلی را امن و بهداشتی دانست و اظهار کرد: تاکنون هیچ مورد مشکوک به ویروس کرونا در بنادر انزلی و آستارا مشاهده نشده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان فعالیت بندر آستارا را ۲۴ ساعته اعلام کرد و افزود: به‌واسطه اقدامات پیشگیرانه و هماهنگی‌های صورت‌گرفته با سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران تاکنون هیچ مشکلی در خصوص صادرات و واردات کالا در منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان گزارش یا مشاهده نشده است.

وی شیفت‌بندی و تقلیل نیروهای اداری شاغل در بندر، غربال‌گری افرادی که قصد ورود به بندر را دارند و ضدعفونی خودروها و تجهیزات که وارد محوطه بندر می‌شوند را ازجمله اقدامات اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در راستای پیش‌گیری از شیوع ویروس کرونا عنوان کرد.

آبایی میزان کالای تخلیه و بارگیری‌شده در بنادر استان گیلان طی یک سال گذشته را یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: تخلیه و بارگیری این مقدار کالا در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ با ۱۶ درصد کاهش همراه بوده که در بخش کالاهای صادراتی با یک رشد پنج‌درصدی مواجه بودیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان وجود تحریم‌ها، بروز مشکلات پولی و بانکی و شرایط سخت پیش‌روی تجار را ازجمله دلایل کاهش کالاهای وارداتی در بنادر استان دانست و گفت: به دلیل شرایط پیش‌آمده واردات کالا از بنادر آستارا و انزلی بیشتر روی کالاهای اساسی و موردنیاز کشور متمرکزشده بود.

وی یکی از وظایف بنادر و دریانوردی استان گیلان را ایجاد تعامل بین شهر و بندر عنوان کرد و افزود: در‌همین‌راستا یک‌میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تجهیزات پزشکی و بهداشتی اعم از مونیتور پزشکی، دستگاه تنفس مصنوعی، دست‌کش، گان و ماسک خریداری و به بیمارستان‌های شهرستان‌های آستارا و انزلی اهدا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار