کد خبر : 63512
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳

موفقیت عکاس گیلانی در ۳۳ مسابقه جهانی

موفقیت عکاس گیلانی در ۳۳ مسابقه جهانی

امین مهدوی یکی از عکاسان بنام گیلانی است که در ۳۳ مسابقه جهانی دارای عنوان بوده و آخرین آن کسب مدال طلا در مسابقه عکاسی آساهی شیمبون ژاپن است.

به گزارش گیلانستان، هنر وسیله‌ای است که از دیرباز برای انتقال فرهنگ، نشان دادن هویت و تمدن هر جامعه استفاده می‌شود و هنرمندان نیز باظرافت و دقتی که دارند توانسته‌اند شاکله و روح هنر را آن‌طور که باید تاکنون حفظ کنند.

بعضی‌ها در گوشه‌ای از سرزمین ما جنب‌وجوش میدانی چندانی ندارند اما خوب بلد هستند صدای فرهنگ، انسانیت و پویایی جامعه خود را به گوش جهانیان برسانند.

هنر عکاسی، نمونه‌ای از هزاران هنر و مهارت در جهان است که علاقه‌مندان خاص خود را دارد و خوشبختانه این هنر در ایران متمدن و گیلان فرهنگ دوست، رگ و ریشه داشته و گاها زبانش گویاتر از دیپلماسی‌های متداول است.

استان گیلان عکاسان بسیار و بنامی دارد که از زمان شکل‌گیری این حرفه جذاب و صنعت پررنگ و لعاب در بازگو کردن رویدادها، انتقال فرهنگ‌ها و همچنین مستندسازی تاریخ به ایفای نقش پرداخته و گاها در رویدادهای جهانی نیز حرف برای گفتن داشته‌اند.

امین مهدوی، جوان ۳۷ ساله رشتی و هنرمند نام‌آشنای حرفه عکاسی است و کمتر گیلانی هست که این روزها نام و اثر ماندگارش را در صفحات مجازی و شبکه‌های موبایلی ندیده باشد.

آخرین عنوانی که مهدوی در حرفه عکاسی در سطح جهانی حائز رتبه شده، مدال طلای هشتاد و یکمین دوره آساهی شیمبون ژاپن در بهمن‌ماه امسال است.

عکاس جوان و هنرمند بنام گیلانی گفته عکاسی را از سال ۸۷ تا ۹۲ به‌صورت گسسته و از سال ۹۲ به بعد درزمینهٔ استیج، پرتره، مستند اجتماعی و مدلینگ کودک از سر گرفته است.

تاکنون امین مهدوی در ۳۳ مسابقه جهانی و بین‌المللی عنوان کسب کرده که در هشت عنوان جهانی، مفتخر به گردن‌آویز طلا شده است.

مهدوی لیسانسه مدیریت گردشگری و هم‌اکنون نیز در یکی از شرکت‌های داروسازی مشغول به کار است. این عکاس جوان گیلانی در پیشینه کاری خود می‌گوید چند سالی در رشته نقاشی نیز فعالیت کرده و دارای آثاری در رنگ‌روغن، اکرلیک و سیاه‌قلم نیز هست.

وی در توضیح علاقه خود به حرفه عکاسی گفته انگیزه‌اش از سال ۸۷ که نخستین دوربین حرفه‌ای خود را خریداری کرد، شروع‌شده و تا حدود سال ۹۱ به‌صورت پاره‌وقت عکاسی می‌کرده است.

این هنرمند عکاس مدعی است تاکنون هیچ استادی در عکاسی نداشته و تا امروز نیز در هیچ دوره‌ای از عکاسی شرکت نکرده و هر چه تا کنون یافته همه آن چیزی است که خودآموخته است.

مهدوی می‌گوید، علاقه زیای به عکاسی در سبک استیج (کارگردانی شده) دارد و همچنین عکاسی به سبک پرتره و مستند اجتماعی از علایقش در این حرفه عام و خاص پسند است.

همیشه اولین جایزه‌ها برای نابغه‌های جهان حائز اهمیت است و اما مهدوی، عکاس بنام ایرانی موفقیت در مسابقات عکاسی آساهی شیمبون را ترجیح می‌دهد، او می‌گوید در سه دوره اخیر این سری از مسابقات شرکت کرده و در دو دوره ۷۹ و ۸۱ از آن‌ها نیز مدال کسب کرده است.

استیو مک کوری و گریگوری کرودسون از عکاسان موردعلاقه امین مهدوی، عکاس صاحب سبک و منصب گیلانی است.

استان گیلان در کنار میراث گران‌بها و ظرفیت بی‌نظیر از استعدادهای بالقوه طبیعی و خدادادی دارای نیروی انسانی ماهر و توانمند بسیاری است که گاها در پس فراز و نشیب‌های روزمره از نگاه‌ها پنهان مانده‌اند.

شناسایی استعداد و داشته‌های جوان در استان گیلان وظیفه‌ای است که علاوه بر رسانه‌ها، دستگاه‌های متولی نیز باید در جهت کشف و هدایت آن‌ها آستین‌ها را بالا زده و اقدام عملی در جهت شکوفایی آن‌ها داشته باشند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار