کد خبر : 12715
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 اردیبهشت 1396- 28: 16

میتینگ‌های سیاسی و فعالیت اقتصادی در سرای فرهنگی محلات!/ سوء استفاده شهرداری از ظرفیت برخی رسانه‌ها/ با تفکر انقلابی ورود کرده‌ام

میتینگ‌های سیاسی و فعالیت اقتصادی در سرای فرهنگی محلات!/ سوء استفاده شهرداری از ظرفیت برخی رسانه‌ها/ با تفکر انقلابی ورود کرده‌ام

کاندیدای انتخاباتشورای شهر رشت گفت: بنده با تفکر انقلابی ورود کردم و خود را محصول نظام دانسته و وظیفه خود می دانم که اندوخته های خود را در شهر به کار گیرم.

به گزارش گیلانستان، سید رضا علوی زمیدانی کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر رشت با حضور در تحریریه پایگاه خبری تحلیلی گیلانستان با اشاره به وضعیت کنونی این شهر اظهار کرد:  رشت بر اساس آمار و ارقام رسمی کشور در سال ۵۵ جزو ۵ شهر اول کشور، در سال ۶۵ جزو ۱۰ شهر اول کشور، در سال ۷۵ جزو ۱۵ شهر اول کشور و در سال ۸۵، جزو ۲۰ شهر کشور بود.
این کاندیدای انتخابات شورا با اشاره به وظایف سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت خاطرنشان کرد: آسیب های اجتماعی نشان دهنده این است که فعالیت های فرهنگی بازخورد خوبی در شهر نداشت.

وی با اشاره به اینکه بودجه فرهنگی در سال گذشته حدود ۷ میلیارد تومان بود، ابراز نمود: با استفاده از ظرفیت های ۵۵ محله می توانستیم بیشترین بهره برداری فرهنگی را ببریم و از تریبون مساجد برای توسعه فرهنگ شهر استفاده کنیم.

میتینگهای سیاسی و فعالیت اقتصادی در سرای فرهنگی محلات

علوی زمیدانی با اشاره به راه اندازی سرای محلات در شهر، گفت: به بهانه اینکه در مساجد چندین متولی فرهنگی وجود دارد، سرای محلات را راه اندازی کردند. متاسفانه در سرای محلات جز تضعیف کردن پایگاه های مساجد کار دیگری انجام ندادند؛ البته کارهایی همچون میتینگ های سیاسی و کار اقتصادی شخصی عده ای در سرای محلات جای خود دارد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت فرهنگی خوبی به نام حرم مطهر خواهر امام رضا(ع) در رشت داریم که از قرن سوم این شهر را متبرک کرده است، افزود: این ظرفیت را اگر با شهر قم مقایسه کنیم تقاوت ها را می توان احساس کرد. قم با این ظرفیت به مرکز فرهنگی و اقتصادی شد ولی رشت نتوانست از ظرفیت این حرم مطهر استفاده کند.

علوی زمیدانی افزود: از ظرفیت فرهنگی حرم خواهر امام رضا(ع) در رشت می بایست در راستای فرهنگ عمومی و اسلامی ایرانی استفاده می شد تا آسیب های اجتماعی پایین بیاید. اگر این آسیب ها پایین بیاید به سرمایه اضافه می شود.

وی با اشاره به وظایف سازمان پسماند شهرداری رشت اذعان داشت: بیش از سه دهه است که همه زباله های شهر در سراوان دپو می شود  و شیرابه ها وارد زرجوب و گوهررود می گردد و به تالاب انزلی می ریزد که جای نگرانی دارد.

این فعال فرهنگی اجتماعی مسئله سراوان را تهدیدی برای ۸۰۰ هزار مردم رشت دانست و گفت: از محله عینک میتوانستیم به عنوان یک ظرفیت گردشگری استفاده کنیم.

وی به ساختار سازمان آتش نشانی شهرداری رشت اشاره کرد و خاطرنشان کرد: وضعیت ایستگاه های ما از لحاظ ایمنی چندان مناسب نیست. همچنین اتفاقی که در پلاسکوی تهران افتاد هر لحظه ممکن است در بازار رشت رقم بخورد.

این کاندیدای انتخابات شورای رشت با اشاره به سازمان فناوری اطلاعات ابراز نمود: میتوانیم شهر هوشمند را برای خدمات دهی بهتر و بیشتر به رشت راه اندازی کنیم ولی برخی ادعا میکنند اگر حضور شهروندان در شهرداری کم شود، درآمد ها هم کم می شود.

وی با اشاره به وظایف سازمان زیباسازی و فضای سبز بیان نمود: سرانه فضای سبز در دنیا ۲۵ متر مربع و در کشور ۱۵ متر مربع است ولی متاسفانه این عدد در رشت ۵ متر مربع است. این در حالی است که اگر باغستان ها را از فضای سبز کم کنیم رقم کمتری را شاهد خواهیم بود.

علوی زمیدانی با اشاره به سازمان عمران و زیرساختها اظهار داشت: یکی از سازمان های پرهزینه شهرداری این سازمان است و برای جمع آوری آبهای سطحی در طول ۴ سال حدود ۲۰۰ میلیار تومان هزینه شده است.

این کاندیدای شورای رشت ادامه داد: موضوع دیگری که نگران کننده است، فاضلاب های انسانی و فاضلاب های بیمارستانی است. برای جلوگیری از امراض و آلودگی هایی که سلامت شهروندان را تهدید می کند باید فکر اساسی کنیم.

با برخی کارها به ترافیک شهر کمک کردند

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت ترافیک و حمل و نقل بار مسافر و سازمان ساماندهی مشاغل شهری لازم و ملزوم یکدیگر هستند، خاطرنشان کرد: هم نمایشگاه های ماشین و هم میادین میوه و تره بار از داخل شهر بیرون رود؛ با کارهایی که انجام شده عملا به ترافیک این شهر اضافه کردیم. به طور مثال شهر اصفهان ۱۹۰ هکتار زمین را در یکجا برای توزیع میوه و تره بار اختصاص داده اند.

علوی زمیدانی با اشاره به اینکه سازمان سرمایه گذاری یکی از سازمان های بسیار مهمی شهرداری است، گفت: به طور مثال در ابتدای سال یک اعتبار ۹۰۰ میلیاردی را درنظر میگیریم ولی در پایان سال می بینیم که ۴۲ درصد محقق می شود و با این عدد پایین نمیتوان فعالیت های بزرگ انجام داد.

این فعال فرهنگی اجتماعی همچنین افزود: بیش از سه هزار میلیارد تومان پول میخواهیم تا رودخانه ها را سامان دهی کنیم ولی با اعتبار فعلی نمی توانیم به هدف برسیم پس باید مانند شهرهای بزرگ از مشارکت بخش خصوصی استفاده نماییم.

این کاندیدای انتخابات شورای رشت با بیان اینکه سرمایه گذاری ما بصورت متفرقه انجام می شود و این اشتباه است، اظهار کرد: همه ظرفیت هایی که در شهر وجود دارد را باید تجمیع کرد. سازمان سرمایه گذاری باید با اداره کل اقتصاد و دارایی هماهنگ باشد و سرمایه ها را هدایت کند.
علوی زمیدانی تصریح کرد: در سازمان آرامستان ها چیزی که بنده را نگران کرد، این است که شنیدم خروجی آبهای غسل اموال هدایت شده نیست و وارد دو رودخانه شهر می شود.

وی با تاکید بر لزوم کمک گرفتن از همه دستگاه هایی که متولی نظارت هستند، گفت: شورای شهر باید با دستگاه های نظارتی هماهنگ باشد. اگر دولت اعتباراتی را برای کمک به شهرداری اختصاص می دهد، مستلزم این است که دیوان محاسبات ورود کند و نظارت داشته باشد.

علوی زمیدانی افزود: در یک سال اخیر نطق ها و مصوبات شورا را دقیق بررسی کردم، که متاسفانه خیلی انشقاق و درگیری بین آنها بود و در اینجا مردم قربانی می شوند.

وی با بیان اینکه بنده با افراد کار ندارم بلکه با افکار کار دارم، گفت:  هر شهرداری اگر با انشقاقی که بین شورای شهر وجود دارد، بیاید این انشقاق را بیشتر کند و با ایجاد مخالف و موافق بخواهد کارهایش را پیش ببرد، کسی که اینجا ضرر می کند در وهله اول خود اعضای شورای شهر می باشند.

آن نوع عکس العمل شهردار در قبال انتقاد نماینده مجلس پذیرفتنی نبود

علوی زمیدانی افزود: وقتی شهردار یک شهر در قبال انتقاد یک نماینده مجلس عکس العمل آنچنانی نشان میدهد، برای بنده که کاندیدای شورای شهر هستم پذیرفتنی نبوده و به این‌معناست که ایشان اصلا هیچ شورایی را در مقابل خود نمی بیند. بنده اگر قرار باشد به شهردار فعلی نمره دهم، نمراتش را بر اساس کارهایی که انجام داده ارزیابی می کنم و به یک معدل می رسم.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۰۰ نفر برای انتخابات احساس تکلیف کرده اند، گفت: بنده این افراد را به سه گروه تبدیل می کنم؛ گروه اول نگاهشان صرفا سیاسی است. اعتقاد دارم کسانی که می خواهند کار سیاسی کنند، نباید در شورا باشند، زیرا مردم را بدبین می کنند. گروه دوم دلالان اقتصادی هستند، وقتی که طرف با صراحت اعلام می کند که چند میلیارد هزینه می کنم، معلوم می شود هیچ اعتقادی به برنامه و چشم انداز ندارد. گروه سوم هم دوستانی هستند که برنامه دارند و خواهان رشد و توسعه همه جانبه این شهر خواهند بود.

این فعال فرهنگی اجتماعی گفت: افرادی که از پتانسیل افراد ارزشی استفاده کرده و در شورا حضور پیدا کردند، نتوانستند آنچنان ارزشی رفتار کنند.

شهرداری رشت از ظرفیت برخی رسانه ها سو استفاده می کند

وی با تاکید بر اینکه شهرداری رشت از ظرفیت برخی رسانه ها سو استفاده می کند، ابراز نمود: وقتی رسانه ای رپرتاژی عمل می کند، رسالت رسانه ای خود را نمی تواند درست عمل نمایند و اگر نیازهای عمومی جامعه را در رسانه خود منعکس نکنند، مخاطب خود را از دست می دهند.

وی با بیان اینکه عملکردها اگر می خواهد نقد شود باید کارشناسانه باشد، خاطرنشان کرد: رسانه ها اگر ارتباط خود را با اساتید دانشگاه ها بیشتر کنند می توانند موفق تر باشند.

این کاندیدای انتخابات شورای رشت با اشاره به لیست ها و ائتلاف ها اظهار داشت: چه در لیست ها باشم یا نباشم در انتخابات حضور دارم به لیدرهای لیست ها گفتم در لیست هایی که صرفا نگاه سیاسی دارند، نخواهم بود.

با تفکر انقلابی ورود کردم و خود را محصول نظام میدانم

علوی زمیدانی با بیان اینکه با افتخار اعلام می کنم که نیرویی انقلابی هستم، گفت: بنده با تفکر انقلابی ورود کردم و خود را محصول نظام دانسته و وظیفه خود می دانم که اندوخته های خود را در شهر به کار گیرم. اگر هم در لیستهای انقلابی قرار نگیرم، موضع بنده نسبت به نظام و انقلاب نه تنها اندکی کم نخواهد شد، بلکه بیشتر هم خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به ۲۹ اردیبهشت روز انتخابات اذعان داشت: از مردم عزیز می خواهیم همانند گذشته حضوری پرشور در مای صندوقهای رای داشته و افرادی را انتخاب کنند که بلندگویشان باشند و منافع ملی را بر منافع فردی، جناحی و گروهی ترجیح دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار