کد خبر : 16978
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مرداد 1396- 42: 18

ناديده گرفتن محدوده‌هاي شنا در دريا، ناديده گرفتن حق زندگي است/ آمار ۲۲ غرق شده از ابتدای سال جاری در سواحل گیلان

ناديده گرفتن محدوده‌هاي شنا در دريا، ناديده گرفتن حق زندگي است/ آمار ۲۲ غرق شده از ابتدای سال جاری در سواحل گیلان

معاون اجتماعي پليس گيلان با اشاره اینکه ناديده گرفتن محدوده‌هاي مشخص شده براي شنا در دريا، ناديده گرفتن حق زندگي است گفت: از ۲۲ غرق‌شده سواحل استان از آغاز سال جاری ۱۳ نفر بومی و ۹ نفر مسافر بوده‌اند.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات پلیس گیلان در زمینه طرح دریا اظهار کرد: تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در فصل تابستان فرصتی را برای مردم ایجاد می‌کند تا با سفر به مناطق دیدنی و خوش آب‌وهوا از موهبات الهی بهره‌مند شوند و سواحل زیبای استان گیلان بخش اعظمی از این گردشگران را به خود جذب می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تأمین امنیت  طرح‌های سالم‌سازی سواحل و تفرجگاه از مطالبات مردمی است، افزود: پلیس با بهره‌گیری از امکانات مناسب همچون موتورهای چهارچرخ، جت اسکی و توان موجود با رویکرد جدید نسبت به انجام این مأموریت اقدام می‌کند.

معاون اجتماعی پلیس گیلان با تأکید بر اینکه در راستای فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و ارتقای سطح آموزش همگانی مسافران تابستانی اقدامات ویژه‌ای صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: عدم اطلاع‌رسانی مناسب و ناآگاهی هم‌وطنان در خصوص خطرات احتمالی شنا در نقاط ممنوعه سواحل در سال‌های گذشته باعث می‌شد در فصل تابستان با تعداد کثیری از غرق‌شدگان در دریا مواجه شویم.

وی افزود: اجرای طرح‌های پاک‌سازی مناطق آلوده در راستای سالم‌سازی محیط‌های اجتماعی از وجود افراد نابهنجار و قانون‌شکن با محوریت طرح‌های پاک‌سازی مناطق آلوده، طرح پیشگیری از سرقت، طرح مبارزه با اراذل‌واوباش جهت ارتقای امنیت اجتماعی در ایام تابستان با جدیت دنبال می‌شوند.

جعفری خیرخواه با اشاره به تشدید مراقبت‌ها و افزایش گشت‌های انتظامی در سطح استان به‌منظور پیشگیری از جرائم و آسیب‌ها، اظهار کرد: پلیس به دنبال  بهره‌گیری از توان سازمان‌های دولتی و غیردولتی جهت انتظام بخشی امور و استفاده از ظرفیت نیروهای بسیجی، همیاران پلیس و نیروهای شرکت‌های مراقبتی و حفاظتی در سواحل به‌منظور ارتقای امنیت اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه ۲۸ طرح سالم‌سازی با ۵۵ شناگاه فعال در نوار ساحلی استان به‌منظور بهره‌مندی مطلوب مسافران و شهروندان از مواهب طبیعی ایجادشده است، بیان کرد: راه‌های منتهی به نقاط خطرآفرین به‌منظور حفظ جان و سلامت مسافرانی که آشنایی با نقاط خطرآفرین ندارند مسدود خواهند شد.

وی با اشاره به تلاش پلیس برای ارتقا سطح آموزش همگانی شهروندان و مسافران، خاطرنشان کرد:  پلیس با تهیه بروشورهای آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، انتظامی و غیره جهت توزیع بین مسافران و شهروندان، نصب بنرهای آموزشی و فرهنگی در مبادی ورودی استان، تفرجگاه‌ها، سواحل دریا و مسیرهای محل‌های اجرای طرح‌های سالم‌سازی دریا، نصب پرده نوشته‌های آموزشی در طرح‌های سالم‌سازی و مناطق خطرآفرین با موضوعات اجتماعی، آموزشی و حجاب و عفاف، هشدارهای جلوگیری از غرق شدن دریا، اطلاع‌رسانی مستمر و مؤثر با موضوعات فرهنگی، اجتماعی و از طریق رسانه‌ها و مطبوعات به شهروندان و مسافران مستندسازی از محل‌های اجرای طرح و مصاحبه مردمی باهدف بهره‌مندی از دیدگاه‌ها و نقطه نظرات آنان در چگونگی اجرای طرح و مستندسازی از ناهنجاری‌های طرح‌های سالم‌سازی و ساخت فیلم مستند از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های طرح دریا به دنبال ارتقا سطح فرهنگ و رفتار در سواحل است.

معاون اجتماعی پلیس گیلان، بهره‌گیری از ظرفیت رسانه صداوسیما به‌منظور آگاه‌سازی اقشار اجتماعی به‌منظور پیشگیری از حوادث، آسیب و جرائم را ضروری دانست و افزود: باهمت، تلاش و پشتکار مجموعه یگان‌های ویژه و همکاری بی‌نظیر هم‌وطنان و مسافران عزیز سفرهای تابستانی، شاهد وضعیت مطلوب‌تری نسبت به سنوات گذشته هستیم.

جعفری خیرخواه با اشاره به اینکه مقابله با مصادیق بدحجابی و سایر ناهنجاری‌های اجتماعی که موجب ناامنی فضای اجتماعی سواحل می‌شود نیز ازجمله اقدامات پیشگیرانه‌ای بوده است که نیروی انتظامی قاطعانه و در اوج رعایت اخلاق نسبت به آن اقدام کرده تا موجبات رضایت و آرامش شهروندان را فراهم آورده است، بیان کرد: شهروندان نیز با رعایت قوانین و هنجارهای اجتماعی، وضعیت مطلوبی را در سواحل برقرار سازند.

وی با تأکید بر اینکه آمار غرق‌شدگان سواحل گیلان از ابتدای امسال نسبت به  زمان مشابه در سال گذشته ۲۷ درصد کاهش داشته است بیان کرد: از ابتدای سال ۹۶ نسبت به زمان مشابه در سال گذشته هشت نفر کمتر در سواحل استان غرق‌شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از ۲۲ غرق‌شده سواحل استان از آغاز سال ۹۶، ۱۳ نفر بومی و ۹ نفر مسافر بوده‌اند، خاطرنشان کرد:‌ ۱۹ نفر از این افراد مرد و ۳ نفر نیز زن بوده‌اند.

معاون اجتماعی پلیس گیلان با تأکید بر کاهش ۱۰۰ درصدی آمار غرق‌شده‌ها از شروع امسال نسبت به زمان مشابه در سال گذشته در شهرستان‌های رضوانشهر، تالش، فومن، لاهیجان، تصریح کرد: بیشترین آمار افزایش تلفات مربوط به شهرستان‌های بندرانزلی، صومعه‌سرا و تالش است.

سرهنگ جعفری خیرخواه بابیان اینکه نادیده گرفتن محدوده‌های مشخص‌شده برای شنا در دریا، نادیده گرفتن حق زندگی است، تصریح کرد: بیشتر قربانیان دریا از مهارت شنا کردن برخوردار بوده‌اند، پس دریا جایی نیست که به مهارت خود برای شنا اعتماد کنیم.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه پلیس چه در خیابان و چه در ساحل دریا مجری قانون است، از شهروندان خواست با رعایت قانون و موازین اخلاقی، پلیس را در خدمت‌رسانی یاری کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار