کد خبر : 49834
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶

عضو مجمع نمایندگان گیلان:

نامشخص بودن سهم گیلان از ده‌ها هزار میلیارد ستاد ملی مقابله با کرونا

نامشخص بودن سهم گیلان از ده‌ها هزار میلیارد ستاد ملی مقابله با کرونا

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با تأکید بر بخش‌های تولیدی و اقتصادی استان در پسا کرونا، از نامشخص بودن سهم گیلان از ده‌ها هزار میلیارد ستاد مقابله با کرونا ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گیلانستان اسدالله عباسی امروز با تقدیر از اقدامات مؤثر و مثمر ثمر ستاد مقابله با کرونا در گیلان اظهار کرد: با کمک ستاد مقابله با کرونا گیلان موج سهمگین کرونا در استان کنترل نسبی یافته و با همکاری مردم شاهد کنترل آن هستیم.

وی با اشاره به در پیش بودن چالش‌های پساکرونایی در گیلان افزود: گیلان استانی کشاورزی است و مردم آن در بازارهای محلی به دادوستد مشغول بود‌ند که کنترل تردد و شیوع بیماری آن‌ها را با چالش عمیق روبرو کرده است.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس با اشاره به در پیش بودن فصل زراعی در گیلان و نیازمندی بیش‌ازپیش گیلانیان به نقدینگی گفت: کشاورزان برای آماده کردن مزارع و تأمین نهاده‌هایی همچون کود و بذر، نیازمند تأمین مالی و تسهیلات ارزان‌قیمت هستند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس دهم با بیان اینکه کشاورز اندوخته فصل کشاورزی را طی دو ماه اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا، مصرف کرده، افزود: کشاورز امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند کمک دولت و ارائه تسهیلات و منابع بلاعوض است تا بتواند سال زراعی خود را پشت سر بگذراند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با تأکید بر اعلام پروتکل‌های بهداشتی از سوی وزارت جهاد برای کشاورزان، تصریح کرد: بسیاری از کشاورزان در مزارع کشت سنتی دارند و در کنار یکدیگر مشغول‌اند و یا اینکه در تولید چای بسیاری از کارگران غیربومی هستند که باید وزارت جهاد پروتکل‌های بهداشتی را برای این قشر از جامعه لحاظ کرده و در حفظ سلامت مردم سهیم باشد.

عباسی بر ضرورت مشخص شدن سهم گیلان از منابع اختصاص‌یافته در دوران کرونا تأکید کرد و افزود: ده‌ها هزار میلیارد برای بخش بهداشت و درمان، معیشت، بسته‌های حمایتی و سایر بخش‌ها اختصاص‌یافته اما سهم استان از این منابع هنوز مشخص نیست.

و با تأکید بر اینکه نباید در جذب اعتبارات دولتی و ملی سهم گیلان ضایع شود، گفت: گیلانیان در دوران شیوع کرونا همکاری بسیاری زیادی با ستاد مقابله با کرونا داشته‌اند و لازم است مسئولان با تلاش‌های بیشتر و گرفتن سهم آن‌ها، بیش‌ازپیش از آسیب به مردم جلوگیری کنند.

نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به شعار سال و حائز اهمیت بودن تولید در آن خاطرنشان کرد: کشاورزی، صنعت، شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر فعالان تولیدی نقش به سزایی در تحقق شعار سال دارند و باید در فاز دوم کرونا که کنترل و مهار آن را پشت سر گذاشته‌ایم باید توجه ما به بخش تولید و جهش در آن متمرکز شود.

عباسی بر ضرورت برنامه‌ریزی در مدیریت در جهت تحقق شعار سال تأکید کرد و گفت: برنامه‌ریزی، هماهنگی و انسجام رکن تحقق جهش تولید هستند و مسئولان باید به فکر مردم، اقتصاد و تولید کشور باشند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار