کد خبر : 24874
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 فروردین 1397- 25: 17

نباید با سیاست بازی ها خطوط قرمز شکسته شود/ تلاش برای بازگرداندن نخبگان گیلانی به استان

نباید با سیاست بازی ها خطوط قرمز شکسته شود/ تلاش برای بازگرداندن نخبگان گیلانی به استان

امام جمعه رشت با اشاره به وضعیت اشتغال تقویت مراکز فنی و حرفه ای برای آموزش مهارت های متنوع و مختلف را در جهت رفع معضل بیکاری موثر دانست.

به گزارش خبرنگار سیاسی گیلانستان، حضرت آیت الله فلاحتی در ابتدا با گرامیداشت یاد و خاطره اولین شهید آموزش و پرورش شهید ابراهیم جعفری از مقام معلم تجلیل نمود. ایشان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش سه ضلع دارد که متشکل از مسئولان ،معلمان و دانش آموزان است افزود: همه تلاش ها باید معطوف دانش آموزان بشود.

آیت الله فلاحتی با نگاه آسیب شناسانه پرسشی را مطرح نمود؛ باید بررسی کنیم چه میزان تاثیر اجتماعی اخلاقی و سیاسی بر شاکله ی شخصیتی دانش آموزان داشته ایم؟

ایشان با اشاره به روایات و احادیث خطاب به مدیران آموزش و پرورش گفتند : نظام آموزشی بعضی از کشورهای جنوب شرقی آسیا را مطالعه کرده ام ، بزرگترین بودجه ای که در دولت ژاپن مصرف می شود مربوط به مراکز مهد کودک و پیش دبستانی است و عجیب تر آنکه کتاب تعلیم و تربیت اسلامی مرحوم شهید ثانی که از عالمان شیعه قرن هشتم است به عنوان کتاب مهم در آن نظام آموزشی مورد توجه است.

ایشان با اشاره به روایت امیر المومنین علیه السلام از مدیران بخشهای مختلف آموزشی خواستند در برنامه ریزی ها کلان نگر و دور اندیش باشند تا مورد ستایش آیندگان قرار گیرند . ایشان افزود یکی از وظایف کارگزاران آموزش و پرورش رصد خروجی هاست ، سالها خون دل باید خورد تا یک شهید مطهری به وجود آید.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت های گیلان مردم این دیار را از خوش فکر ترین و با استعداد ترین انسان ها دانستند و گفتند باید تلاش بکنیم تا نخبگان گیلانی به استان بازگردند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به وضعیت اشتغال تقویت مراکز فنی و حرفه ای برای آموزش مهارت های متنوع و مختلف را در جهت رفع معضل بیکاری موثر دانست.

وی همچنین اخلاق محوری و بسط اخلاق را در بالابردن راندمان مدیران موثر دانست و افزود : سیاست مداری در همه جا لازم است اما سیاست بازی مطلوب نیست . نباید بگذاریم سیاست بازی ها منجر به شکستن خطوط قرمز شود . همه ما باید شیفته خدمت باشیم اما دلداده مقام و جایگاه نباشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار