کد خبر : 53813
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰

نماینده مردم رشت در مجلس:

نباید وکالت در دست عده‌ای معدود باشد

نباید وکالت در دست عده‌ای معدود باشد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بر لزوم آزادسازی ظرفیت پذیرش وکلا در کشور تأکید کرد و گفت: نباید وکالت پرونده‌های قضایی در دست عده‌ای معدود باشد.

به گزارش گیلانستان، محمدرضا احمدی با اشاره به پایین بودن سرانه وکالت در کشور اظهار کرد: ظرفیت پذیرش وکالت در کانون‌های وکلا باید آزاد شود تا شرایط برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با حقوق و جوانان فراهم شود.

وی بر لزوم آزادسازی ظرفیت پذیرش وکالت تأکید کرد و افزود: مجلس به دنبال طرحی است تا محدودیت‌ها در پذیرش وکیل شکسته و با حجم متناسبی از میزان پرونده‌های قضایی وکیل بتوانند در راستای احقاق حقوق مردم و جامعه فعالیت کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تجربه‌اندوزی را در کنار دانش حقوقی حائز اهمیت برشمرد و گفت: باید فضا برای فارغ‌التحصیلان حقوق باز باشد و با آموزش مستمر، تبحر و کسب تجربه، بنیه کسوت وکالت در کشور قوی شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، با ابراز نگرانی از افزایش وکلای متخصص منهای تجربه در جامعه بیان کرد: دفاع از حقوق موکلین در وکلای جوان و کم‌تجربه بعضاً موجب نگرانی برخی‌ها می‌شود و این امر باید با برگزاری دوره‌های کارورزی رفع نقص شود.

احمدی با تأکید بر اینکه نباید وکالت پرونده‌های قضایی در دست عده‌ای معدود باشد، تصریح کرد: اگر شرایط در مجلس به‌گونه‌ای پیش برود که فضا برای فارغ‌التحصیلان حقوق باز باشد و این موضوع با آموزش مستمر و با تضمین انتقال تجربه وکالت نیز همراه باشد، یقیناً با آن موافقت خواهم کرد.

وی با اشاره به بالا بودن نرخ وکالت در کشور و رغبت پایین مردم به مراجعه به وکلا، افزود: در راستای تعدیل نرخ وکالت، قوه قضائیه سامانه‌هایی را راه‌اندازی کرده تا موکلین و وکلا در آن ثبت‌نام کنند که این اصل می‌تواند در جهت شفافیت گامی مهم تلقی شود.

به گفته نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، نرخ وکالت در سامانه‌های تعبیه‌شده دستگاه قضا کاملاً مشخص است و اگر وجهی خارج از محدوده تعریف‌شده دریافت شود، یقیناً برخورد با متخلفین صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار