کد خبر : 9043
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷

نباید گذاشت بحران برف که حاصل بی تدبیری مسئولان است، موجب کم رنگ شدن عزای فاطمی گردد

نباید گذاشت بحران برف که حاصل بی تدبیری مسئولان است، موجب کم رنگ شدن عزای فاطمی گردد

نباید گذاشت بحران برف که حاصل بی تدبیری برخی در انسداد و اشکال درشوارع عام و خاص شده موجبات کم رنگ شدن عزای فاطمی گردد و حاکمان حاصل تفکر سقیفه هیچگاه اهتمام و توجهی به زندگی مردم نداشتند.

به گزارش سرویس یادداشت گیلانستان، حاج محمد عباس پور از مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) استان گیلان در یادداشتی نوشت:

هوالنور فوق کل نور

سپاس برنعمتهای پروردگارکه از آسمان بر ما نازل فرموده و مارابرخوان وسیع ولایت و محبت علوی و فاطمی نشانید و امیدوارم خداوند نامه ی اعمال ما وکرده های مسؤلین شهری و استانی مارا مانند این برف زیبا که رشت را سپیدپوش گردانیده ؛ پاک و سفید بفرماید….


اما به ایام فاطمیه به روایت صحیح وارد میشویم  فلذا؛ نباید گذاشت بحران برف که حاصل بی تدبیری برخی در انسداد و اشکال در شوارع عام و خاص شده موجبات کم رنگ شدن عزای فاطمی گردد بلکه می طلبد که هیأتها و مساجد با حرارت خاصی مثل سالهای گذشته,  عاشورای فاطمی را گرامی بدارند و دسته های باعظمتی را حرکت دهند و نیز اجتماع کنند ، هرساله میدان شهرداری رشت محل تجمع سینه زنان عزای حضرت زهرا سلام الله علیها بود ولی می بینیم فی الحال آنجا برای این قضییه حتی برف روبی هم نشده است و شاید چنین برنامه ای برگزار نشود البته برگزاری آن همیشه به همت نیروهای ارزشی بود که ان شالله همتشان برای هوای خوش نبوده باشد بلکه فی الحال نیز یاعلی و همت بگیرند.

 

شاید اگر روز رشت مصادف با این برف میشد مسؤلان امر محیط را بسرعت برای آن آماده تر میکردند… و الله اعلم.
نکته مهم این حقیر جلب توجه به مسأله عبرتهای فاطمیه است.

مداحان اهل بیت در منابرفاطمی خود در این ایام به نکات مردم را توجه میدهند که ؛
یکی از سیاستهای نحس سقیفه ایجاد خرابی در بلاد بوده است (و أخربا عبادک ) که این خرابی یا در ظاهر شهرهابوده و یا در باطن ومعنویت آنها.
و نیز سیاست دوستی با دشمنان و دشمنی با دوستان بوده ؛ ( عادیا أولیائك و واليا أعدائك ) مراتب ارادت و اعتمادشان به دشمنان دین بیشتر از اعتماد و دوستی باپیروان ولایت علی علیه السلام بوده اهل سقیفه ابتدا مدافعان ولایت علی را بی شناسنامه و بی هویت و بیسواد و لایق جهنک میدانستند و با برقراری رفاقت با امپراطوری رم آل سفیان وآل امیه اشرافیت مآب بی دین را کدخدای دهکده ی اسلام کردند.
برای بچالش کشانیدن هدایت در اسلام ، تفکر سقیفه تحریف در دین و احکام و قواعد آن به سلیقه ی خود ( وحرّفا كتابك و ألحدا آياتك و عطّلا احكامك ) را دنبال کرد.

حاکمان حاصل تفکر سقیفه هیچگاه اهتمام و توجهی به زندگی مردم نداشتند بنام رفع معضلات اجتماع مسلمانان جلساتی میگذاشتند اما فاقد روح عقلانیت دینی و نیز طبع محمدی بود چراکه دیتور نبوی بعبارت ( من أصبح و لم يهتمّ بأمور المسلمين فليس مسلم ) بوده است ؛ هرکس روزش را شروع کند در حالیکه توجه و همتی در مورد  زندگی مسلمانان ندارد اصلا از دایره ی اسلام و مسلمانیت بیرون است.
مسؤل در جامعه ی اسلامی باید دائم الفكر و ليست له الرّاحة  باشد دائما بايد فكرش بهبود معیشت و رهایی مردم از مشکلات اقتصادی و اجتماعی باشد و در این راه راحتی را بر خود حرام بداند و از حساب بیت المال به اقل آن برای خود کفایت کند و دائم خود را بدهكار به اسلام و مسلمانان بداند. اگر نمیتواند باید استعفا بدهد و کار را به اهلش واگذار کند.
ما مداحان و هیأتهای ولایی ؛ با منطق سقیفه به تأسی از حضرت زهرا سلام الله علیها به مبارزه وارد میشویم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار