کد خبر : 12437
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳

نخبگان مراکز دانشگاهی باید سکاندار شهرداری شوند/ از مجموعه شهری عملکرد خوبی ندیدیم/ در اکثر ائتلاف‌های ارزشی و انقلابی حضور دارم

نخبگان مراکز دانشگاهی باید سکاندار شهرداری شوند/ از مجموعه شهری عملکرد خوبی ندیدیم/ در اکثر ائتلاف‌های ارزشی و انقلابی حضور دارم

عضو علی البدل شورای اسلامی شهر رشت و مدیر برنامه ریزی سیدعلی آقازاده در مجلس هشتم شورای اسلامی در دفتر تحریریه پایگاه خبری تحلیلی گیلانستان حضور یافت.

به گزارش سرویس سیاسی گیلانستان، مجید عزیزی عضو علی البدل شورای اسلامی شهر رشت و مدیر برنامه ریزی سیدعلی آقازاده در مجلس هشتم شورای اسلامی با حضور در دفتر تحریریه پایگاه خبری تحلیلی گیلانستان به برخی از مشکلات شهری اشاره و راهکار برون رفت از این معضلات را تشریح نمود.

وی در ابتدای سخنانش ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه به مردم شهر رشت اظهار کرد: انسان نباید نسبت به جامعه خود بی تفاوت باشد و طبف فرمایش مقام معظم رهبری، جنگ امروز جنگ خدمت به مردم است و مسئولین باید برای خدمت به مردم با یکدیگر رقابت کنند.

عزیزی با اشاره به 4 سالی که عضو علی البدل شورای شهر می باشد، گفت: در این مدت ارتباط خوبی با بدنه مختلف جامعه داشتیم و همچنین با توجه به ارتباط نزدیکی که با اعضای فعلی شورا داشتیم، عملکرد و برنامه های این عزیزان را نیز رصد و بررسی می کردیم.

مردم رشت طعم شیرین خدمات را نچشیدند

مدیر برنامه ریزی سیدعلی آقازاده در مجلس هشتم با بیان اینکه عملکرد گروهی شورای شهر رشت را مناسب ارزیابی نمیکنیم، خاطرنشان کرد: برخی از این دوستان انصافا به طور فردی زحمات زیادی برای توسعه شهر کشیدند اما به دلیل تفرقه ای که بین اکثریتشان وجود دارد و عدم انسجامی که داشتند موجب گردید دود این اختلافات به چشم مردم برود و مردم آنچنان که انتظار می رفت، طعم شیرین خدمات را نچشیدند.

عضو علی البدل شورای اسلامی شهر رشت افزود: اکثر دوستان ما نگاه و نگرش اعتقادی داشتند و حتی از سطح تخصص بالایی نیز برخوردار بودند اما عده ای نشان دادند که برای منافع مردم ارزش زیادی قائل نیستند.

وی تخصص، توان مدیریتی و تقوای الهی را 3 رکن مهم یک عضو شورا دانست و گفت: صرفا کسی می تواند در شورا موفق باشد که هر سه مولفه را داشته باشد.

حوی با اشاره به اینکه فلسفه شورای شهر برای روان سازی و خدمات رسانی مردم هر محله و منطقه است، ابراز نمود: شورا می تواند زمینه خوبی برای رفاه حال بیشتر مردم با توجه به مسائل فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی، عمرانی و… ایجاد کند.

از شهردار عملکرد خوبی ندیدیم/ حلقه مفقوده مجموعه شهری، عدالت محوری است

مدیر برنامه ریزی آقازاده در مجلس هشتم با مقایسه عملکرد شوراهای اول تا چهارم رشت افزود: شورای اول کاملا سیاسی بوده و با یک جریان در تقابل بود؛ در دور دوم شورا شش شهردار عوض شد و ثبات مدیریتی حاکم نبود؛ دور سوم که شاه کلید شورای شهر بود، موجب آسیب رساندن به حیثیت و هویت شهر رشت شد و حتی با واکنش رسانه های بین المللی نیز همراه بود و در دور چهارم علی رغم اینکه برخی از نیروهای ارزشی ما عملکرد فردی خوبی داشتند، اما اختلافات باعث شد که شاهد مشکلاتی در شهر باشیم.

وی با بیان اینکه شهردار قبلی رشت آقای خلیلی به دلیل غیر بومی بودن، نتوانست تحول مدیریتی به وجود آورد و اقدامات خاصی انجام دهد، خاطرنشان کرد: از آقای مجموعه مدیران شهرداری فعلی نیز عملکرد خوبی ندیدیم و برای رفع مشکلات شهر هم هیچ تحرک خاصی مشاهده نشد. ما هنوز در زیر ساخت شهر مشکل داریم و به مناطق و محلات حاشیه نشین شهر توجه خاصی در این سالها صورت نگرفت.

عزیزی با بیان اینکه زمین های نسقی زیادی در شهر داریم، گفت: باید فکری برای این موضوع کرد.

وی عملکرد شهرداری را ظاهرسازی دانست و خاطرنشان کرد: حلقه مفقوده مجموعه شهری، عدالت محوری است. برخی از مناطق شهرداری از امکانات بیشتری برخوردار هستند و برخی محرومند.

نخبگانی در مراکز دانشگاهی داریم که به خوبی می توانند سکاندار شهرداری شوند

عضو علی البدل شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: نخبگان خیلی زیادی در مراکز دانشگاهی و علمی شهر و استان داریم که به خوبی می توانند مدیریت شهری را برعده گرفته و سکاندار شهرداری شوند.

عزیزی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی مدونی از سوی شورا و شهرداری ندیدیم، افزود: چونکه شهردار فعلی در سطح و اندازه شهر رشت نیست، در بحث برنامه های فرهنگی هم در این سالها شاهد اتفاقات ناگواری همچون “روز رشت” بودیم که برگرفته از تکفر ناصحیح شهردار است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه های فرهنگی باید برای همه اقشار جامعه باشد نه یک قشر خاص، گفت: اگر در کمیسیون های تخصصی از نخبگان فرهنگی و اجتماعی استفاده کنیم، می توانیم رضایت مندی مردم را به دست بیاوریم.

با کارهای های فرهنگی باید نسل جوان را جذب کنیم تا بتوانیم باورهای اسلام ناب و ارزشهای انقلاب را در قالب برنامه های مناسب برایشان ترسیم کنیم.

برخی از احزاب، جوانان را بازیچه امثال سیاسی خود قرار می دهند

جوانان شهر رشت فطرت بسیار پاکی دارند ولی متاسفانه برخی از احزاب قدرت طلب، عده ای از جوانان را بازیچه امثال سیاسی خود قرار می دهند.

وی با اشاره به اینکه رمز موفقیت ما حضور در لایه های مردم است، اذعان داشت: هرچقدر خودمان را به مردم نزدیکتر کنیم، بیشتر میتوانیم خدمت کنیم و رضایتمندی آنان را به دست آوریم.

عزیزی با تاکید بر اینکه به شدت مخالف ورود افراد صرفا سیاسی به شورای شهر هستم، گفت: یک قشری از جریانات سیاسی می خواهند از این فضا به نفع حزب و گروه خود استفاده ابزاری کنند.

وی با بیان اینکه افتخار میکنم که انقلابی هستم، تصریح کرد: معتقدم جریانات سیاسی و حزبی نمی تواند پاسخگوی نیازهای مردم باشد اما تفکر انقلابی می تواند راهگشای مشکلات باشد.

در اکثر لیست ها و ائتلاف های ارزشی و انقلابی حضور دارم

عزیزی با اشاره به اینکه جز خدمت به مردم، دنبال چیز دیگری نیستم، گفت: بنده در اکثر لیست ها و ائتلاف های ارزشی و انقلابی حضور دارم و جریان اصولگرا را از بعد خدمت رسانی اصلح تر از دیگر جریانات میدانیم.

وی با بیان اینکه برخی مناطق فربه و چاق و برخی مناطق فاقد کمترین امکانات هستند، اضافه کرد: موضوع عدم نگاه عدالت محوری در مدیریت شهری و عدم تقسیم عادلانه امکانات شهرداری در مناطق مختلف بسیار اهمیت دارد.

عضو علی البدل شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه بحث محیط زیست مردم را رنج میدهد، گفت: مدیریت منسجم شهری در سطح ملی می تواند مشکلات محیط زیست از قبیل موضوع رودخانه های زردجوب و گوهررود را حل کند.

عزیزی با تاکید بر اینکه کرامت شهروندی را نباید فراموش کنیم، ابراز نمود: باید به مردم احترام لازم را بگذاریم و تا جایی که امکان دارد کارشان را حل کنیم و اگر هم نشد، مشاوره و راهنمایی خوبی به مردم بدهیم.

بدنه شهرداری نسبت به اوضاع حاکم ناراحتند

وی با اشاره به اصلاح ساختار شهرداری افزود: شهرداری از عدم نیروی انسانی قوی رنج می برد زیرا نخبگان شهرداری در حاشیه هستند.

عضو علی البدل شورای اسلامی شهر رشت همچنین خاطرنشان کرد: بدنه شهرداری نسبت به اوضاع حاکم ناراحتند و این ناراحتی باعث می شود ابتکار در کار نداشته باشند.

عزیزی با اشاره به پرداخت حقوق کارکنان شهرداری اظهار داشت: حقوق کارمندان و کارگران شهرداری که با تاخیر پرداخت می شود، ظلم و جفا به آنان است؛ چونکه این افراد حامی خاصی ندارند، مورد بی مهری شهرداری قرار می گیرند و نباید این عزیزان را رنج داد.

وی با بیان اینکه خیلی از خواص جامعه تمایل دارند به مدیریت شهری کمک کنند، ابراز نمود: ما نباید فقط از تخصص خودمان استفاده کنیم بلکه می توان از تخصص این نخبگان در توسعه شهری استفاده کرد. برخی از این افراد کاملا آماده هستند که بدون هیچ گونه منتی برای توسعه و پیشرفت شهر کمک کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار